ME97 Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 (endret) Hei dere. Jeg må bare lufte en ting, og trenger litt innspill. Jeg har en kjæreste, vi har vært sammen i over to år. Jeg ble ferdig med høyere utdanning våren 2020, kjæresten har ett år utdanning og jobbet i salgs- og produksjonsbransjer innen IT osv. For noen år siden valgte han å prøve å stå på sine egne ben og være selvstendig næringsdrivende innen nettbasert salg av bla musikk osv. Dette går veldig fint, han er helt selvstendig økonomisk men man blir jo ikke akkuratt rik heller. For min del overgikk hans fantastiske personlighet og væremåte mitt krav til utdanning , og jeg fikk et litt annet syn på det. Han har riktignok selv tenkt at han vil følge drømmen karrieremessig som er innenfor et annet felt og tatt opp fag for å begynne på skole igjen. han har på ingen måte en A4 jobb og jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå- likevel var det først nylig at moren min forstod at han faktisk levde av dette og at det ikke bare var et supplement til f.eks nav penger( til tross for at både han og jeg har fortalt situasjonen flere ganger) Mormoren min har vært av samme oppfatning ( og er det fortsatt) , hun har slengt ut litt småfrekke bemerkninger om at han går på nav , og feks ikke har råd til ditt og datt. Må presisere igjen: han mottar ingen stønad ved siden av jobben hans. kjæresten har nå søkt en jobb til for å ha litt ekstra og da sa mormoren min « ja da har får han jo tjent noe penger» jeg blir nesten litt sjokkert over at de ikke har fått med seg hva jobben hans innebærer før, kan på ingen måte tenke at jeg har lagt det frem på en misvisende måte heller. Jeg har et veldig godt forhold til mormoren min, men akkuratt dette med kjæresten har vært et problem og jeg merker at respekten for henne faktisk har blitt mindre. Jeg har enten fryst til i de situasjonene hun har slengt drit eller bare prøvd å forklare situasjonen uten å bli forstått igjen. Ekstra dobbeltmoralsk er det at på den siden av familien har folk knapt/ eller ikke fullført videregående engang. jeg har bare så lyst å få mormor til å forstå, og vil ta det opp neste gang muligheten byr seg men likevel usikker på hvordan jeg skal gjøre det? Jeg har uansett tenkt at det viktigste er at vi vet at han har en selvstendig økonomi, men er likevel så nedverdigende hvordan hun tenker om han som har valgt å ikke ha en A4 jobb en stund. Puuuh, det var deilig å få ut dette. Endret 1. februar 2021 av ME97
minister-mio Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 De virker jo helt korte som ikke forstår at å drive med salg og ha eget firma er en jobb som alle andre jobber. 8
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2021 minister-mio skrev (Akkurat nå): De virker jo helt korte som ikke forstår at å drive med salg og ha eget firma er en jobb som alle andre jobber. Jeg er så enig. Utrolig irriterende å måtte liksom forsvare det hele tiden uten at de blir klokere . 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Hvorfor er det så viktig for deg at de liker jobben til din samboer? Er vel ett fett? Anonymkode: 6e55f...79d 5
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så viktig for deg at de liker jobben til din samboer? Er vel ett fett? Anonymkode: 6e55f...79d Sier ikke de trenger å like det engang, men å ikke vite syns jeg faktisk er litt mangel på innsikt og nysgjerrighet når vi har vært sammen så lenge som vi har. Er ikke så kult å ha familie som tror han naver og ambisjonsløs 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 1 minutt siden, ME97 said: Sier ikke de trenger å like det engang, men å ikke vite syns jeg faktisk er litt mangel på innsikt og nysgjerrighet når vi har vært sammen så lenge som vi har. Er ikke så kult å ha familie som tror han naver og ambisjonsløs Drit nå i hva dem synes. Mine svigerforeldre forstår heller ikke min jobb. Som er innen radiologi. Men driter nå i hva dem tror og synser. Lever mitt liv, og dem deres Anonymkode: 6e55f...79d 1
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drit nå i hva dem synes. Mine svigerforeldre forstår heller ikke min jobb. Som er innen radiologi. Men driter nå i hva dem tror og synser. Lever mitt liv, og dem deres Anonymkode: 6e55f...79d Godt innspill, skal prøve det jeg og selv om dette irriterer meg stadig...
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Tror kanskje dere legger det fram på feil måte? I stedet for å si at han er selvstendig næringsdrivende så si at han har eget firma. Er kanskje mer forståelig? Anonymkode: 88ba0...922 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 1 minutt siden, ME97 said: Godt innspill, skal prøve det jeg og selv om dette irriterer meg stadig... Tro meg, irriterte meg i begynnelsen også, Men du blir mye mer fornøyd med livet når sånne ting ikke bryr deg Bruk energien din på viktige ting, ikke sånne tribiale filleting Anonymkode: 6e55f...79d 2
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tro meg, irriterte meg i begynnelsen også, Men du blir mye mer fornøyd med livet når sånne ting ikke bryr deg Bruk energien din på viktige ting, ikke sånne tribiale filleting Anonymkode: 6e55f...79d Words!😍
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror kanskje dere legger det fram på feil måte? I stedet for å si at han er selvstendig næringsdrivende så si at han har eget firma. Er kanskje mer forståelig? Anonymkode: 88ba0...922 Vel, Vi har vel nevnt det og i en av de ørten-hundre gangene vi på en eller annen måte har snakket om dette foran familie.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Jeg synes det virker som du legger veldig mye fokus og vekt på utdanning, karriere og ambisjoner. Må være slitsomt å skulle leve med for kjæresten din... Anonymkode: 9bc73...09e 3
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes det virker som du legger veldig mye fokus og vekt på utdanning, karriere og ambisjoner. Må være slitsomt å skulle leve med for kjæresten din... Anonymkode: 9bc73...09e Det jeg skriver er jo nettopp at han har endret synet mitt på viktigheten av det. Poenget me denne tråden er jo at jeg synes det er urettferdig at familien tror han er en tiltaksløs mann når han jobber rævva av seg for å få ting til å fungere greit. tror han synes det er mer slitsomt at min mormor kommenterer hans hårklipp negativt og begrunner med at «han har vel ikke råd« Endret 1. februar 2021 av ME97
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Om de tror så vondt om han så tenker jeg det ikke er noe de kan gjøre. Hva han driver med er åpenbart viktigere enn hvem han er som person. Slike mennesker kan du ikke endre Anonymkode: c3c43...a65
Daria Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 (endret) Hvem er det som tar opp dette gang på gang - dere eller familien? Jobb og økonomi er ikke noe jeg er vant til at man stadig diskuterer i familien, så jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan være et så stort problem. Jeg har bare en vag anelse om hva min svoger i 20+ år egentlig jobber med og enda mindre oversikt over min svigerinne som har vært innom litt av hvert. Hvis dere har prøvd å forklare uten å nå fram ville jeg bare latt det ligge - ikke bragt det på bane selv og skiftet tema uten noen kommentarer hvis andre gjorde det. Endret 1. februar 2021 av Daria 2
ME97 Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #16 Skrevet 1. februar 2021 Daria skrev (2 minutter siden): Hvem er det som tar opp dette gang på gang - dere eller familien? Jobb og økonomi er ikke noe jeg er vant til at man stadig diskuterer i familien, så jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan være et så stort problem. Jeg har bare en vag anelse om hva min svoger i 20+ år egentlig jobber med og enda mindre oversikt over min svigerinne som har vært innom litt av hvert. Hvis dere har prøvd å forklare uten å nå fram ville jeg bare latt det ligge - ikke bragt det på bane selv og skiftet tema uten noen kommentarer hvis andre gjorde det. Det er familien, som da i typiske tilfellene med de kommentarene mormor har kommet med. Eller spør hvordan det går så kan jeg si noe som selvfølgelig skal følges opp med noe ang hans jobb / situasjon som gjør at jeg igjen føler for å svare for meg . men det beste er nok å bare la d gå from now on, enig er
Sunshineyellow Skrevet 1. februar 2021 #17 Skrevet 1. februar 2021 Kan dere ikke bare si at han har fått jobb i en bedrift som selger ... og markedsfører .... At det er hans eget firma trenger dere ikke å si... Eller så må du forklare ned tskje. sammenligne med din jobb. At staten / en privatperson eier bedriften. Du jobber for den .. mannen din har startet egen bedrift. Han er sjefen, men han er også den eneste ansatte. Han betaler skatt og han får lønn. Nav får de ikke hjelp fra. Men det som er synd er at det er vanskeligere for han ved sykdom blabla...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå