Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ble du satt fram/tilbake i forhold til egne beregninger på tidlig ultralyd(rundt uke 12), ordinær ul og når fødte du ift disse termindatoene?

Anonymkode: 33081...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ivf, så termin ble ikke flyttet på. Planlagt keisersnitt 13 dager før termin. 

Anonymkode: 4843a...b41

Skrevet

3 dager satt frem. Fryseforsøk

Anonymkode: 8c87b...1b7

Skrevet

Flyttet 6 dager frem. Har termin 03.april. 

Anonymkode: 9bf8a...748

Skrevet

Ble flyttet en dag tilbake på oul. Fødte på oul-termin. 

Anonymkode: 11daf...d06

Skrevet

Første gang ble jeg satt 5 eller 6 dager fram på tidlig ultralyd i uke 12 (husker ikke helt mer, men det var nesten en uke). På ordinær ul ble jeg satt tilbake til opprinnelig termin. Jeg ble gravid vha. IVF, så jeg er helt sikker på at denne terminen var 40+3 dager etter unnfangelsen. Babyen kom tre dager før terminen fra IVF og ordinær ul. 

Andre gang ble jeg satt en uke fram sammenlignet med egne beregninger på tidlig ultralyd i uke 12. Da gikk det uten IVF, men jeg var ganske sikker på når unnfangelsen må ha skjedd. På ordinær ul ble jeg satt 5 dager tilbake igjen, og fikk termin 2 dager før min beregning. Babyen kom en dag etter termin fra ordinær ul.  

Anonymkode: 3abca...dd9

Skrevet

Hvorfor kan de flytte ternindato etter oul, når du selv vet når innsetting skjedde? Spiller det ingen rolle for de?

Tok ivf. Jeg har termin 2.mai etter beregningene. På oul satt de datoen til 10.mai. ble helt forvirra.. redd for å gå over ternindato, 8 dager er  stor forskjell.. 

Anonymkode: 7a8b9...540

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan de flytte ternindato etter oul, når du selv vet når innsetting skjedde? Spiller det ingen rolle for de?

Tok ivf. Jeg har termin 2.mai etter beregningene. På oul satt de datoen til 10.mai. ble helt forvirra.. redd for å gå over ternindato, 8 dager er  stor forskjell.. 

De skal ikke lenger flytte termindato ved ivf. Ta kontakt med sykehuset igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet ikke med IVF, men jeg hadde et ganske stort sprik (10 dager) mellom menstermin og OUL. Jordmor fortalte meg at de ikke ønsket å la meg gå langt over termin pga. dette spriket. Fødte 4 dager over menstermin, seks dager før oul-termin.

Anonymkode: 76280...120

Skrevet

IVF, flyttet en uke frem ved OUL. Ble satt i gang, så hun kom to uker før termin. Så egentlig født tre uker før opprinnelig IVF-termin 🤭

Skrevet

Jeg har veldig stabil syklus og brukte EL-tester, så den datoen jeg kom fram til var nok veldig riktig. Ble satt frem 5 dager på TUL og bare 1 dag på OUL i forhold til egne beregninger. Babyen kom 7 dager over termin (8 dager over mine egne beregninger). Førstegangsfødende går jo gjerne over termin, og babyen hadde nok heller ikke hastverk med å komme ut, da hn var litt under snittet. 

Anonymkode: 0a872...a97

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ta dette opp med jordmoren/fastlegen din. Det forholdt seg fortsatt til ultralydtermin framfor IVF-termin ved Ahus i 2018 i hvert fall, og da sa de der at flere sykehus gjorde det. Mens andre alltid bruker termin fra IVF. Men de noterte IVF-termin i helsekortet, og sa at de var oppmerksomme på den hvis det ble stor forskjell (jeg spurte ikke hva "stor" var i denne sammenheng fordi det endte med samme dato hos meg).

Anonymkode: 3abca...dd9

Skrevet

Har ikke blitt satt mer enn et par dager frem/tilbake før. Denne gangen ble jeg satt frem tre dager på OUL, TUL var enig med meg. De andre har kommet fem dager etter og tre dager før termin. 

Anonymkode: 1582d...5bf

Skrevet

Flyttet frem 1 dag, fødte på min opprinnelige mensen-termin, altså 1 dag etter ordinær termin. 

Anonymkode: 3a27c...4e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har med når egget festet seg. Jeg har seøv vært gjennom ivf og innsett av blastocyst, men ingen vet når egget fester seg. Jeg ble satt 3 dager frem, noe som kunne tyde på at egget festet seg med engang ettet innsett.

Skrevet

Med nr 1 hadde jeg ingen tidlig ul dato. Men ut i fra menstermin, så ble jeg satt tilbake 2 uker på oul. Babyen ble født 2.mnd før. Hadde symptomer på svangerskapsforgiftning, men var ikke det som var årsaken til fødsel. Den startet spontant. 

Med nr 2 stemte menstermin med tidlig ul. På oul ble jeg flyttet 1 uke tilbake. Fikk svangerskapsforgiftning og ble satt i gang før termin.

Med nr 3 hadde jeg ingen menstermin, men hadde flere tidlig ultalyd,  som ga lik termin. Da jeg kom til oul ble jeg flyttet en uke tilbake. Ny ul 2 uker etterpå, ville flytte meg enda noen dager tilbake. Ble sendt til riksen, hvor de konkluderte med at det var vekstavvik og tidlig tegn på svangerskapsforgiftning. Derfor ville de følge tidlig ul termin, siden de mente den stemte, da de hver gang fikk like målinger. Babyen ble født spontant 3.mnd før termin. Og jeg er helt sikker på at det var riktig å følge tidlig ul termin, da utviklingen og hjelpebehovet ikke ville ha stemt med en seinere termin.

Derfor tror jeg at oul terminene mine IKKE har stemt med de to første heller.

Anonymkode: 79276...3f1

Skrevet

Menstermin var den 1. i måneden, ble flyttet til den 3. etter OUL, og endte med å føde den 6.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har med når egget festet seg. Jeg har seøv vært gjennom ivf og innsett av blastocyst, men ingen vet når egget fester seg. Jeg ble satt 3 dager frem, noe som kunne tyde på at egget festet seg med engang ettet innsett.

Det er ikke slik det fungerer 😉 Embryoet begynner jo ikke å vokse idet det fester seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 19.56):

Hvor mye ble du satt fram/tilbake i forhold til egne beregninger på tidlig ultralyd(rundt uke 12), ordinær ul og når fødte du ift disse termindatoene?

Anonymkode: 33081...84b

På TUL ble jeg satt 2 dager tilbake ihht menstermin . På OUL ble jeg satt 1 dag frem ihht menstermin 

Anonymkode: d2c43...4ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...