AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Noen som har sett serien Fleabag? Fy søren for en bitch hun stemoren er. Hva bør man gjøre hvis man er så uheldig å ha en sånn stemor? Noen her inne som har erfaring med sånne stemødre? Hva gjorde du? Anonymkode: 18994...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Virker ikke som om folk her inne har sett den serien, så jeg får heller prøve å forklare hva jeg mener. Hun stemoren i serien fremstår som en kjempesnill dame, hun sier hyggelige ting og fremstår omsorgsfull, men barna vet at hun egentlig mener det motsatte av hva hun sier. Så når hun f.eks. sier "å, så fin kjole du har, den kledde du virkelig!" så mener hun egentlig at kjolen var stygg, mens for andre høres det ut som om hun gir stedatteren et komplement. I en episode i serien skal stemoren holde et slags selskap og sier til stedatteren at hun måå komme og at det ville bety såå mye for henne om hun kommer. Når stedatteren kommer på festen viser det seg at stemoren ikke har bedt henne som gjest, men vil at hun skal servere. Hun trykker hele tiden på stedatterens knapper og gjør henne sur, men for omverdenen fremstår hun som snill og omsorgsfull. Mens stedatteren fremstår som irrasjonell når hun blir gretten og sur av stemorens komplementer, og ingen andre skjønner hvor stygg og slem stemoren egentlig er. Uansett hva stedatteren gjør, ender det med at stemoren vinner for hun klarer alltid å få det til å virke som om hun er snill mens stedatteren er sprø. Anonymkode: 18994...9c2 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Fleabag, spesielt sesong 2, er noe det beste som er laget for tv! Bare det at du oppretter en tråd om en av karakterene sier noe om hvordan Phoebe Waller- Brigde har klart å ta folk så absolutt på kornet. Det er et karikert bilde av en stemor som engasjerer uansett om du er stemor eller har hatt en. Må innrømme at jeg fortsatt blir en smule distrahert når jeg tenker på presten, og det kan jeg ikke huske ha skjedd før altså😄 Anonymkode: 9a876...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Hvor kan man se serien? Anonymkode: 67c4e...55f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 'Å tusen takk for gaven. Jeg åpner den rett over søppelbøtta her jeg' 😂😂😂 Anonymkode: ec2dd...398 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor kan man se serien? Anonymkode: 67c4e...55f Amazon Prime, mener jeg Anonymkode: 16786...9fb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Olivia Colman som spiller stemoren, for en fantastisk skuespiller! Hun har spilt i flere knallgode serier de siste årene, bl.a Broadchurch. Anonymkode: 16786...9fb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 17.06): Fleabag, spesielt sesong 2, er noe det beste som er laget for tv! Bare det at du oppretter en tråd om en av karakterene sier noe om hvordan Phoebe Waller- Brigde har klart å ta folk så absolutt på kornet. Det er et karikert bilde av en stemor som engasjerer uansett om du er stemor eller har hatt en. Anonymkode: 9a876...8e1 Ja, virkelig! Og så er jo Olivia Colman, som AB9fb skriver, en utrolig dyktig skuespiller. Hun mestrer så godt den dobbeltheten som gjør stemoren så grusom. Håper flere ser serien, for den er virkelig god. Og for dere som ikke har sett serien, så handler den egentlig ikke om denne stemoren i det hele tatt, hun er bare en bikarakter, men jeg ble så sint og opprørt over henne at jeg bare måtte lage en tråd. Har selv dårlig erfaring med en stemor, men hun var heldigvis bare halvparten så ille som hun i denne serien. Men absolutt gjenkjennelige momenter, og det tror jeg det nok er for mange andre også. Det samme med faren som er så svak og redd for å være alene at han tillater at hun oppfører seg så stygt mot døtrene hans. Sånne fedre er det mange av, dessverre. Det er jo hundrevis av tråder her inne på KG om lignende familierelasjoner. Så synes det er viktig at noen lager en serie som tar for seg denne tross alt relativt vanlige dynamikken. Kan faktisk ikke huske å ha sett noe lignende før. Anonymkode: 18994...9c2 1
Leeloo Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Olivia Coleman har blitt en av mine davorittskuespillere, utrolig dyktig. For de som liker Phoebe Waller-Bridge kan jeg også anbefale Crashing på Netflix 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå