Gå til innhold

4 åringen vil ikke sove

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

I hele sommer har vesla fått det for seg at å sove- nei det skal jeg i allefall ikke. Derimot herje og "rive" ned hele soverommet- kjempe!!

Begynner å bli litt sliten og lei av å ikke ha en time eller to for meg selv på kvelden (eks i går holdt hun det gående til 2330!).

Er ikke noe problem å få henne i seng, men etter ti minutter er hun i full vigør. Har prøvd å utsette leggetiden, men til ingen nytte. Kommer gjerne ut på stua igjen etter at jeg har vært inne hos henne. Dette har også medført noe krangling, begynner jo å bli ganske sliten når klokken bikker 21! Forferdelig å måtte avslutte hver kveld med krangling...

Trodde det skulle hjelpe at hun kom igang igjen i bhg, startet sist uke, men heller ikke det hjalp!

Vil ha igjen litt av kvelden jeg. Noen som har forslag til metoder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være konsekvent, og du må holde ut. Dette går sansynligvis fort over om hun ikke opplever at hun får noe igjen for å styre, men om du lar henne fortsette innarbeider hun fort en dårlig vane. La henne ikke få noe annet å spise eller drikke enn vann, la henne ikke være oppe, eventuelt bare gå på do. Legg henne tilbake i senga med en gang, og gjenta så mange ganger som nødvendig, og uten noe mer dikkedarer. Om du hører eller på andre måter oppdager at hun er ute av senga, gå inn og legg henne ned igjen uten å si annet en "nå må du sove" eller liknende. Det kan være en tålmodighetsprøve, men du vil få igjen for det etterhvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...