AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Ser at strømprisene er sinnsykt høye i dag. Hvor mye en kWh sier meg lite så jeg lurer på; «vinner» man mye på å tenke strømsparing på slike dager som dette? Da tenker jeg på ting som å la være å lade bilen, lage middag som er kjapp å lage kontra koke lenge, ikke vaske klær, dusje 5 min istedefor 10 osv? Eller er det småpenger på en enkeltdag? Anonymkode: d2a4e...4bf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Tenker ikke så mye på det. Oppvaskmaskinen kjører nå, men på Eco som den pleier. Vi holder heller et lavere forbruk over tid enn å tenke spesielt på de dyrere dagene. Lukker dører til rom vi ikke bruker, lys kun i rommene vi er, kjører eco-programmer på maskiner. Mye man kan gjøre for å generelt holde forbruket nede Anonymkode: c5e4a...8a9 4
Gjest Føsleguri Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Jeg tenker ikke så mye på det, jeg bruker ikke så mye strøm. 600 - 700 kWt i måneden om vinteren.
Mezzosoprena Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Ganske mye, vi har et strømselskap som tilbyr en app hvor man hele tiden kan følge med på prisene. Varme må vi jo ha hele tiden, og lys - men alt av maskiner og lading av bil gjøres på de billigste tidspunktene så langt det lar seg gjøre. 1
Hotwife Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Hjelper ikke å spare strøm når nettleien er høyere enn strømforbruket 21
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Hvor ser dere denne informasjonen? Anonymkode: eefee...529 2
Illuminatum Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser at strømprisene er sinnsykt høye i dag. Hvor mye en kWh sier meg lite så jeg lurer på; «vinner» man mye på å tenke strømsparing på slike dager som dette? Da tenker jeg på ting som å la være å lade bilen, lage middag som er kjapp å lage kontra koke lenge, ikke vaske klær, dusje 5 min istedefor 10 osv? Eller er det småpenger på en enkeltdag? Anonymkode: d2a4e...4bf Har elbil og det koster en del. Satt den ikke til lading i ettermiddag. Spart en del men ikke så mye. Hotwife skrev (1 time siden): Hjelper ikke å spare strøm når nettleien er høyere enn strømforbruket Ikke i dag. Strømprisen har vært oppe i 2,50 pr kWh i dag sies det. Det er ca fem ganger mer enn nettleien 2
Frøyamor Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Tenker aldri på det. I forhold til mange andre land er strøm her kjempe billig. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Dager som idag med ekstreme priser er vi ekstra sparsommelige. Har stort hus. Har fyrt med ved hele dagen og har slått av varmeovner/gulvvarme under «toppene» (på morgenen og ettermiddagen. Ellers levd som normalt. Anonymkode: a4e89...39b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Med gulvvarme på 2 bad, en avfukter, lys og datamaskiner på, ellers oppvarming med, ligger vi på 1800 til 2000 W i en vanlig time. Altså 5 kr per time med dagens pristopp. Til sammenlikning betalte vi 3 kr for juli måned. 🤪 Så jeg slå av alt vi kunne være foruten og kom ned i ca 500 W. Alt av klesvask, oppvask, elbil, varmekabler kjøres hardt nå på natta. Anonymkode: bd90b...f46 1
von Dünkel Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 Tenker ikke på det. Kan ikke spare noe uansett. 1
skrue Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Ser at strømprisene er sinnsykt høye i dag. Hvor mye en kWh sier meg lite så jeg lurer på; «vinner» man mye på å tenke strømsparing på slike dager som dette? Da tenker jeg på ting som å la være å lade bilen, lage middag som er kjapp å lage kontra koke lenge, ikke vaske klær, dusje 5 min istedefor 10 osv? Eller er det småpenger på en enkeltdag? Anonymkode: d2a4e...4bf Tenker ikke spesielt på det. I det lange løp er det å regne som en kort periode.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 Følger med på appen, og energi jeg kan bruke på kvelden/natten venter jeg med til de tidspunktene (jeg er sent oppe). Oppvarming går som oftest som normalt da vedfyring er enda dyrere. Anonymkode: beabe...140
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 Illuminatum skrev (1 time siden): Har elbil og det koster en del. Satt den ikke til lading i ettermiddag. Spart en del men ikke så mye. Ikke i dag. Strømprisen har vært oppe i 2,50 pr kWh i dag sies det. Det er ca fem ganger mer enn nettleien Syns du elbil koster en del? Vi ladet for "hele' 109 kr i januar... det er ingenting mot bensin Anonymkode: c5e4a...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #17 Skrevet 1. februar 2021 Noen som vet om man kan følge priser i Fjordkraft appen. Finner det ikke Anonymkode: cc1ab...e87 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #18 Skrevet 1. februar 2021 Er jo ikke kaldt nå i forhold til for 1 uke siden. Er 10 gr mildere her på østlandet, fyrer med ved på kveldene og varmepumpa går på 23 gr konstant. Baderomstemt står på over 30 gr. (men blir ikke så varmt da den siden av huset er dårlig isolert). Orker ikke hutre og fryse i mitt eget hjem. Vi har så god buffer på regningskontoen at det ikke kommer til å merkes. 11 000 i overskudd der nå. Anonymkode: 4d54c...153
Illuminatum Skrevet 1. februar 2021 #19 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syns du elbil koster en del? Vi ladet for "hele' 109 kr i januar... det er ingenting mot bensin Anonymkode: c5e4a...8a9 Nei, stort sett billig i forhold til fossil men regnestykket er ikke like bra med 3 kroner pr kWh
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #20 Skrevet 1. februar 2021 Hotwife skrev (2 timer siden): Hjelper ikke å spare strøm når nettleien er høyere enn strømforbruket Jo litt, du leier tid på nettet og hvor mye beregnes ut fra forbruket. Anonymkode: de47e...8a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå