AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Hei. Vi overtok en leilighet for cirka 2 måneder siden. I følge tilstandsrapporten så skulle det ikke være problemer med badet. I følge egenerklæringen så har selger huket av for at h_n ikke er kjent med skader knyttet til våtrom. Nå har vi oppdaget at det kanskje kommer vann opp fra fugene mellom flisene under dusjkabinettet. Vi er dog ikke helt sikre på om det er fordi dusjkabinettet lekker litt bak (noe det gjør, men spørsmålet er om det er det som fører til vannet), om det er lekkasje - eller noe helt annet. Spørsmålet vårt er - hva gjør vi nå? Skal vi melde ifra til selger før vi får rørlegger på befaring? Og i så fall, hvordan gjøres det? Direkte til selger? På forhånd, takk for alle gode råd. Anonymkode: 1612e...b89
Jr.Garcon Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Vi overtok en leilighet for cirka 2 måneder siden. I følge tilstandsrapporten så skulle det ikke være problemer med badet. I følge egenerklæringen så har selger huket av for at h_n ikke er kjent med skader knyttet til våtrom. Nå har vi oppdaget at det kanskje kommer vann opp fra fugene mellom flisene under dusjkabinettet. Vi er dog ikke helt sikre på om det er fordi dusjkabinettet lekker litt bak (noe det gjør, men spørsmålet er om det er det som fører til vannet), om det er lekkasje - eller noe helt annet. Spørsmålet vårt er - hva gjør vi nå? Skal vi melde ifra til selger før vi får rørlegger på befaring? Og i så fall, hvordan gjøres det? Direkte til selger? På forhånd, takk for alle gode råd. Anonymkode: 1612e...b89 Har du boligkjøperforsikring så hadde jeg snakket med de først - de kan svare på spørsmål og hjelpe deg i prosessen, og så hadde jeg i samråd med forsikringsselskapet "3 minutter" etterpå sørget for at megler og selger fikk beskjed - reklamasjon - om at et mulig mangelskrav vil bli reist. Har du ikke boligkjøperforsikring så hadde jeg kontakt megler og selger, gitt den samme infoen. Hørt hva de sa/ og så tatt kontakt med de igjen etter jeg hadde fått fagfolk til å sjekke hva som eventuelt er feil på badet. Det er iallefall rekkefølgen jeg personlig hadde valgt 🙂 Det er veldig viktig å reklamere innen rimelig tid - så det er bare bra å gjøre selger klar over problemet jo før jo heller. 🤞🤞 for at det løser seg på en bra måte for dere! 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Prøv Facebook gruppen «Stopp boligsvindelen» Anonymkode: e5c68...740
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Og prøv rørlegger først, boligkjøper forsikringsselskapet har stort incentiv til å fortelle deg at du ikke har krav på noe. Anonymkode: e5c68...740
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Hent inn en uavhengig fagmann og takstmann. For all del IKKE innhent disse via forsikringsselskapet og stol på at dette blir riktig. Det kan du gjøre etter du har hatt de uavhengige på besøk. Takk meg senere når du ser forskjellene i rapportene (dersom det er noe av vesentlig betydning vel og merke). Dersom du er bosatt på Østlandet kjenner jeg en av de beste advokatene på dette feltet og han kan hjelpe dere videre. Lykke til Anonymkode: f5257...398 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Det er forøvrig ikke sikkert at det er vannskader selv om det kommer litt fukt opp gjennom fugene. Membranen ligger under flislaget, og skal tette uansett (så lenge den er i orden). Hvis det er vann i rennende form, så ville jeg sjekket om det lekket fra dusjkabinettet og følger fugene ut (på oversiden). Det er uansett lurt å fikse dusjkabinettet hvis dette ikke er helt i orden! Anonymkode: 506e3...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og prøv rørlegger først, boligkjøper forsikringsselskapet har stort incentiv til å fortelle deg at du ikke har krav på noe. Anonymkode: e5c68...740 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hent inn en uavhengig fagmann og takstmann. For all del IKKE innhent disse via forsikringsselskapet og stol på at dette blir riktig. Det kan du gjøre etter du har hatt de uavhengige på besøk. Takk meg senere når du ser forskjellene i rapportene (dersom det er noe av vesentlig betydning vel og merke). Dersom du er bosatt på Østlandet kjenner jeg en av de beste advokatene på dette feltet og han kan hjelpe dere videre. Lykke til Anonymkode: f5257...398 Bolig KJØPER forsikring er på parti med kjøper.... Hvis dere er så mistroisk til eget forsikringsselskap så går jeg ut fra at dere uansett ikke har brukt 5000 kr på denne forsikringen. Uaktuelt å bruke flere hundre tusen på en annen advokat når man får nødvendig advokathjelp dekket av forsikringen man har tegnet. Men hver sin lyst. Anonymkode: 77667...a0d 1
newman01 Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Nå har vi oppdaget at det kanskje kommer vann opp fra fugene mellom flisene under dusjkabinettet. Om det kommer vann OPP AV GULVET har dere et alvorlig problem. For ikke å snakke om personen som bor under dere... Om fugen under dusjkabinettet er fuktig vil det antagelig være snakk om at en skjøt, kobling eller annet i dusjkabinettet er dårlig. Det er jo bare å sette på dusjen og lukke døra og titte under kabinettet og se om det drypper vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå