Gå til innhold

Jeg blir en dårlig mor av Korona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er egentlig en ressurssterk familie med mye nettverk rundt oss, men nå kjenner jeg virkelig på det. Vi har ingen avlastning nå, ingenting å finne på, treffer ingen venner og jeg spyr hvis jeg må gå en tur til i skogen. Det er veldig gnisninger nå mellom oss alle. Jeg blir irritert av synet av mann og barn, og tålmodigheten er på 0. I helgen vil jeg si vi var rett og slett dårlige foreldre😥 mye unødvendig kjefting, mislykket aketur, for mye tv. 

Vi prøver hver helg og planlegge noe hyggelig, men det ender stort sett med grining, sutring og klaging. Hvem ER denne familien her? Vi pleide å kose oss i helger. 

Jeg vil bare ha en kveld borte fra dem alle! Får SÅ dårlig samvittighet ovenfor barna som må ha en hverdag med kohorten og rødt nivå og så kommer de hjem til hun sure kjerringa her😭

Ps. Bor i Oslo med full nedstengning, vet at det ikke har vært like ille over alt. 

Flere som kjenner seg ingen? 

Anonymkode: 7a20f...5ab

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en natt på hotell alene, spis take away i sengen, se hva du vil på tv/hør på musikk/les/egenpleie.

Anonymkode: cc171...cb5

• Liker 21
Skrevet

Må le litt. Er en alenemor uten omtrent noe nettverk her vi bor i Oslo. Har båret familien alene gjennom dette slitsomme året, og må fortsette å stå på. Ungene er med på all handling, alle aktiviteter, ut på tur, inn etter tur mens mor kler av med den ene hånda og lager middag med den andre.. ikke et sekunds pause, ikke besøk pga corona. Alt står og faller på bare meg. Hver dag. Hele tiden......bare for å sette din situasjon litt i perspektiv tenkte jeg..

Anonymkode: 78f63...e8c

• Liker 40
Skrevet

Ta deg en helgeferie ut av byen. Så kan mannen ta en senere. Det er ikke stengt overalt. 

Anonymkode: 47b2b...94d

• Liker 1
Skrevet

Glemte å si at minstemann nattammet enda, så helg alene kan jeg se langt etter. 

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glemte å si at minstemann nattammet enda, så helg alene kan jeg se langt etter. 

ts

Eh, det kan du bare kutte ut. 

Anonymkode: 62923...7ee

• Liker 7
Skrevet

Du er ikke alene og det må være lov å si at ting er dritt selv om mange har det værre! Jeg gjør ikke annet enn å grue meg for tiden. Gruer meg til ALT. Til helg, til babyen våkner, til at eldste kommer hjem og blir sittende foran TV-en til leggetid, til å lage middag, til neste dag... alle dager er like og nå som det er så kaldt kommer vi oss ikke ut på dagtid en gang. Jeg er i mammapermisjon med mannen på hjemmekontor. Det redder meg at eldste koser seg veldig i barnehagen. Jeg er en forferdelig dårlig mamma og har det skikkelig, skikkelig kjipt. Og det må være lov. 

Anonymkode: d22f6...7d1

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eh, det kan du bare kutte ut. 

Nattammming? 🤪

ts

Skrevet

Jeg spurte ikke etter «perspektiv» og trenger ikke ditt perspektiv. Jeg har ikke noe behov for å bli trykket ned av fremmede mødre på Internett, ville bare blåse ut litt. 

ts

Ja, og når du velger å gjøre det på et åpent Internettfora må du faktisk være åpne for innspill som ikke nødvendigvis gir deg masse støtte i hvor ille du har det. For det har du faktisk ikke. Du er så privilegert. 

Anonymkode: 78f63...e8c

• Liker 12
Skrevet

Helt lov å være sliten av det! 
noen trenger påfyll av energi gjennom andre mennesker og det er jo som dem sier «it takes a village to raise a child» eller noe i den duren.  Er helt forståelig at du er sliten!❤️

Anonymkode: 76414...108

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Må bare le litt. Har heldigvis ikke satt meg i en posisjon hvor jeg er helt alene med barna. 🙄

Lite smart å slenge ut sånne bemerkninger. Ingen av oss andre vet om vedkommende er enke eller har mannen på hjem pga sykdom. Naboen min bor alene i min bygård, mannen hennes er sengeliggende på institusjon.

Endret av Belima
Rettet skrivefeil
  • Liker 13
Skrevet

Du spyr av tanken på en tur i skogen?? Det er verre enn å kjefte på barna dine?? Sorry mac, men ingen sympati herfra. Er du så ille i en unntakssituasjon burde du tenkt litt lenger før du fikk nr.3 

Anonymkode: 128e5...797

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi er egentlig en ressurssterk familie med mye nettverk rundt oss, men nå kjenner jeg virkelig på det. Vi har ingen avlastning nå, ingenting å finne på, treffer ingen venner og jeg spyr hvis jeg må gå en tur til i skogen. Det er veldig gnisninger nå mellom oss alle. Jeg blir irritert av synet av mann og barn, og tålmodigheten er på 0. I helgen vil jeg si vi var rett og slett dårlige foreldre😥 mye unødvendig kjefting, mislykket aketur, for mye tv. 

Vi prøver hver helg og planlegge noe hyggelig, men det ender stort sett med grining, sutring og klaging. Hvem ER denne familien her? Vi pleide å kose oss i helger. 

Jeg vil bare ha en kveld borte fra dem alle! Får SÅ dårlig samvittighet ovenfor barna som må ha en hverdag med kohorten og rødt nivå og så kommer de hjem til hun sure kjerringa her😭

Ps. Bor i Oslo med full nedstengning, vet at det ikke har vært like ille over alt. 

Hvor gamle er barna dine? :) Hvor gamle er minstemann som nattammes? Snakker vi om at du er hjemme i permisjon eller snakker vi om et barnehagebarn? Om vi snakker om et barn på 12-18 måneder, så skal du ha god samvittighet for å rømme av gårde en natt på hotell. Spis god mat, sov lenge og bare SLAPP HELT AV! :hoppendeglad:
Det er snakk om en natt og barnet klarer seg helt fint uten å bli ammet en natt. 

Dessverre så er det en veldig vanskelig situasjon for veldig mange. Føler meg grinete, sur og bitchy til tider selv. Tror jeg er mest frustrert fordi at jeg vet ikke helt hva morgendagen bringer. Plutselig så er det rødt nivå på skolen, så er det gult. Plutselig så er det fritidsaktiviteter, så er det ikke, så er det men ikke cup, så er det ikke. Plutselig så er butikkene åpne, så stengte, så skal man ha munnbind på, og passe på at man ikke for mange inne i butikken. På den ene butikken her så henger det lapp at man kan maks være 44 stykker inne i butikken, men da må du jo gå rundt og telle antall. Aner ikke hvordan jeg som kommer utenfra skal klare å holde styr på det. :vetikke:

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor går dere ut på tur hvis dere er lei dette? Kan dere ikke finne på noe ikke ute i helger? Hva med en kveld med take away og filmkveld.  

Hvordan bor dere? Hus, leilighet, hvor mange barn og dyr på hvor mange kvm? 

Anonymkode: 51387...f6c

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor går dere ut på tur hvis dere er lei dette? Kan dere ikke finne på noe ikke ute i helger? Hva med en kveld med take away og filmkveld.  

Hvordan bor dere? Hus, leilighet, hvor mange barn og dyr på hvor mange kvm? 

Er ikke så mye annet å gjøre i Oslo dersom du vil ut av huset.

• Liker 9
Skrevet
Belima skrev (9 minutter siden):

Lite smart å slenge ut sånne bemerkninger. Ingen av oss andre vet om vedkommende er enke eller har mannen på hjem pga sykdom. Naboen min bor alene i min bygård, mannen hennes er sengeliggende på institusjon.

Jeg antar det var et lite stikk til vedkommende som sa ædabæda jeg klarer det, så da burde du holde kjeft og klare det også. 

• Liker 14
Skrevet
Sylveon skrev (1 minutt siden):

Er ikke så mye annet å gjøre i Oslo dersom du vil ut av huset.

Er alle kafér og spiseplasser stengt? Hva med botanisk hage eller park? Noe må jo være åpent? Hva med en tur utenbys? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noen idiotiske svar du har fått her ts! Jeg er helt enig med deg og har det på samme måte, spyr av tanken på enda en skitur/aketur/gåtur - og så får alle andre mene hva de vil om det. 

Vi møter andre med barn ute av og til, men det er ikke veldig ofte. Man holder jo litt tilbake. Når du attpåtil sitter på hjemmekontor hele uken og ikke ser folk blir man gæren. For egen del prøver jeg å senke lista litt - vi er ikke mislykkede selv om skøyteturen gikk åt skogen fordi minste slo seg vrang og eldste hadde sammenbrudd. Er dødslei alt som har med corona å gjøre, bortsett fra hjemmekontor, det hjelper veldig for oss med små barn, men skulle gjerne vært på kontoret av og til også. 

Og så må vi ikke glemme at vi (etter min mening) er inne i årets kjipeste måneder, som også uten corona kan være litt tøffe 😅 i vanlige tider har man i det minste muligheten til å stikke sørover i vinterferien, men nei. Ut på ski. Igjen. Hurra.

Anonymkode: f1804...214

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er alle kafér og spiseplasser stengt? Hva med botanisk hage eller park? Noe må jo være åpent? Hva med en tur utenbys? 

Nei praktisk talt ingenting. Og hvis museer etc åpner er det jo ikke lov å ta på noe som helst, og alt av lekerom og moro for barna er demontert og sperret av pga smittefare. 

Anonymkode: f1804...214

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...