AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Dame 47 år med normal hud (kanskje litt mer behov for fukt i vinterhalvåret). Stress, solskade og alder setter sine spor (som er helt greit), men ønsker å se litt mer fresh og våken ut. Huden er mer slapp en før, særlig øyepartiet. Ønsker tips til produkter og rutiner som strammer opp litt og gjør at man ikke ser så sliten ut hele tiden. (Rens, serum, dag/nattkrem og noe oppstrammende maske eller lignende). Noen som har noen gode tips/anbefalinger? Bruker nå Elemis serum, krem m.m etter anbefaling fra hudpleieside, men den har jeg ikke vært noe fornøyd med i det hele tatt (brukt i 4 mnd). Anonymkode: d1ac6...666
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 En god hudlege og tretinoin (retin A) samt serum med hyaluronic syre er bra. Anonymkode: d560c...297
Slitenmamma Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Anbefaler også retinol mot rynker. Fuktserum og c-vitamin serum. C-vitamin oljen til Klairs kan jeg anbefale, fåes på nett evnt vitus apotek. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Takk for svar! Men jeg er ganske uviten på dette -noen som kan sette opp et opplegg med forslag til produkter? (altså ikke bare hva de bør inneholde) Produkter du kanskje selv er fornøyd med/har god effekt av?? Anonymkode: d1ac6...666
Roci Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 17.58): Dame 47 år med normal hud (kanskje litt mer behov for fukt i vinterhalvåret). Stress, solskade og alder setter sine spor (som er helt greit), men ønsker å se litt mer fresh og våken ut. Huden er mer slapp en før, særlig øyepartiet. Ønsker tips til produkter og rutiner som strammer opp litt og gjør at man ikke ser så sliten ut hele tiden. (Rens, serum, dag/nattkrem og noe oppstrammende maske eller lignende). Noen som har noen gode tips/anbefalinger? Bruker nå Elemis serum, krem m.m etter anbefaling fra hudpleieside, men den har jeg ikke vært noe fornøyd med i det hele tatt (brukt i 4 mnd). Anonymkode: d1ac6...666 Hvilken hudpleieside var dette? Er enig med både AB#2 og @Slitenmamma vedr. tretinoin/retinol og c-vitamin, i tillegg kan du forsøke syreeksfoliering. Godt med fukt er også viktig. Jeg kommer gjerne med forslag til produkter/rutine, hvilket prisnivå synes du er greit? 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Roci skrev (4 timer siden): Hvilken hudpleieside var dette? Er enig med både AB#2 og @Slitenmamma vedr. tretinoin/retinol og c-vitamin, i tillegg kan du forsøke syreeksfoliering. Godt med fukt er også viktig. Jeg kommer gjerne med forslag til produkter/rutine, hvilket prisnivå synes du er greit? Kom gjerne med produktforslag -da blir jeg kjempetakknemlig! Ifht pris; mer opptatt av produkter som fungerer. Er jo ikke millionær, men er villig til å betale om det er gode produkter. (Men er det to alternativer som er like, så foreslå gjerne den rimligste da!) Takk ❤️ Anonymkode: d1ac6...666
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 @Roci -setter stor pris på konkrete produkter fra deg når du har tid! Gjerne produkter jeg kan bestille på nett, hos feks skincity eller lignende Hilsen TS Anonymkode: d1ac6...666
Gjest MissFlower Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 (endret) REN (fåes kjøpt på apotek) hvertfall, er jeg utrolig fornøyd med. Bruker Global protect dagkremen, øyekremen, har også en C-vitamin krem og ett c-vitamin serum. Veldig god serie og jeg har sensitiv hud. Endret 6. februar 2021 av MissFlower
Maggi2 Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 https://www.kicks.no/kiehls/mann/ansiktspleie-for-menn/ansiktsserum/powerful-strength-line-reducing-concentrate-50-ml?gclid=Cj0KCQiAmfmABhCHARIsACwPRADb8gPcOIkI82QyxG9OUUf6aEFgZ40rSbdiEVsu198GOYHSHGQ9xUkaApHtEALw_wcB jeg er fornøyd med dette serumet iallfall 😊 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Enig i forslagene du får her om retinoid, syrer og c-vitamin. Husk også solkrem, hver dag. Når du bruker de aktive produktene som nevnes her, blir huden mer sensitiv for sol, så du må beskytte den mot solen for å ikke gå mer solskader. Velg en mild rens som ikke tørker ut huden (unngå alt som skummer). Tips til to serum: Serien fra Medik8 du kan kjøpe på Skincity er veldig god. Anbefaler virkelig C vitamin serumet derifra som heter Pure C 15. Det inneholder 15% askorbinsyre, og kommer i to mørke beholdere slik at det holder seg stabilt. Har selv brukt dette i flere år, og ser forskjell hvis jeg tar en pause. Til sammenligning er serumet fra Klairs som nevner over 5% og kommer ikke en en beholder som holder serumet stabilt. www.skincity.com/no/medik8/pure-c15-30-ml Hvis du ikke ønsker å gå til huslege for tretinoin resept, kan du prøve Crystal Retinal serumet fra Medik8. Dette er mer effektivt, men også mindre irriterende enn retinol serum. Tretinoin til sammenligning vil være mer effektivt, men også mer irriterende. Crystal Retinal kommer i flere styrker, start med den svakeste, Crystal Retinal 1, også kan du jobbe deg oppover ettersom huden blir mer tolerant. www.skincity.com/no/medik8/crystal-retinal-1-serum-30-ml Hadde ikke startet med andre syrer når du introduserer disse produktene, men etter en stund kan du introdusere det for å se hvordan huden reagerer. Hold gjerne de andre produktene som rens og fuktighetskrem ganske enkle, selv liker jeg godt LRP Toleriane serien fra apoteket. Gir godt med fukt, inneholder niacinamide og er uten parfyme og andre irriterende ingredienser. Anonymkode: d2983...afe 1
Solknapp Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Jeg sendte inn svar på hudanalyse (spørsmål) på Skincity, og fikk et personlig svar med forslag til et helt sett med produkter. Dette har vært min redning og som om jeg skulle gått til hudpleier! Hvilke produkter som passer for noen, passer kanskje ikke for deg. Hud kan være veldig vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Dr Dray på youtube anbefales, har spart lommeboken min for penger og fått finere hud på mange måter. Jeg anbefaler: The ordinary produkter ( les deg opp eller søk: dr dray ) CeraVe ( gir best fukt ) mye virkelig gode rimlige produkter, fuktighetskremen fungere også som øyekrem ( man trenger ikke egne øyekremer for under øyne) Avene&Neutrogena er bra. Solkrem hele året, bruker faktor 50 hver dag. Anonymkode: 9a298...edd 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 14.50): Kom gjerne med produktforslag -da blir jeg kjempetakknemlig! Ifht pris; mer opptatt av produkter som fungerer. Er jo ikke millionær, men er villig til å betale om det er gode produkter. (Men er det to alternativer som er like, så foreslå gjerne den rimligste da!) Takk ❤️ Anonymkode: d1ac6...666 Paulas Choice har prøvestørrelser på nesten alle produkter. Jeg er fornøyd med kremvariantene spesielt av aha og bha - gir masse ekstra fukt Men å mikse disse to OG retinol er alt for mye på en gang.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Gå til en salong som selger Obagi, det er den aller beste serien. Ta en behandling og få med produkter til hjemmebruk som er tilpasset din hud. Det koster litt, men produktene varer lenge🌸 Anonymkode: afff1...15d
Roci Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 (endret) Hei TS - beklager at det har tatt meg så lang tid å svare deg, har hatt det litt hektisk i det siste. Ser at du har fått flere gode forslag fra andre her i tråden også, spesielt AB#10 og @Fnuggolina Forslaget om å gå til en salong er bra, men kanskje du ikke har lyst eller mulighet til det akkurat nå? Hudanalysen hos SkinCity er heller ikke dum, og man kan be om produktforslag fra et spesifikt merke hvis man ønsker det. Men forslag fra meg skal du nå få uansett Rens er ikke noe du trenger å bruke mye penger på, det holder at den løser opp sminke, smuss og rester etter nattpleien, og ikke tørker ut huden. La Roche-Posay Tolèriane Dermo-Cleanser er en av favorittene mine. Jeg er enig med AB#10 om å begynne med c-vitamin og et retinoidprodukt, og innføre syrer litt senere. Det kan bli litt for tøft for huden å innføre for mange aktive ingredienser på samme tid. I tillegg til det serumet som AB#10 foreslår, er også C15 Super Booster fra Paula's Choice et bra c-vitaminserum for "begynnere". C-vitamin er ypperlig å kombinere med en fuktighetskrem med flere antioksidanter, f.eks. Omega+ Complex Moisturizer fra PC. Denne kan du bruke både morgen og kveld. Du kan også forsøke denne - egentlig en nattkrem, men jeg tror den kan fungere godt på dagtid for deg nå om vinteren. En anne god fuktighetskrem med antioksidanter er Dermalogica Acive Moist. Kremen fra PC får du forøvrig i prøve/reisestørrelser så du kan teste de ut før du evt. går til innkjøp av produkter i full størrelse. Når det gjelder retinoid, er forslaget fra AB#10 om Medik8 Crystal Retinal veldig bra. Retinsyre - dvs. A-vitaminsyre/tretinoin - er det eneste som har dokumentert effekt mot rynker, og kan reparere solskader og øke hudens elastisitet i dybden. Retinol og retinaldehyd er på en måte "forstadier" til retinsyre, og gjennomgår en konverteringsprosess når de kommer i kontakt med enzymene på huden, slik at de omdannes til retinsyre. Retinaldehyd trenger bare ett konverteringssteg, mens retinol trenger to: RETINOL -> RETINALDEHYD -> RETINSYRE Svært mye tyder på at påstandene om at retinaldehyd er både mer effektivt og mer skånsomt enn retinol, holder vann. Begynn med en lav konsentrasjon og øk gradvis etterhvert som huden din tilvenner seg. https://www.skincity.com/no/search?q=medik8+crystal+retinal Retinoider er ikke noen quick-fix - du må regne med minst 3-6 mnd før du kan begynne å se effekt på rynker. Du vil imidlertid kunne oppleve andre forbedringer på et tidligere tidspunkt. Mange opplever at huden får økt behov for fuktighet når de begynner med retinoider. Hvis det skjer med deg, kan du komplettere fuktighetskremen din med et fuktgivende serum, f.eks. dette eller dette. Nå som solen begynner å titte fram igjen, må du også bruke solkrem med høy faktor ettersom huden blir mer solsensitiv når du begynner med aktive produkter. Solkrem er i alle tilfelle anti-age-produkt nr. 1, ettersom som UV-stråling står for 80-90% av hudaldring. Bl.a. La Roche-Posay har gode solkremer for ansiktet. Dette virker kanskje mye ved første øyekast, men når det gjelder hudpleie, er det kombinasjonen av aktive virkestoffer og gode ingredienser som sammen og på sikt vil gi gode resultater. Du spør også om forslag til "oppstrammende" produkter, og der har jeg faktisk ikke så mye å komme med. Slike produkter gir en midlertidig oppstrammende effekt ved å tilføre ekstra fuktighet, ofte i form av hyaluronsyre eller kollagen, som "plumper" opp huden og får den til å se glattere og strammere ut. Det er selvsagt ingen ting i veien med det, men effekten er som sagt forbigående og gir ingen varig effekt. Det er det kun retinsyre som gjør. Jeg har litt samme problem som deg når det gjelder øyenene, og har funnet ut at det som hjelper best på kort sikt, er tilstrekkelig fuktighet, jf. "plumpende" effekt som nevnt. Du kan også bruke retinol på øyepartiet, men IKKE på øyelokkene. Du kan prøve deg fram med å blande en liten mengde retinolserum i fuktighetskremen din, alternativt gå til innkjøp av en egen øyekrem med retinol, f.eks. denne: https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/oyepleie/oyekrem/clinical-ceramide-enriched-firming-eye-cream-5-ml som inneholder både retinol og c-vitamin. Jeg har også hatt en viss effekt av denne: https://hylamide.deciem.com/product/subq-eyes-15ml . Den er ikke lenger å få tak i hos norske nettbutikker, og akkurat nå er den utsolgt hos Deciem også, men hvis du er interessert i å prøve kan du be om å få e-postvarsel når produktet er tilgjengelig igjen. Håper dette kan være til hjelp Endret 8. februar 2021 av Roci 3
Gjest AlmaSofie Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 Jeg sverger til Peter Thomas Roth sin serie med retinol og fukt. Bruker retinol øyekrem og olje på natten og serum og oppstrammende fuktighetskrem på dagen. Husk å alltid bruke solkrem på dagtid jeg bruker faktor 50 året rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå