Gjest Alexa92 Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Det høres nok rart ut for de fleste men vi gikk gjennom en periode på ca. et år uten sex fordi jeg slet med vulvodyni, og det har forandret noe i forholdet vårt. Jeg har vært frisk lenge nå, men vi har likevel nesten ikke sex. I perioden jeg hadde vulvodyni så måtte vi lære oss å vise kjærlighet på andre måter, og det har sklidd mer over i å være søte med hverandre. Det sitter fortsatt igjen hos meg så selv om han er drømmemannen på alle måter så ser jeg ikke på ham som sexy lengre men heller som søt, hvis det gir mening.. Det forandrer ikke det faktum at jeg fortsatt elsker ham uendelig høyt, men nå har jeg en følelse av at jeg ikke vil "skitne til" kjærligheten vår med å har sex. Jeg vet selv at det er ulogisk, og jeg har bare lyst til å få lyst på ham igjen. Før dette skjedde hadde vi sex ofte, og den beste sexen i mitt liv har jeg hatt med ham. Vi er i slutten av 20-årene og har et utrolig bra forhold ellers. Han er veldig forståelsesfull og maser ikke om å ligge men jeg vet at han også savner det. Lurer på om noen andre har gått gjennom noe lignende, og evt hvordan dere løste det? Jeg skal selvfølgelig prate med han om det, men håpet bare at noen hadde lignende erfaringer og kunne dele noen tips.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Mitt tips. Vær utro. Begge to. Det kommer garantert til å få igang sex-en mellom dere igjen fordi utroskap er noe som virkelig vekker dyriske følelser. Mange kommer til å bli sure, men det er faktisk sant. Anonymkode: 815b5...ebd 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt tips. Vær utro. Begge to. Det kommer garantert til å få igang sex-en mellom dere igjen fordi utroskap er noe som virkelig vekker dyriske følelser. Mange kommer til å bli sure, men det er faktisk sant. Anonymkode: 815b5...ebd Mest malplasserte rådet heg har sett på lenge. Anonymkode: bd6c5...c07 36
Gjest Alexa92 Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Mitt tips. Vær utro. Begge to. Det kommer garantert til å få igang sex-en mellom dere igjen fordi utroskap er noe som virkelig vekker dyriske følelser. Mange kommer til å bli sure, men det er faktisk sant. Anonymkode: 815b5...ebd Utroskap er ikke aktuelt. Han er den jeg vil tilbringe livet med så det hadde ikke vært mulig for meg : )
Fioljenta Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Så flott at dere har funnet flere måter å vise kjærlighet på! Nydelig. 🤗 Elskoven kan også være ren, vakker og intim. Særlig hvis dere klarer å ta den fine kjærligheten dere har til hverandre med dere i senga. Hvis det ga mening. Det høres ut som du har funnet drømmemannen din. Hva om du prøver å se på ham med nye øyne. Studere ham sånn skikkelig. Kle av ham og utforsk ham. Legg merke til hvordan musklene hans beveger seg under huden hans, la fingrene løpe over kroppen hans, kyss ham og prøv å få med deg flest mulig detaljer. Og så kan han få gjøre det samme med deg en annen gang. Kanskje dere kan være litt mer fysisk nærgående for hver gang? Det kan også hjelpe å sette stemningen med både stearinlys og musikk hvis det er noe for dere. Du skriver også at du har lyst til å få lyst på ham igjen. Det er et godt utgangspunkt. Hva er det som tenner lysten din? Det er veldig vanlig for oss kvinner at lysten vår må vekkes. Min vekkes ofte av at jeg er tilstede i tankene når han kjærtegner meg (og jeg ham). Jeg må liksom la ham forføre meg med ord og kjærtegn. Vi har hatt perioder der lysten min har vært fryktelig vanskelig å tenne, men vi har alltid klart å vekke den igjen ved å bruke kjærlighetsspråk og nærhet. 💜 6
Gjest Alexa92 Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Fioljenta skrev (42 minutter siden): Vi har hatt perioder der lysten min har vært fryktelig vanskelig å tenne, men vi har alltid klart å vekke den igjen ved å bruke kjærlighetsspråk og nærhet. 💜 Takker for gode tips! Det er fint å vite at det er håp for oss 😄 Jeg tenkte at dette sikkert bare er en periode og at lysten kommer tilbake av seg selv, men så har det plutselig gått et år uten forandring. Siden vi har det så fint ellers har jeg ikke stressa med det, men nå er det på tide å aktivt ta tak i problemet 😅
911 Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Alexa92 skrev (På 1.2.2021 den 20.10): Utroskap er ikke aktuelt. Han er den jeg vil tilbringe livet med så det hadde ikke vært mulig for meg : ) Fint at dere klarer å kose med hverandre selv om du ikke tenner på han seksuelt. Tror dessverre ikke du får tilbringe hele livet med han om du fortsatt ikke tenner på han eller vil ha sex med han, men la oss håpe det ordner seg for dere. Kanskje et tur til psykolog eller sexolog kunne hjulpet litt på problemet? Om du virkelig ønsker å få lyst på han igjen må du gjøre det du kan for å fikse dette. Kanskje du er aseksuell? Tenner du ikke i det hele tatt på noe eller noen? Har du ingen seksuelle fantasier? Onanerer du aldri? Ingen fetisjer eller ønske om sexleketøy? 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 "Han er den jeg vil tilbringe livet med" Han er dødspartneren din, med andre ord. Personen du har lyst til å være med til en av dere dør av alderdom. Livet er trist. Anonymkode: 815b5...ebd
Minnako Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Så fint kjærligheten har vokst mellom dere, det må dere ta vare på. Men sex er også veldig veldig viktig i et forhold. Sex er ikke nødvendigvis noe skittent, men noe som er normalt, som man gjør for å vise sin kjærlighet til hverandre. Aller først må du snakke med han om det, så han kan få en forståelse av hvordan du føler det. Også vil jeg nok i dette tilfelle anbefale å snakke med en sexolog, som kan hjelpe deg/dere. Håper dere finner ut av det. 1
Gjest Alexa92 Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 911 skrev (10 timer siden): Fint at dere klarer å kose med hverandre selv om du ikke tenner på han seksuelt. Tror dessverre ikke du får tilbringe hele livet med han om du fortsatt ikke tenner på han eller vil ha sex med han, men la oss håpe det ordner seg for dere. Kanskje et tur til psykolog eller sexolog kunne hjulpet litt på problemet? Om du virkelig ønsker å få lyst på han igjen må du gjøre det du kan for å fikse dette. Kanskje du er aseksuell? Tenner du ikke i det hele tatt på noe eller noen? Har du ingen seksuelle fantasier? Onanerer du aldri? Ingen fetisjer eller ønske om sexleketøy? Definitivt ikke aseksuell, og vi hadde som sagt veldig bra sex før dette skjedde. Jo jeg onanerer men hjernen min har av en eller annen grunn separert det seksuelle fra kjæresten. Jeg lurte egentlig mest bare på om noen andre har gått gjennom noe lignende. Har inntrykk av at de fleste som ikke tenner på partneren lengre er pga problemer i forholdet eller at de ikke elsker den andre lengre. Dette ikke er tilfelle for meg så da er det vel kanskje for spesielt til at noen andre har gått gjennom det samme. Men greit det, blir sexolog neste da!
Gjest Alexa92 Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 Minnako skrev (3 timer siden): Så fint kjærligheten har vokst mellom dere, det må dere ta vare på. Men sex er også veldig veldig viktig i et forhold. Sex er ikke nødvendigvis noe skittent, men noe som er normalt, som man gjør for å vise sin kjærlighet til hverandre. Aller først må du snakke med han om det, så han kan få en forståelse av hvordan du føler det. Også vil jeg nok i dette tilfelle anbefale å snakke med en sexolog, som kan hjelpe deg/dere. Håper dere finner ut av det. Ja som sagt så skjønner jeg at det ikke er skittent, det er bare en urasjonell følelse jeg får. Det er derfor jeg vil fikse opp i det.. Å snakke om det er selvfølgelig første steg, så får se hvordan det går da 😊
Gjest Alexa92 Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): "Han er den jeg vil tilbringe livet med" Han er dødspartneren din, med andre ord. Personen du har lyst til å være med til en av dere dør av alderdom. Livet er trist. Anonymkode: 815b5...ebd Dette var da veeldig depressivt😂
911 Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Høres ut som problemet sitter i hodet ditt da du er en seksuell person, men klarer bare ikke ha sex med han du elsker. Tror en utenforstående person, eventuelt en sexolog, kanskje klarer å løse denne floken. Håper virkelig det ordner seg for dere før han går lei og forlater. Dette virker litt "sært" og derfor du ikke får så mange svar. Jeg hadde virkelig lurt om kjæresten min hadde lyst på sex, bare ikke med meg. Da hadde det nok vært over ganske fort. 1
OPIgirl Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 19.08): Mitt tips. Vær utro. Begge to. Det kommer garantert til å få igang sex-en mellom dere igjen fordi utroskap er noe som virkelig vekker dyriske følelser. Mange kommer til å bli sure, men det er faktisk sant. Anonymkode: 815b5...ebd Tåpeligste rådet jeg har hørt på lenge. Helt tragisk. Utroskap gjør ikke sexen bedre. Snarere tvert i mot. Så slutt å spre feilinformasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 19.08): Mitt tips. Vær utro. Begge to. Det kommer garantert til å få igang sex-en mellom dere igjen fordi utroskap er noe som virkelig vekker dyriske følelser. Mange kommer til å bli sure, men det er faktisk sant. Anonymkode: 815b5...ebd Ja faktisk noe i dette. Utroskap sårer, men det gir en oppsving i sexlivet. Merkelig nok. Kosemose blir etterhvert til vennskap og man tenner ikke på en tøffel. Man tenner på den man ikke helt vet hvor man har. Anonymkode: 2ef2b...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Ja ja, sex og kjærlighet er jo to forskjellige ting. Men rart at han ikke tar mer initiativ .. Anonymkode: a5b74...f28
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 Fake it till you make it. Du må begynne å ha sex igjen, ellers så finner han en annen. Sex er er limet i et forhold og der mange menn får sine forskjellige bekreftelser, også på sin manndom. Virker på meg som du ikke tenner på ham lengere? Anonymkode: 18be5...d19 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Dere må bli litt som fremmede for hverandre igjen. Når ting blir for kosemose og søtt forsvinner også lysten, så løsningen er å fjerne noe av intimiteten, rett og slett. Har dere mulighet til å bo litt fra hverandre eller ihvertfall tilbringe mer tid fra hverandre en periode? Helst flere uker. Deretter kan dere begynne å date. Som om dere starter på nytt. Eventuelt kan dere prøve å ha hver deres soverom og besøke hverandre om natten. Eller prøve rollespill, bruke maske etc. Poenget er å bli litt fremmede for hverandre igjen. Det kan også hjelpe å reise bort en helg, på reise ser man hverandre med litt nye øyne. Les Esther Perels bok Mating in Captivity. Hun skriver om akkurat dette problemet og kommer med tips til hvordan man skal klare å se hverandre med nye øyne for å få lysten tilbake. Anonymkode: 51fa3...23e 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja faktisk noe i dette. Utroskap sårer, men det gir en oppsving i sexlivet. Merkelig nok. Kosemose blir etterhvert til vennskap og man tenner ikke på en tøffel. Man tenner på den man ikke helt vet hvor man har. Anonymkode: 2ef2b...cc3 Du har tydeligvis aldri vært i et forhold som har vart mer en 4 uker. Man tenner på den man ikke vet hvor man har? Hva er det for noe piss🤣 Skal du gå rundt i årevis å være usikker på om partneren din er utro? God cocktail for psykiske problemer. Anonymkode: 40e2e...d8b 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du har tydeligvis aldri vært i et forhold som har vart mer en 4 uker. Man tenner på den man ikke vet hvor man har? Hva er det for noe piss🤣 Skal du gå rundt i årevis å være usikker på om partneren din er utro? God cocktail for psykiske problemer. Anonymkode: 40e2e...d8b Jeg er enig med AB...cc3. Hvis man har vært i et lengre forhold, vet man at for mye kosemose, nærhet og holde hender faktisk dreper lysten. Det er spenning og det fremmede eller uforutsigbare som holder lysten på topp. Ts beskriver jo nettopp dette problemet i denne tråden. Men jeg er enig med deg i at utroskap ikke er noen god løsning, man må finne andre metoder for å bli litt fremmede for hverandre. Anonymkode: 51fa3...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå