Oddy Skrevet 1. februar 2021 #1 Del Skrevet 1. februar 2021 Hei, jeg skal tilbake i jobb. og Bor med en som er i risikogruppen. Jeg er livredd for å smitte han og tenkte derfor det var lurt å bruke munnbind på jobb. Spørsmålet mitt er, er det ubehagelig eller helsefarlig og bruke munnbind på opp til 6--8 timer i en lang periode? Jeg gjør mye fysisk arbeid og er oppi folk hele dagen, da vi er en gjeng som arbeider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cmamma Skrevet 1. februar 2021 #2 Del Skrevet 1. februar 2021 Om det var helsefarlig hadde leger og sykepleier og mange andre hatt problemer for lenge siden. Jeg synes ikke det er noe problem å gå med munnbind en hel arbeidsdag, men jeg kan tenke meg at om man har en fysisk jobb hvor man for eksempel svetter mye, så kan det være mer ubehagelig. Du må nesten bare prøve deg frem. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 1. februar 2021 #3 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Jeg hadde en jobb før hvor jeg brukte munnbind store deler av dagen. I helsevesenet og lenge før corona. Det var absolutt ikke noe problem for meg, men jeg tok det jo av etter hver pasient, og gikk deretter 10-15 min uten, så ny pasient osv. Gikk maks en time i strekk. Ikke fysisk tungt arbeid, men aktivt likevel. Endret 1. februar 2021 av solmåneogstjerner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #4 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Oddy skrev (52 minutter siden): Hei, jeg skal tilbake i jobb. og Bor med en som er i risikogruppen. Jeg er livredd for å smitte han og tenkte derfor det var lurt å bruke munnbind på jobb. Spørsmålet mitt er, er det ubehagelig eller helsefarlig og bruke munnbind på opp til 6--8 timer i en lang periode? Jeg gjør mye fysisk arbeid og er oppi folk hele dagen, da vi er en gjeng som arbeider. Folk som arbeider i butikker og på spisesteder jobber jo med munnbind 6-8 timer hver dag. Ubehagelig er det, spesielt når man skal gjøre fysisk arbeid over lengre tid. Endret 1. februar 2021 av Sylveon 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ubiquiti Skrevet 1. februar 2021 #5 Del Skrevet 1. februar 2021 4 hours ago, Oddy said: Hei, jeg skal tilbake i jobb. og Bor med en som er i risikogruppen. Jeg er livredd for å smitte han og tenkte derfor det var lurt å bruke munnbind på jobb. Spørsmålet mitt er, er det ubehagelig eller helsefarlig og bruke munnbind på opp til 6--8 timer i en lang periode? Jeg gjør mye fysisk arbeid og er oppi folk hele dagen, da vi er en gjeng som arbeider. LItt på siden: Hvis du er redd for å bli smittet er det ikke munnbind du må bruke, men maske. FFP3/N95-maske, som faktisk filtrerer innkommende. Munnbind hjelper først og fremst for å begrense hva du eventuelt puster ut. Det er jo tyngre å puste gjennom noe enn uten, men du vil overleve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 1. februar 2021 #6 Del Skrevet 1. februar 2021 Ubiquiti skrev (1 time siden): LItt på siden: Hvis du er redd for å bli smittet er det ikke munnbind du må bruke, men maske. FFP3/N95-maske, som faktisk filtrerer innkommende. Munnbind hjelper først og fremst for å begrense hva du eventuelt puster ut. Det er jo tyngre å puste gjennom noe enn uten, men du vil overleve. FFP3/N95-maske burde derfor påbys for alle, i alle situasjoner, hele døgnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 2. februar 2021 #7 Del Skrevet 2. februar 2021 13579 skrev (12 timer siden): FFP3/N95-maske burde derfor påbys for alle, i alle situasjoner, hele døgnet. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Her Skrevet 2. februar 2021 #8 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg må gå med munnbind på jobb og det har resultert i masse akne og en hudsykdom (dermatitt). Hadde jeg kunne velge ville jeg ikke gått med det, men i min jobb er jeg veldig nærme kunden. Ellers er det ikke spesielt ubehagelig å ha på, annet enn et det kan bli klamt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. februar 2021 #9 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg har måtte hat maske på noen ganger, det har aldri vært noe problem for meg. Eneste som er litt irriterende er at jeg kan bli litt svett i skjegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg