AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Del Skrevet 1. februar 2021 Den eldste katten vår på 3 år er veldig glad i å være ute, og virker ikke plaget av det kalde vinterværet vi har hatt i det siste (bor på Østlandet). Hun er ute i flere timer på dagtid, men kommer inn et par ganger om dagen for å spise eller slappe av litt. Hun har alltid pleid å komme inn om ettermiddagene, og da holder vi henne inne resten av kvelden og natta. Men nå har vi ikke sett henne siden i går formiddag. Har vært ute og ropt mange ganger, uten å se snurten av katten. Nå er jeg ganske bekymra, spesielt med tanke på kulda. Satte ut en pappeske med tepper og litt mat inni i natt, men det virker ikke som hun har vært der. Det kan jo hende at hun er stengt inne i en garasje i nabolaget et sted, og vi skal ut og lete mer i kveld. Hun er chippet, kastrert og litt sky, men kjærlig mot de hun kjenner. Hva mer kan vi gjøre? Hun er ganske kresen, og er ikke helt lett å lokke fram med mat. Anonymkode: fa200...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Del Skrevet 1. februar 2021 Skriv på FB og kanksje en lapp på butikken og be folk holde et øye etter den .Legg ved bilde og tlfnr, ofte det løser seg slik. Anonymkode: 6b3a6...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 1. februar 2021 #3 Del Skrevet 1. februar 2021 Sett ut kattekassen. Den lukter de på lang avstand. Ellers ville jeg hengt opp lapper rundt i nabolaget og spurt om folk kan sjekke garasjer, boder og kjellere etc. Du bør også legge ut annonse på dyrebar.no, samt informere de mange «forsvunnede katter»-sidene på fb. Slik fant jeg igjen min katt som hadde forvillet seg inn i et parkeringshus for noen år siden. Mest sannsynlig er hun rett i nærheten. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. februar 2021 #4 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Jeg leita meg i hjel etter katten min en gang i tiden. Så kopierte jeg opp etterlysningsplakater med bilde av pusen og hang dem opp på telestolper bortover hele gata, ganske langt. Det tok knappe to timer før et par unger sto og ringte på døren med katten i armene. Den hadde hengt rundt hjemme utenfor hos dem de siste par dagene og tigget etter mat. Nå så de plakatene og tok den med rett hjem der den hørte hjemme Jeg ga ungene finnerlønn, en hundrelapp på deling, Dette medførte at neste gang jeg slapp katten ut for lufting, så fikk de øye på den og kom på døra med den igjen.... kanskje i håp om ny finnerlønn Måtte fortelle at den ikke var etterlyst lenger og fikk lov å være ute i blant. Heng opp etterlysninger ute i nabolaget og gå et stykke også! Lokale facebookgrupper er også nyttige steder å etterlyse. Ser at på min lokale fb gruppe her hvor jeg bor (Oslo) er det stadig oppslag om "Har noen sett denne pusen?" eller "Denne katten har gått rundt utenfor hos oss i noen dager, hvem eier den?" osv. Endret 1. februar 2021 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Del Skrevet 1. februar 2021 Spør alle naboer om de kan ta en titt i uthus/garasjer. fortsett å rope. når det blir mørkt kan dere gå å lyse med lommelykt, da ser dere evt øyne. heng opp lapper, skriv på facebooksider. når pus kommer inn (ikke mist håpet enda) så skaff gps halsbånd. Vi slapper mye mer av når pus har det, vi vil alltid kunne finne henne (så fremt hu ikke klarer å rive av seg båndet). Anonymkode: affa8...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Del Skrevet 1. februar 2021 Takk for svar Hun har fortsatt ikke kommet hjem, jeg blir så fortvila ... Har etterlyst henne på FB og informert naboene. Mannen min er ute og leter nå. Anonymkode: fa200...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 2. februar 2021 #7 Del Skrevet 2. februar 2021 Hvordan går det? Jeg krysser fingrene for at hun er kommet hjem nå ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Del Skrevet 2. februar 2021 Nei, hun har fortsatt ikke kommet hjem, vi skal ut og lete mer etterpå ... Tenker på alle mulige tragiske scenarioer, og er kjemperedd og lei meg. 😥 Anonymkode: fa200...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Del Skrevet 3. februar 2021 Ts her. Katten er funnet! 😃❤️❤️❤️ Hun har vært innestengt i garasjen til en nabo litt borti gata. Helt utrolig, for vi har gått forbi der og ropt flere ganger, og naboen der har brukt garasjen daglig uten å se eller høre henne! Nå er vi utrolig glade og lettet! Anonymkode: fa200...5e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 3. februar 2021 #10 Del Skrevet 3. februar 2021 On 1.2.2021 at 4:29 PM, Million said: Nå så de plakatene og tok den med rett hjem der den hørte hjemme Jeg ga ungene finnerlønn, en hundrelapp på deling, Dette medførte at neste gang jeg slapp katten ut for lufting, så fikk de øye på den og kom på døra med den igjen.... kanskje i håp om ny finnerlønn Fantastisk, smarte kids 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Katten er funnet! 😃❤️❤️❤️ Hun har vært innestengt i garasjen til en nabo litt borti gata. Helt utrolig, for vi har gått forbi der og ropt flere ganger, og naboen der har brukt garasjen daglig uten å se eller høre henne! Nå er vi utrolig glade og lettet! Anonymkode: fa200...5e2 Åh, herregud! Herlighet, så glad man kan bli for at en katt man ikke kjenner har funnet veien hjem..... Så fantastisk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 3. februar 2021 #11 Del Skrevet 3. februar 2021 Ååå, nå ble jeg glad ❤️❤️Så utrolig godt at hun er kommet hjem! Jeg tenker hun er lettet og glad for å være hjemme igjen - og at hun har fått masse kos, mat og oppmerksomhet fra dere! At katten skal forsvinne er nok de fleste katteeieres største skrekk. Jeg har derfor GPS på katten min og er svært godt fornøyd med det! Kanskje det kan være en ide for dere også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Del Skrevet 3. februar 2021 Takk! Jeg er så glad. Hun har spist og drukket masse, var litt skvetten med en gang hun kom inn i stad, akkurat som hun har blitt mer redd av opplevelsen, men nå sover hun etter å ha fått masse kos fra oss. Ironien er jo at vi har hatt GPS, men gitt det opp fordi katten mister halsbåndene titt og ofte - vi tror de løsner når hun sniker seg gjennom tette busker og sånt. Hun har mistet 5-6 ulike trackere opp gjennom. Men nå må vi bare finne en løsning så vi slipper dette marerittet igjen! Ts. Anonymkode: fa200...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå