Gå til innhold

Har jeg et shoppeproblem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste seks månedene shoppet veldig mye, mer enn jeg vanligvis gjør. Jeg er student og jobber ved siden av studiene. Har alltid vært flink til å spare og har en sparekonto hvor jeg har en del penger, og på brukskontoen har jeg også en del penger (som egentlig burde vært på sparekontoen, bruker en del penger siden kontoen "aldri" blir tom). Under coronaen har det skjedd relativt lite og jeg har blitt nærmest hekter på kvalitetsklær og siden det har vært en del tilbud har jeg kjøpt en del klær. Har siden september kjøpt 5 par med levisbukser (brukt ca. 6000 på dette) og ullgensere til 7-8 tusen samt sko til 4000 og ulike jakker til 3-4000. Bruker også en del penger på hudpleie, men det har jeg alltid gjort, klær derimot, har alltid handlet på kjedebutikker og rimelige klær, men nå kjøper jeg dyre plagg. Nå tør jeg nesten ikke logge inn på nettbanken for å sjekke hvor mye penger jeg har på brukskontoen. 

Ønsker gjerne at noen skal sette meg på plass for dette er kanskje ikke greit. 

Anonymkode: 45905...cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde logge inn før du kjører deg selv i grøfta økonomisk. 

Anonymkode: c2df4...fdf

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Spørsmålet er om du har råd til det.

Du er jo ikke alene om å bruke shopping som tidsfordriv i denne perioden. Men jeg tenker at du kanskje kan sette opp et budsjett for deg selv om hvor mye du skal ha lov til å shoppe for og så holde deg til det.

Når det gjelder "tørr nesten ikke logge inn på nettbanken" - det må du ikke finne på. Det hjelper ikke å ikke vite hvor stort problemet er. 

Gjort er gjort og spist er spist. Lær av det og gå videre.

Skrevet

Hvis du er redd for å se på kontoen din vil jeg absolutt si at du har et problem ja. 

Anonymkode: 1bab3...f72

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du burde logge inn før du kjører deg selv i grøfta økonomisk.