Gå til innhold

Ulykke, kø i tunnel - omtrent alle har motoren på...HVORFOR??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på E16 i en kjempekø. Uendelig med biler foran og bak meg fordi veien er helt stengt. Så godt som alle sitter i bil med motor på og jeg skjønner det bare ikke...luften i tunnelen blir uutholdelig. Det er masse lyd og gjenklang. I tillegg går det jo en del drivstoff - ikke sånn vanvittig kostbare mengder, men legger man alle biler sammen, blir det betydelig lel.

Det er vel bare å ta på seg en jakke og sitte i avslått bil? Går til og med fint å høre på radio for dem som får hetta av et øyeblikks stillhet. Jeg skjønner meg ikke på folk...

Anonymkode: 1e4b1...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alle folk er noe du ikke forstår deg på, så kan det være på tide med en titt i speilet.

Det er kaldt om dagen. Det spiller nok inn. En annen ting som spiller inn er usikkerhet, ubevissthet og behovet for komfort (aircondition mm.).

Anonymkode: 6355a...957

• Liker 4
Skrevet

Det er like mye eksos i tunellen som det alltid er, mulig litt mer om det ikke er rush. Det er derfor det er skikkelige avtrekksvifter i tuneller.

Har ikke radio i bil, kun bluetooth og spotify

Og vil ha det varmt, og komfortabelt. 

Anonymkode: 46462...c1c

• Liker 3
Skrevet

Skrur ikke motoren seg av automatisk når bilen står stille?

Anonymkode: 6ad6e...e6a

Skrevet

Jeg hadde trodd at det ble mer eksos i tunnelen når alle dundrer igjennom i 110, enn når de står på tomgang. 

Har noen peiling på det? Viftene skal vel uansett ta unna.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skrur ikke motoren seg av automatisk når bilen står stille?

Anonymkode: 6ad6e...e6a

Min gjør det kun om jeg setter den i fri (manuell), ikke før det. Og jeg har en sånn fin knapp som kan skru av den funksjonen. 

• Liker 2
Skrevet

Og hva med batteriet, hvor mange starter uten mer enn noen meters kjøring mellom tåler det før det er flatt?

Anonymkode: a61c0...22c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og hva med batteriet, hvor mange starter uten mer enn noen meters kjøring mellom tåler det før det er flatt?

Anonymkode: a61c0...22c

Det er ingen kjøring når alle står bom stille en halv times tid til veien åpnes igjen. Ingen vifter i akkurat denne tunnellen heller (er på Vestlandet).

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

men legger man alle biler sammen, blir det betydelig lel.

Hvorfor skal du legge alle bilene sammen, når samme person ikke skal betale regninga?

Skrevet

Noen gang hørt om miljøet? Samfunnet? Annet enn å bare tenke på seg selv?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen gang hørt om miljøet? Samfunnet? Annet enn å bare tenke på seg selv?

All den tid samfunnet ikke bryr seg om deg, hvorfor skal du bry deg om samfunnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...