Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på privat ultralyd hos jordmor i uke 13, men har såå lyst på en i uke 10/11 også. Men pga lang reiseveg blir det for mykje reising med 2 ultralydar på så kort tid. Einaste alternativet eg fant var en radiolog som driv ein ultralydpraksis her i nærheten. Kan en radiolog fortelle meg nokke om fosteret? eller e det totalt vekkasta penga? 

Anonymkode: c5ff1...667

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal på privat ultralyd hos jordmor i uke 13, men har såå lyst på en i uke 10/11 også. Men pga lang reiseveg blir det for mykje reising med 2 ultralydar på så kort tid. Einaste alternativet eg fant var en radiolog som driv ein ultralydpraksis her i nærheten. Kan en radiolog fortelle meg nokke om fosteret? eller e det totalt vekkasta penga? 

Bortkasta penger!

de formå sjekke nakkefol å sånt anbefales dette vel fra uke 12-14, å du får ikke vite kjønn før etter ule 12

Anonymkode: 6c5ae...649

Skrevet

Hva skal poenget med den ultralyden være? 

Anonymkode: f218d...b88

• Liker 2
Skrevet

poenget e jo å sjå at det fremdeles er liv og at den veks som den skal osv. Den ultralyden vi skal ha i uke 13 vil vere en grundig gjennomgang av alt, men eg syns det e så lenge å vente. 

Skrevet

Hvis dere skal sjekke nakkefold etc må dere gjøre dette i forbindelse med en duotest mener jeg det het. Og dette må gjøres av eksperter innenfor fosterdiagnostikk og ikke en jordmor. Men hvis dere bare vil se babyen er det bare å kjøre på.

Anonymkode: d99a1...f8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

poenget e jo å sjå at det fremdeles er liv og at den veks som den skal osv. Den ultralyden vi skal ha i uke 13 vil vere en grundig gjennomgang av alt, men eg syns det e så lenge å vente. 

Men om dere finner ut om det ikke vokser som det skal så kan man jo ikke gjøre noe enten dette er uke 11/13

Anonymkode: 6c5ae...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du klarer å vente noen uker på det. 

Anonymkode: f218d...b88

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg nok heller smurt meg med tålmodighet og ventet til ultralyden i uke 13 :) 

Anonymkode: 551af...c93

• Liker 1
Skrevet

Radiologer er ikke utdannet i gynekologisk ultralyd, og hvertfall ikke vaginal UL, så de pengene ville jeg bare spart. 

Anonymkode: 1683c...49b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...