Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg slet tidligere med avhengighet og ble nykter for flere år siden. Jeg er i et forhold med en mann og det gjør meg gal i hodet uten at jeg helt kan forklare det. Jeg kjenner igjen at jeg opplever noen av de tingene som da jeg var avhengig av alkohol. Jeg må høre fra ham, jeg må få bekreftelse, jeg må vite at han vil ha meg. 

Jeg er klar nok i hodet til å se at dette har utviklet seg veldig galt. Han er ikke den mannen jeg traff, han har forandret seg og jeg klarer ikke å gå fra ham. Jeg blir faktisk helt lammet av tanken på å ikke være med ham, selv om dette forholdet sliter på meg hver dag i form av en mann som nekter å gi meg trygghet i forholdet, men heller skubber meg vekk, at han hele tiden finner grunner til å være imot meg på, diskutere, fortelle meg hva jeg gjør feil. 

Han dytter meg vekk og gir meg følelsen at jeg hører til ute med søpla. Han sier at han er glad i meg nå og da, men hele hans væremåte skriker "kom deg vekk". Jeg er avhengig av den han var i starten, jeg ser jo at dette kommer til å ende ille. Jeg har vondt i magen hver dag, han kan bli iskald og ikke snakke til meg på flere dager for så å ringe opp og spør hvordan det går. Jeg klarer ikke å konfrontere ham, han blir så sint og det er alltid min feil, men jeg kan ikke løse det. 

Jeg klarer nesten ikke dette, det er som å måtte slutte å drikke igjen, bare langt verre. 

Anonymkode: ae325...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er hekta! Les Sissel Gran. 

• Liker 3
Skrevet
PM75 skrev (1 time siden):

Du er hekta! Les Sissel Gran. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Støtter det over, du er hekta. Du opplever belønning i hjernen når du hører fra ham,, litt som alkohol, eller heroin for den del...

Les litt her om hektet og adferdspsykologi:

https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/

Anonymkode: ba593...1cf

Takk for at dere satte ord på det. Jeg sluttet å drikke, jeg kan komme meg ut fra dette også! 

Anonymkode: ae325...b47

• Liker 3
Skrevet

Noen ganger kan utroskap være sunt.

Anonymkode: 080b2...402

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...