Gå til innhold

Sengetid for 10-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tiåringen her i huset er ikke fornøyd med oss for tiden. Han mener nemlig at det er aaaalt for tidlig å bli sendt på badet rundt kl 21. Ting tar ofte litt tid, og han er sjelden i seng før kl 21:30. Han må opp igjen 07:15.

Når er det tannpussetid og sengetid for deres barn på denne alderen? Skriv gjerne hvordan det er i helgene også. 

Endret av silkestrå
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår datter er i seng til åtte-halv ni. Hun får ofte lov til å ligge å lese litt, før hun MÅ slukke lyset sånn ca kvart på ni 😊 

Anonymkode: 7e628...54f

• Liker 1
Skrevet

Ikke seinere en 20.30. De er umulige å få opp på morgenen. Jeg sier at 9 og 11 åringen kan legge seg seinere når de fint klarer å stå opp av selv på morgenen. Først da er de modne nok til å ta ansvar for din egen legging. Frem til da legger de seg når jeg sier det. De kan lage så mye drama de vil,  men de veit hva som må til for at jeg skal la de være lenge våkne.

Anonymkode: 59214...cf9

• Liker 7
Skrevet

I teorien: på badet 20-2015, i seng og lese 20.30, lyset slukkes 21.
Hva som skjer veldig ofte: I seng og lese ca.21, lyste slukkes 21.30. 
I helgene: Legger seg 21.30, ikke lesing. 

Anonymkode: 73dab...0b2

Skrevet

På badet 21, lese max 20 minutter. Han synes også det er drygt tidlig, men han trenger den søvnen. I helga kan det fort bli litt senere. 

Skrevet

21.30

Anonymkode: 6332b...56a

Skrevet

2010-modellen (straks 11) slukker lyset kl 20.45. Står opp 06.45.  I helgene er han vel stort sett oppe til 22-23 tiden om det ikke er noe spesielt å rekke dagen etter.

Anonymkode: c38d1...5ed

Skrevet

I seng 20.45

Anonymkode: cb4e9...5c6

Skrevet

Hun går på badet kl. 20:30 og må være klar til å sove kl. 21. Hun må opp kl. 07 på hverdager. På helg er vi ikke så nøye. Hun pleier å legge seg kl. 22, men det hender det blir senere og det går fint. Har ofte/er på overnatting, og da blir det jo senere.

Anonymkode: 33087...748

Skrevet

Går på senga 20, å snakker/leser/lydbok, og målet er å sove før 21. Men blir sjelden 21, heller 2130-2200.. Vi står opp 0630, og ofte vanskelig å få henne opp om morgenen. Prøver å legge tidligere, men blir bare aldri sånn, da hverdagene går sin gang. Venner blir ofte ikke hentet før 19-1930, og datteren min er veldig treg med alt som skal gjøres, så hun trenger mye tid, både morgen/kveld.

I helgene sover vi aldri senere enn 00, og sover til jeg våkner på morgenen, som oftest rundt 9-10. Hvis jeg ikke vekker henne til den tiden, kan hun sove til 12-13 på dagen..

Anonymkode: c5618...f69

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ca 20.30 skal han på badet. Ideelt sett skal vi ha lest ferdig og sagt natta kl 21, men det blir ofte litt over. Han leser litt selv etterpå, men er i drømmeland innen 21.30. Han står opp 7.15 på hverdagene. I helgene får han være oppe til kl 22. 

Endret av Arkana
Skrevet

Alt imellom 20 og 21. Har vi hatt en aktiv dag er det kl. 20 (jo de er slitne da) og de roligere dagene så er det kl. 21. Har ikke hørt noen missnøye her hjemme. 

De får være med på så mye morro som de ikke vil miste. Akkurat det teller mye. 😄

Skrevet

Hvis de vil ha mat må de spise senest 20.15. Skal være i seng til kl. 21.00. De er 10 og 11 år.

Anonymkode: 812cf...5fa

• Liker 1
Skrevet

Blir ofte 22:00 før han er i seng. Med 5 treninger i uka og lekser rekker han det sjelden før. Sover til 0730 og har ingen problem med å stå opp. 

Legger seg når han vil fredag og lørdag. Legger seg alltid før meg, da jeg elsker å sitte oppe om nettene.

Anonymkode: f08f4...e70

Skrevet

10 ☺️

Anonymkode: f4737...e35

Skrevet

Så flott med masse tilbakemeldinger her. Tusen takk! Dette gleder jeg meg til å vise ham når han kommer fra skolen. Det er nyttig med innspill fra andre foreldre, i stedet for den evinnelige «...men alle de andre får lov» 😂

Skrevet

Vår 11 åring (09-modell, har bursdag i desember) skal være i seng ca 21.30 i ukedagene. I helger legger hun seg ca 22.30. Hun står opp ca kl 6.45-7.30 (avhengig av når hun starter på skolen. Det fungerer fint, hun står opp når vekkerklokken ringer. Hun trener 4 ganger i uken. 

Anonymkode: 75cc5...80e

Skrevet

Ungen min er 9, og trenger mye søvn. Hun er i seng en gang mellom halv åtte og åtte. Hun skjønner selv at hun trenger det. Av og til tar det lengre tid før hun sovner, men stort sett sluknet hun fort.

Jeg er selv i seng halv ti, og trenger også min dose for å si det sånn... 

Anonymkode: f8f87...7e1

Skrevet

10-åringen skal stelle seg kl 20. Etter det er det lesing og lyset skal slukkes kl 20:30. Det hender ofte han ikke sovner før rundt kl 21 (eller senere) fordi han sniker seg til å lese mer, men da blir morgenene veldig tunge... 
Må opp senest 6:30.
I helgene er tidspunktet ikke særlig senere fordi han har småsøsken som uansett må legge seg til fast tid, og som alenemamma trenger jeg den lille fritiden alene på kvelden. Våkner ganske likt i helgene og står opp for å leke med de andre😊

Anonymkode: cf71b...8be

• Liker 1
Skrevet

21:30 her (11 år). Men det er egentlig litt for sent, for hun er et mareritt å få opp om morgenen.

Anonymkode: 1749e...743

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...