AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Hei! Jeg leste en kommentar på godt.no ellernoe hvor en person spurte om man kunne koke wienerbrød i stedet for å steke dem. Dette har satt tankene mine i gang, og jeg funderer nå over hva som skjer hvis man koker en vanlig bolledeig. Vil den løse seg opp i vannet? Vil den bli hard? Vil det bli en slags grøt? Er det noen som har erfaringer eller teorier? :) Anonymkode: 84541...65f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Sikkert litt som kinesiske dampede boller tenker jeg. Google chinese steamed buns. Omtrent samme oppskrift som norske boller😄 Anonymkode: 418bd...49c
Pringle Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Jeg har laget dampboller, men jeg har også laget potetballer, og nudler/makaroni, og disse kokes jo. Det blir ikke like luftig som ved steking, men det blir mykt, og godt.
Gjest Føsleguri Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Bagels skal kokes i vann før de stekes. https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/bagels/64009
strynejenta Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg leste en kommentar på godt.no ellernoe hvor en person spurte om man kunne koke wienerbrød i stedet for å steke dem. Dette har satt tankene mine i gang, og jeg funderer nå over hva som skjer hvis man koker en vanlig bolledeig. Vil den løse seg opp i vannet? Vil den bli hard? Vil det bli en slags grøt? Er det noen som har erfaringer eller teorier? :) Anonymkode: 84541...65f Blir nok veldig tungt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå