Gå til innhold

Deling på sosiale medier - føler meg som verdens verste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bursdag igår, rundt tall og greiet. Kjæresten min legger ut ca 10 bilder og skriver et kapittel om hvor bra jeg er og hvordan jeg får ham til å føle seg og at han elsker meg. Jeg HATER det. Altså, jeg kan strekke meg til en gratulasjon og "elsker deg" en gang i året på facebook, men dette! Også den delen med at jeg får han til å føle seg så bra og sånn, altså vi er i 30 årene, ikke 14. Og hvorfor få det til å dreie seg om han? Og det verste er, dette tyder på hvor lite han kjenner meg. Vi har vært sammen i 4 år, han må jo nå vite at 1) jeg er ikke så klissete og romantisk, 2) jeg liker ikke å dele SLIKT på min Facebookprofil. Det er en slik kjærlighetserklæring jeg hadde tatt screenshot av og sendt til han og sagt "se så kleint"

Og jeg, jeg klarer jo ikke å holde kjeft. Sa fra på en fin måte, men følte meg som verdens verste person, og føler det slik enda. Stemningen er liksom ikke på topp. Æsj. Måtte bare få det ut...

Og ja, jeg kunne satt det på privat og at ingen så det, men da hadde jeg uansett fått spørsmål om hvorfor jeg la det slik. 

Anonymkode: e2686...0a9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til får man svelge noen kameler. Det der er en filleting å skape seg over syns jeg. Han gjorde noe han syntes var koselig, å du slår det ned. 

Anonymkode: 00e34...baf

• Liker 39
Skrevet

Veit du hva. Noen ganger svelger du en kamel. I dette tilfelle så gjør du det. Jeg misliker sånne ting selv,  men når samboer legger ut noe på facebook så sier jeg ikke. Takker pent og gir han et kyss.  

Anonymkode: c5756...f0d

• Liker 24
Skrevet

Føler med deg - det der hadde jeg ikke takla 😄. Så klart mente han det godt, men forstår at du tenker at han ikke kjenner deg når han gjør slikt (uten ironisk distanse). Håper, og regner med, at den dårlige stemningen går over snart 😊

Anonymkode: d4a0b...9d8

• Liker 4
Skrevet

Vi er alle forskjellige og jeg er nok veldig motsatt av deg, men helt ærlig: er det virkelig SÅ krise at kjæresten din satte pris på deg på den måten? Du har rundt tall, han viser verden hvilken flott dame du er og han sier med det at han føler seg heldig som har deg. Kan egentlig ikke skjønne hva som er så galt med det. Helt enig med #2 her, noen kameler må man svelge. Og bare innse at dere er forskjellige her, og sånn er det. 

Personlig hadde jeg blitt superglad om kjæresten min gjorde det. 

• Liker 6
Skrevet

Herregud du er umoden. Du bør jo kjenne han også da, med at han liker og utrykke seg på denne måten. Så er det klissete for noen, men hva gjør det....

Anonymkode: 6b1d2...746

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud du er umoden. Du bør jo kjenne han også da, med at han liker og utrykke seg på denne måten. Så er det klissete for noen, men hva gjør det....

Anonymkode: 6b1d2...746

Han har jo aldri delt noe sånn før, det ante meg ikke at det skulle skje. 

Anonymkode: e2686...0a9

Skrevet

Du har en kjæreste som ikke står i stil til din selvfølelse.

Hvis jeg skal foreslå noe, så må det være å oppdatere selvfølelsen, ikke kjæresten. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner at det er kleint. Men dette blir som å si æsj til en gave som barnet ditt har laget selv og gledet seg til å gi deg.

Vær takknemlig for intensjonen. At han ville glede deg. Vi har forskjellig kjærlighetsspråk. Budskapet er at han elsker deg. Med eksen min, så fikk jeg gratulerer på messenger til lunch mens jeg var på jobb; "forresten, gratulerer med dagen". Ingen gratulasjon muntlig hjemme. Ingen gratulasjon på veggen til tross for at han alltid gratulerte Facebook-vennene sine. Selv om han ikke hadde sett de på 20 år og kanskje så vidt kjente han. Da ville jeg heller hatt en klissete melding på veggen. Selv om det er pinlig.

Anonymkode: 87f01...c76

• Liker 10
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt, HI! Det ville vridd seg inni meg om forholdet mitt skulle vært på utstilling på den måten! Og jeg ville følt at mannen min ikke kjente meg. Synes du er tøff som klarer å ta det opp, selv om det føles feil å si noe på noe som er ment godt. 

• Liker 8
Skrevet

Skjønner deg godt, jeg ville ha hatet dette selv, og ville nok følt meg flau over å vite at mine venner og familie så det. 

På den andre siden, når jeg leser slike innlegg på Facebook, så trekker jeg bare på skuldrene. Det ville dog irritert meg at min bedre halvdel ikke kjente meg bedre. 

Anonymkode: 0d3ea...950

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor sier dere TS er umoden? Er det kleineste jeg så på sosiale medier alle disse kjærlighets erklæringene med bilder etc.   Jeg hadde ikke min bedre halvdel på disse - vi fant ut at vi trenger ikke hverandre på slike fora da vi sier det vi ønsker til hverandre hjemme. Resten av verden trenger ikke vite. Har forøvrig meldt meg bort fra alt som har med sosiale medier. Skjønner TS godt jeg selv om det neppe var vondt ment fra samboer. Han vet jo at hun ikke liker den type oppmerksomhet og det bør man respektere. 

• Liker 11
Skrevet

Hvis kjæresten din absolutt MÅ fortelle omverden hvor fantastisk du er, så tenker jeg at du bør dumpe han. Ærlig talt - for en fæl fyr! 😉

• Liker 4
Skrevet

Her er jeg litt splittet, kjenner jeg. Jeg skjønner deg så innmari godt, siden jeg hater enkelte typer oppmerksomhet og omtrent hadde dødd av forlegenhet selv. 😂 Samtidig er det tydelig at han prøvde å være romantisk og gjøre noe bra for deg, og at det ble skrevet med masse kjærlighet. Jeg tror nok jeg hadde takket pent og latt som jeg likte det. Men det er mulig jeg hadde ventet en stund, og så sagt noe pent og forsiktig om at det slett ikke var nødvendig å gjøre det neste gang jeg fylte år. 😁

(Det kunne vært verre: En ganske tilbakeholden og privat fyr jeg kjenner var i et avstandsforhold, og ble med dobbeltsidig intervju/kjærlighetserklæring i lokalavisa. 🤣)

Anonymkode: fbb6c...ec5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er jeg litt splittet, kjenner jeg. Jeg skjønner deg så innmari godt, siden jeg hater enkelte typer oppmerksomhet og omtrent hadde dødd av forlegenhet selv. 😂 Samtidig er det tydelig at han prøvde å være romantisk og gjøre noe bra for deg, og at det ble skrevet med masse kjærlighet. Jeg tror nok jeg hadde takket pent og latt som jeg likte det. Men det er mulig jeg hadde ventet en stund, og så sagt noe pent og forsiktig om at det slett ikke var nødvendig å gjøre det neste gang jeg fylte år. 😁

(Det kunne vært verre: En ganske tilbakeholden og privat fyr jeg kjenner var i et avstandsforhold, og ble overrasket med dobbeltsidig intervju/kjærlighetserklæring i lokalavisa. 🤣)

Rettelse.

Skrevet

Uff, jeg kjenner meg så godt igjen. Det værste jeg vet er folk som bare må dele private ting blant alle andre. Spesielt sånn kliss klass som jeg kaller det, fordi jeg ikke er en sånn person overhodet. Samtidig er det jo veldig hyggelig at han har tenkt på å gi deg den oppmerksomheten, tatt seg tid til å skrive osv. Men han kunne tatt det i et bursdagskort og gitt det til deg privat. 

En liten sånn apropos: hvorfor skal folk dele at de har trent, men at de har blitt litt skadet så de må gjøre det på en spesiell måte. Vondt selvfølgelig, men noe er bedre enn ingenting. 

Hvorfor skal folk høste inn kondolanser i flere måneder etter en nær har gått bort? Kan man ikke snakke med andre i familien det gjelder i stedetfor å bre ut om sykdommen og vonde bilder som personen kanskje helst skulle sett forble innad i familien? 

Hvorfor skal folk legge ut kjærlighetserklæring fra sine utkårede i full offentlighet? Jeg elsker da mannen min selvom jeg ikke roper det ut i sosiale medier. 

Hvorfor skal folk legge ut bilder av barna annenhver dag hvor hun første gang har spist brødskive, en annen dag gulpet, tredje dagen i et kjempe søtt antrekk, fjerde dagen om at hun har for første gang sovet 5 timer i strekk? 

Hva skjedde med å bare fortelle de nærmeste eller skjerme privatlivet litt? 

Ja her traff du en nerve 😂

Anonymkode: bb2b3...673

• Liker 8
Skrevet

Hadde også mislikt  det, og synes det er kleint . Ha innstilling på fb, så du må godkjenne det som blir lagt ut. 

men som andre sier, er jo ikke det verste, at det skjer en gang liksom. 

• Liker 2
Skrevet

Det var kleint, ja. Jeg får litt vond inni meg, på en distanseflau måte, når jeg ser andre som legger ut slikt. Men han mente det sikkert godt! Du kan endre på innstillingene fra nå. Jeg har så lenge jeg har hatt Facebook hatt innstillinger som gjør at ingen kan skrive på min vegg, og jeg må godkjenne alle bilder og innlegg jeg tagges i. Anbefaler det samme.

Og: gratulerer med dagen!

• Liker 2
Skrevet

Ikke for å være ufin, men som ufrivillig singel pga utro eksmann, synes jeg det høres ut som verdens fineste ting. Å ha en kjæreste som bryr seg så mye om deg, og som gjerne viser det til omverden.

Anonymkode: ed9c4...0b3

• Liker 3
Skrevet
Skalperud skrev (3 timer siden):

Hadde også mislikt  det, og synes det er kleint . Ha innstilling på fb, så du må godkjenne det som blir lagt ut. 

men som andre sier, er jo ikke det verste, at det skjer en gang liksom. 

Ville fulgt dette rådet. Da kan han i alle fall ikke tagge deg. (Og kanskje vil akkurat det minne han på at dette ikke er noe du liker).

Har opplevd det samme og er enig i at det er kleint. Absolutt ingenting romantisk med det. 

Jeg forbinder sånne følelsesutbrudd som typisk for forhold som skal bevise noe for alle andre.

Anonymkode: 629b5...8ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...