Gå til innhold

Han er forelsket i henne, men vil bli hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Langt innlegg:

For noen uker siden fikk jeg vite at mannen min har vært utro. Vi har vært gift i 8 år, sammen i 13 år og har 3 barn sammen. Forholdet har vært normalt, vi fungerer fint som familie, vi har hus og biler og hverdagen er fin. Som alle andre har det vært småting som har blitt diskutert i løpet av årene og sexlivet har vært helt ok. For 2 år siden merket jeg at han ville ha mindre sex, men tenkte ikke over det annet enn at det kunne være alderen hans. (Vi har hatt gjennomsnittlig sex 1-2 ganger i uka ca hele forholdet, med unntak av startfasen hvor vi holdt på som kaniner) For noen uker siden fikk jeg vite at han har hatt et forhold til ei annen kvinne i litt over 2 år. De har fungert som kjærester i disse årene. Sovet sammen, ferieturer, lista er lang. Hun er også gift og med barn. Jeg er rådvill, sønderknust, sint og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke å forstå hvordan han kunne gjøre noe slikt mot meg og barna våre. Jeg aner ikke om jeg skal bli eller gå. Han har innrømmet at han er forelsket i denne andre kvinnen. Men han sier han ikke vil forlate meg for henne. Noen som har opplevd dette? Hva gjorde dere? Hvordan gikk det? Noen som har gjort dette mot noen som kan fortelle hvorfor man gjør slikt? Jeg har så mye spørsmål, men ingen svar. Føler at livet mitt bare er røsket ut av henda mine, uten kontroll!! 😪💔

Anonymkode: cd345...38d

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo et stort svik som jeg ikke tror kan rettes på. Min eksmann var utro mot meg, og jeg tok han på fersken. Lite hyggelig opplevelse. Jeg valgte og bli hos han, og det fungerte i seks år, før han var utro igjen. Mitt råd er det er ikke verdt å bli i en slik relasjon. Du kommer til å ha så masse tvil og vonde tanker. Du kommer til å leve med en evig skepsis til om det er sant det han forteller deg han skal, og ha dårlig selvfølelse. Det er ingen mann verdt.

Anonymkode: 7e40a...319

• Liker 45
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Langt innlegg:

For noen uker siden fikk jeg vite at mannen min har vært utro. Vi har vært gift i 8 år, sammen i 13 år og har 3 barn sammen. Forholdet har vært normalt, vi fungerer fint som familie, vi har hus og biler og hverdagen er fin. Som alle andre har det vært småting som har blitt diskutert i løpet av årene og sexlivet har vært helt ok. For 2 år siden merket jeg at han ville ha mindre sex, men tenkte ikke over det annet enn at det kunne være alderen hans. (Vi har hatt gjennomsnittlig sex 1-2 ganger i uka ca hele forholdet, med unntak av startfasen hvor vi holdt på som kaniner) For noen uker siden fikk jeg vite at han har hatt et forhold til ei annen kvinne i litt over 2 år. De har fungert som kjærester i disse årene. Sovet sammen, ferieturer, lista er lang. Hun er også gift og med barn. Jeg er rådvill, sønderknust, sint og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke å forstå hvordan han kunne gjøre noe slikt mot meg og barna våre. Jeg aner ikke om jeg skal bli eller gå. Han har innrømmet at han er forelsket i denne andre kvinnen. Men han sier han ikke vil forlate meg for henne. Noen som har opplevd dette? Hva gjorde dere? Hvordan gikk det? Noen som har gjort dette mot noen som kan fortelle hvorfor man gjør slikt? Jeg har så mye spørsmål, men ingen svar. Føler at livet mitt bare er røsket ut av henda mine, uten kontroll!! 😪💔

Han ljuger for han har jo hatt i både pose og sekk bak din rygg. For din egen del bør du ha selvrespekt nok til å gjøre det slutt, at han ikke har sagt ifra til deg før sier jo også noe om hvor lite respekt han har for deg. 

• Liker 42
Skrevet

Utrolig trist å lese, ts. Bestevenninnen min opplevde noe veldig likt. Mannen forelsket seg i en kollega han hadde forhold med i to år. Også de fungerte som kjærester. Han valgte å forlate henne og barna for elskerinnen. Det er en tragisk situasjon for alle involverte. Barna vil ikke være hos far når hun er der. Venninnen min har fortsatt store problemer med tillit. Men han elsket ikke henne. Da hadde han aldri klart å være i et emosjonelt forhold med en annen to hele år bak ryggen hennes. 

Har du vurdert å gå? Hva er det verste som kan skje hvis du forlater han? 

• Liker 20
Skrevet

Hvorfor vil han bli hos deg? Fordi hun er gift?

Anonymkode: 65f1a...9ab

• Liker 22
Skrevet

Jeg opplevde at min kjære var utro, med flere enn 10 damer fysisk og i tillegg var han utro gjennom snapchat, datingapper osv.. Her var det ingen barn involvert og jeg ble fortsatt værene med han et par år etter jeg fant ut av dette (og dessverre gjentok det seg flere ganger). Videre hadde han også for vane å kommentere andre jenter foran meg, f.eks. når vi var ute å spiste eller så på film. Min måte å takle dette på var rett og slett å ignorere og skyve egne følelser unna og late som ingen ting hadde skjedd. Det å fortsette å være med denne mannen etter jeg først oppdaget hvordan han var er den største tabben jeg har gjort i mitt liv og nå over 4 år etter sliter jeg fortsatt med selvfølelsen og tanker rundt dette.

Jeg føler så inderlig med deg og håper du klarer å finne ut hva som blir riktig å gjøre for deg, men jeg vil legge til at jeg virkelig håper du forlater mannen - du fortjener så mye bedre enn å være med en slik mann.  

Anonymkode: c9410...6e8

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

For en drittsekk! Jeg har vært ute for det samme,bare ikke over like lang tid. Jeg gikk. Det er jo helt tydelig at han ikke elsker sin kone nok,når han holder på sånn. Om du blir,hva er du da redusert til? Nei,det er bare å gå. Du kan gruble til du blir gammel og grå,men har du ikke det i deg selv å gjøre slikt mot den du elsker ,vil du heller aldri forstå hva som får andre til å gjøre det. Jeg skjønner det fremdeles ikke,og kvalmen kan komme bølgende i perioder fremdeles,selv om det er mange år siden. 

Anonymkode: a3ad4...25e

• Liker 10
Skrevet

Min aller første tanke er at han er hos deg fordi den andre kvinnen ikke er singel. Men et sånt svik, over flere år? Det hadde ikke vært spørsmål, du fortjener ikke dette. Jeg hadde ikke bare gått, jeg hadde løpt! 

• Liker 40
Skrevet

Oj.....dette hørtes veldig trist og ødeleggende ut.

Hadde du sagt det var en engangsgreie eller uskyldig flørting/litt sexprat hadde jeg rådet til å la det fare for et såpass ellers solid forhold.

Men....2 år som kjærester? OG han er attpåtil forelsket?

Jeg tror dessverre det er hun som ikke vil forlate sin ektefelle.

Helt ærlig....jeg hadde latt saken få ligge litt i ro til mitt eget hode var klarnet opp, og tatt det derfra.

Man bør vurdere nøye samlivsbrudd med 3 barn involvert. Økonomisk, praktisk og barnas beste.

Mulig jeg hadde latt det skure litt til barna var noe eldre om jeg klarte det og ikke fant en annen partner på veien - og så brutt ut når det passet meg og barna best.

Type spart opp penger, lagt alt det praktiske til grunn. Ikke giddet være monogam selv om en rett anledning til noe uforpliktende dukket opp. Funnet kjæreste om jeg ønsket det.

Ikke for å straffe ham, men for å gjøre overgangen så smidig som mulig for barna og meg selv. 

Og så gått etterhvert om det praktiske var ordnet, man har overskudd til brudd - og kanskje er på et bedre sted selv til å håndtere alt. 

Det er ganske hardt å håndtere barnas mange og langvarige reaksjoner, alt det praktiske når man står midt i verste sorg selv.

Greit å ha kommet forbi det stadiet tenker jeg før man tar en endelig avgjørelse. 

Dette med forelskelse/ferier er en gigantisk dråpe som flommer begeret over tenker jeg. 

Anonymkode: f47ac...20b

• Liker 34
Skrevet

Jeg hadde sett bare EN utvei, å forlate han øyeblikkelig. Denne mannen bryr seg ikke om familien sin. Dette er stort svik over lang tid. Men det er HAN som må flytte, det er HAN som skal svi for dette sviket. Klem ❤

Anonymkode: 41fe4...7af

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Langt innlegg:

Vil du leve med en som elsker en annen? De kommer til å fortsette forholdet uansett så jeg ville gått om jeg var deg. 

• Liker 15
Skrevet

Her må du rett og slett bare gå. 
Mannen har hatt et forhold til en annen i 2(!) år, og han er fortsatt forelsket i henne. Ergo er det ikke en dum forelskelse som går over, for da hadde den gjort det for lenge siden. Dersom du blir tillater du han jo kun å fortsette å være kjæreste med en annen, han har jo fortalt deg at han elsker henne (beklager, men man er ikke «forelsket» etter 2 år, etter så lang tid stikker det langt dypere) 

Anonymkode: 0eb0c...066

• Liker 16
Skrevet

Ja, jeg har vært gjennom noe lignende. Det er noen forutsetninger for at dette skal gå bra for dere, her er de jeg tenker på umiddelbart:

1) Han er innstilt på ikke å treffe henne eller ha noen som helst kontakt med henne mer. Bryter han dette er det gamestopper.

2) Han må legge seg helt flat, være ærlig og sørge for full åpenhet fremover.

3) Han må gi deg tid

Anonymkode: 79adf...394

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det høres ut som han vil legge skylden på deg hvis du velger å gå i stedet for at det skal være hans skyld som har vært utro. Skikkelig manipulativt og feigt fra hans side. Han hadde nok gått hvis hun sto klar. Du fortjener mye bedre enn det!

• Liker 28
Skrevet

Jeg mener man kan tilgi mye, men her hadde jeg gått på dagen. 

Anonymkode: 3c6cc...378

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...