lemoncake Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Noen som vet om noen program til pc eller nettbrett som er bra? Gjerne gratis.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Gimp og Paint.net er bra, Blender kan brukes både til bilderedigering og videoredigering. Anonymkode: 2d716...bca
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Skal du ha noe bra så er vel Adobe Illustrator fint for tegning og Adobe photoshop og lightroom til bilderedigering. AnonymBruker skrev (1 time siden): Gimp og Paint.net er bra, Blender kan brukes både til bilderedigering og videoredigering. Anonymkode: 2d716...bca Gimp og paint er gratis, men ikke bra. Skal man ha et bra program så må man nok betale. Gimp og Paint kan til nøds brukes til tegning, men ville aldri redigert bilderi disse programmene. Da er Photoshop og Lightroom bedre. Anonymkode: b740f...c29
ElectricScum Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Affinity skal være veldig bra og et rimelig alternativ til Adobe Illustrator og Photoshop. Den håndterer både vektorgrafikk og raster. Jeg har aldri testa det selv, men vet det er mange som iallfall jobber med vektorgrafikk som har gått over til Affinity fordi de synes det blir for dyrt med abonnement på Illustrator. Affinity koster bare noen hundrelapper og det er altså bare en engangssum. https://affinity.serif.com/en-gb/designer/ 2
lemoncake Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2021 Takk for tips dere. 😊 Det jeg i første runde trenger programmet til er bare å lage noen etiketter der jeg skal bruke bilder som jeg kanskje klipper litt ut, bakgrunn og tekst. Hadde lyst å lage det litt artig. Men jeg har liksom ingen gode programmer å gjøre dette i. På pc har jeg nok bare type Paint og Word osv. Får ikke til så veldig mye spennende der. Photoshop vet jeg er bra, men kanskje litt avansert. Har nå lastet ned en app som heter MediBang Paint. Den er kanskje grei... Er ikke blitt helt kjent i programmet enda.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Prøv photopea. Kjøres i nettleseren. https://www.photopea.com/ Anonymkode: e8152...1e5
ElectricScum Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Du har jo også Procreate for iPad, da. Det er også blitt utrolig bra etter hvert og mange, proffe illustratører bruker det. Da kan du bruke penn direkte på iPaden. Da trenger du ikke kjøpe Wacom/tegnebrett til PC/Mac. Men penn og tegnebrett er kanskje overkill mtp hva du skal bruke det til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå