AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Når jeg er på et rolig sted, som stort klasserom eller hjemme hos noen, er det noen ganger jeg hører eksepsjonelt bråkete 'vandrere'. Hvorfor går noen som om de målrettet banker føttene ned i gulvet? som: BOM BOM BOM! Jeg har tenkt på å spørre noen før, men ønsket ikke å være uhøflig eller slem. Men jeg går veldig stille selv, så jeg bare forstår ikke. Vet de også at de virkelig tramper, eller er det en så naturlig ting at de ikke en gang vet? (selvfølgelig mener jeg ingen krenkelse for noen med funksjonshemning) Anonymkode: 4f5cb...312
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Tror ikke de vet det selv. Bor et par trampere i leiligheten over oss, fryktelig slitsomt på kveldene. Før bodde det en barnefamilie med tre små i samme leilighet, og da var det mye mindre bråk. Anonymkode: 7af8f...a09 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Jeg tramper når jeg går. Helt ubevisst.... Lander veldig hardt med hælen og har ofte vondt på kveldstid😅 Ikke akkurat noe jeg gjør for å plage noen🤷♀️ Anonymkode: d150c...df8 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Jeg tramper også, og jeg er klar over det... Setter hælen ned først, da blir det sånn.. 😂 Har prøvd å være obs på det, men er liksom ikke så behagelig å gå å liste meg rundt på tå i det lange løp.. Finnes nemlig ingen mellomting for meg, har jeg funnet ut.. Gjør det helt klart ikke for å irritere noen, bare for å ha dét sagt! Anonymkode: 8f0c8...75a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Noen gjør det for å markere seg....Jeg er sjefen her, liksom. Anonymkode: aae62...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 FORDI DE ER TRAGISKE Anonymkode: 6f164...697 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Jeg subber,,,😂,såfremt jeg ikke har høyhæla sko. Anonymkode: 85b19...7b8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Jeg går på tærne. Det er fordi moren min maste og maste på at vi ikke skulle trampe fordi vi bodde over ei gammel dame. Jeg setter pris på det i dag 😊 Folk som tramper har lite innsikt i hvor mye de faktisk bruker. Anonymkode: a1d8b...b56 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Jeg har hatt folk boende under meg i mange år, og har rett og slett bare lært meg å ta hensyn. Bodde i et gammelt trehus i flere år og regnet med at jeg hørtes godt selv når jeg listet meg, pga knirking. Eksen min trampet som en elefant, og jeg hysjet på han og ble selv veldig var på hvordan jeg gikk. Så har det bare fortsatt sånn. Nå bor jeg i et solid nytt blokkhus, og paret under meg sier de så og si aldri hører noe fra min leilighet. Bor en tramper over meg, høres ut som han er forbanna 24/7 utifra de stegene 😂 Tror jeg sklir/glir mer over gulvet enn trampet. Lister meg litt på tærne. Håper jeg får en nabo som meg selv neste gang jeg flytter! Anonymkode: 0fb65...acf 3
burgut Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Halvparten av familien min går på den måten 😂 Jeg er ikke en av dem og har selv undret meg over dette flere ganger. Jeg tror ikke at de er klar over det selv, og det er noe med måten de går på. De trakker med hælen først eller noe.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 De er hælvandrere. De setter hælen først ned i gulvet, noen hardere enn andre. Jeg begynte med dette på grunn av store sko i oppveksten. Gled så mye frem og tilbake om jeg ikke plasserte hælen nedpå først, og fikk gnagsår og sånt. Rettet opp i det i voksen alder, nettopp fordi jeg trampet så fælt. Hodet mitt tåler ikke "ristninger" lenger etter en skade, og jeg merket det da jeg trampet. Nå bruker jeg fotens fremste såle mye mer for demping, og merker veldig godt at dette har hatt god effekt på både rygg og hode, og generelt foten. Har også blitt sterkere i leggene! Faktisk så syklet jeg også med hælen på pedalene, og fikk mye mer ut av syklinga i både fart og trening etter at jeg begynte å brukte den fremste delen. Det er vel som tågåere, men de går med andre enden av foten og opplever helt andre plager. Anonymkode: 32016...8e7
OPIgirl Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg går på tærne. Det er fordi moren min maste og maste på at vi ikke skulle trampe fordi vi bodde over ei gammel dame. Jeg setter pris på det i dag 😊 Folk som tramper har lite innsikt i hvor mye de faktisk bruker. Anonymkode: a1d8b...b56 Bruker hva da?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 OPIgirl skrev (5 minutter siden): Bruker hva da? Bråker... Anonymkode: 32016...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Er gjerne de samme som smeller med dører. Regner med de bare gir f.. Generelt uempatiske. Anonymkode: ae672...950 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #15 Skrevet 2. februar 2021 Minner meg også om de som insisterer på å ta telefonen og snakke kjempehøyt når man prøver å se tv.. Hvorfor kan ikke de gå et annet sted? Anonymkode: ae672...950 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #16 Skrevet 2. februar 2021 Jeg begynte i en ny jobb for noen år siden, og hørte det jeg trodde var en storvokst mann komme trampende ned gangen. Overraskelsen var stor da det åpenbarte seg ei bittelita dame på under 1,60 😄 Over meg har jeg en familie på sju (!), og flere av dem er også trampere (og dørslamrere...) Det er grusomt slitsomt å bo under slike, og jeg opplever ikke at det tas særlig hensyn til andre. Og det er jo litt vanskelig å klage på at folk går, liksom.. Anonymkode: 8ae70...75d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Minner meg også om de som insisterer på å ta telefonen og snakke kjempehøyt når man prøver å se tv.. Hvorfor kan ikke de gå et annet sted? Anonymkode: ae672...950 Aha...dette var som å lese om min mann, han tramper som f, og må prate i tlf i evigheter. Og når han åpner dører så høres det ut som han river av hele håndtaket. Jeg er lys sensitiv,men dette og han er virkelig en utfordring for mine ører til tider Anonymkode: cd58b...22b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Skrevet 2. februar 2021 Jeg setter også forfoten ned først og har lagt merke til at det er stor forskjell på folk. I leiligheten over meg har det bodd mange forskjellige mennesketyper og det rare er at de små nette damene har bråket mest. Hælene plantes i bakken og ofte går de med sko med harde hæler og da bråker de enda mere. Tidlig på morgenen når jeg skal sove litt til og hæler er ingen god kombo. Anonymkode: 93a8a...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #19 Skrevet 2. februar 2021 Huff. Jeg er en sånn som lander på hælene. Innendørs viser jeg hensyn ved å liste meg litt på tærne, men utendørs og på offentlige steder lar jeg det ofte stå til. Bor heldigvis i første etasje, så er ingen under meg. Har forsøkt å endre, men det er bare ikke naturlig for meg. Jeg gikk gjennom en idrettshall for å møte noen, og da jeg runde svingen begynte de å le høyt. De hadde trodd det var en svær mann, men så kom jeg på 160 cm og 49 kg. Ellers er jeg sympatisk, slamrer aldri med dører, hever ikke stemmen, og er svært var for andres følelser. Tror dermed ikke det er en bestemt sammenheng mellom å være lite sympatisk og det å gå på hælene. Heldigvis bruker jeg aldri høyhælte sko. Anonymkode: add81...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #20 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aha...dette var som å lese om min mann, han tramper som f, og må prate i tlf i evigheter. Og når han åpner dører så høres det ut som han river av hele håndtaket. Jeg er lys sensitiv,men dette og han er virkelig en utfordring for mine ører til tider Anonymkode: cd58b...22b Uff, kondolerer, det høres slitsomt ut 😕 Jeg føler med deg! Anonymkode: ae672...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå