Gå til innhold

Har gitt sykemelding til "sjefen" i istedenfor "nærmeste leder" butikken mener jeg må ordne opp i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kommet opp i en litt rar situasjon. Var sykemeldt for første gang på en stund. Fikk sykemelding fra NAV og leverte. Plutselig begynte nærmeste lederen min å mase om at han ikke hadde fått sykemeldingen, og jeg forklarte at jeg hadde levert.  Så viser det seg at bedriften har oppgitt sjefen som min leder til NAV. Da jeg leverte sykemeldingene sto han fortsatt som min leder og jeg gikk utifra det var ok(han er det, bare ikke nærmeste). Så heller ikke noe mulighet til å endre leder.  Nå ser jeg at de har endret det sånn at det står min nærmest leder der,  og de påstår at de har sendt sykemeldingen "tilbake"(vet ikke hva det betyr) og at jeg må fikse det. Har sett litt inne på NAV og det virker som de må gi den nærmeste lederen tilgang til sykemeldingene gjennom Altinn, og personen da skal kunne se sykemeldinger,  men får inntrykk av de vil at jeg skal fylle ut sykemeldingen på nytt for at den skal være gyldig?

Jeg har jo ikke  mulighet til å endre på sykemeldingen som allerede er sendt inn, for en uke siden. Jeg kan heller ikke se at jeg har fått den tilbakesendt på noen måte? i min innboks eller noe? Stusser litt over det hele, NAV henter jo bare informasjonen til bedriften, som sier at sjefen er lederen min, og så mener de at jeg har gjort feil? 🥴

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står jo til og med inne på NAV 

"Når du har sendt sykmeldingen, finner arbeidsgiveren den i meldingsboksen i Altinn. Samtidig melder de inn navnet på den lederen som har ansvar for å følge deg opp mens du er sykmeldt. Lederen får sin egen side på nav.no der sykmeldingene blir lagt."

Skrevet

Det er bedriften som må endre dette selv på altinn. Ingenting du, legen eller NAV kan gjøre. 

Anonymkode: 8ca9c...896

• Liker 2
Skrevet

Det er arbeidsgiver som skal ha sykmeldingen. Det spiller ingen rolle hvilken sjef så lenge vedkommende er representant for arbeidsgiver. Det er dette som er avgjørende for sykepenger. 

Navn på nærmeste leder er kun for oppfølging og har ingenting med sykepenger å gjøre. 

Så du skal ha sykepenger. Pass på at arbeidsgiver ikke blander kortene og holder igjen sykepenger i arbeidsgiverperioden.

Anonymkode: 91ba8...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...