Gå til innhold

Opptil 4 kg forskjell på vekta i løpet av et døgn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg prøver å holde normalvekt og gå ned noen kg. Har kjøpt meg en vekt av ok kvalitet, problemet er at jeg varierer med opptil 4 kg på et døgn. Kan også variere etter hvor jeg står på vekta, opptil 1,5 kg på samme veiing. 

Det er litt viktig for meg, for på den laveste vekta ligger jeg innenfor normalvektig BMI og den høyeste er jeg over 25 som er overvektig. 

Er det normalt med så store variasjoner? 

Anonymkode: 0b02b...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La vekta stå på helt flatt underlag( ikke fliser på badet) på samme sted. 

Vei deg på samme tidspunkt, om morgenen etter du har vært på toalettet. 

Karbohydrater binder mye vann, så det kan gi tydelig utslag hvis du veier deg for ofte.

Anonymkode: dd327...892

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vei deg flere ganger på en dag :) Maks en gang hver morgen, men syns også det er for ofte. Jeg er på vei ned i vekt, og veier meg maks 2 ganger i uka. 

Anonymkode: c2f1d...6cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det ut som om det er noe galt med vekten din. Jeg kan ofte variere opptil 2 kg på et døgn, men i det jeg går på vekten så får jeg alltid samme måling. Prøvde nå bare for å sjekke og den viste 65,8 tre ganger etter hverandre.

Anonymkode: 05da1...f57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om vekta står på et flatt underlag (som sagt her, ikke fliser). Prøv å vei deg flere ganger etter hverandre. Om resultatet er forskjellig trenger du en ny vekt. Hvis ikke, vei deg om morgenen etter at du har vært på do, hver dag. Resten av dagen har det å gjøre med hvor mye du drikker o.l. En gang om dagen holder lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...