AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Er det virkelig sånn? Uteksamineres flere sykepleiere nå pga korona? Jeg blir engstelig når jeg ser noen av dem som fikk utdannelsen i fjor... Anonymkode: 5ab7c...942
Gjest Løpegærn Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Skjønner ikke helt hva du mener? Alle som får autorisasjon må igjennom samme pensum, eksamener osv.som før
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Nei, de følger vanlig studieløp og uteksamieres etter vanlige retningslinjer. Hvor kommer denne konspirasjonsteorien fra da? Eller ville du bare lage enda en "vi hater sykepleiere"- tråd på KG? Anonymkode: d0f09...4c0 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Nei? Er samme studieforløp, praksis etc.. ? Anonymkode: 8b919...0d6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Jeg er sisteårsstudent nå og skal love deg at vi overhodet ikke slipper billigere unna. Samme forløp, praksis, pensum, eksamener, bacheloroppgave.. Alt! Ting er bare litt mer komplisert siden alt må gjøres over zoom/teams. Anonymkode: 76dfe...bb5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Det er ikke sant, det uteksamineres ikke over en lav sko. Min datter går 3 året og har ikke sluppet noe enklere gjennom enn kull før henne. Anonymkode: 09730...40b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 På debatten hadde de ei spansk sykepleier som sa at det var vanskelig eksamen for å jobbe i Spania som hun ikke tok (før corona) så derfor fikk hun jobb i Norge 😅 Anonymkode: 9d10a...739
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På debatten hadde de ei spansk sykepleier som sa at det var vanskelig eksamen for å jobbe i Spania som hun ikke tok (før corona) så derfor fikk hun jobb i Norge 😅 Anonymkode: 9d10a...739 Det var vel ikke helt det hun sa. Hun sa at det var høy arbeidsledighet i Spania og for å jobbe på sykehus måtte hun ha en vanskelig eksamen. Hva slags eksamen hun siktet til kom ikke fram. Det er ingen slike krav i Norge, her er det autorisasjon som sykepleier som gjelder. Anonymkode: 2e399...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Det er forskjellig praksis fra land til land. I noen land, eks Nederland og USA, kan du kalle deg sykepleier og jobbe i hjemmesykepleien, sykehjem, gi medisiner osv, UTEN en 3-årig bachelor. Det holder med 1-2 års utdannelse. Men for å jobbe på sykehus, og/eller som leder i helsetjenesten trenger du bachelor i sykepleie. I tillegg krever noen land at man som sykepleier hvert år tar en eksamen som godkjenner deg for videre praksis og at du fortsatt er skikket og faglig oppdatert. Anonymkode: 1565c...035
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Det var rekordhøy strykprosent på sykepleieren før jul etter en krevende hjemmeeksamen, så det du sier er bare sprøyt Anonymkode: b9a0f...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Jeg vet ikke helt jeg. Er ganske sjokka over hva som kom fra skolen i fjor. Aldri opplevd dette andre år, så har bare gjort meg noen tanker.. Vet ikke helt hvordan de gjorde det med eksamen og praksis når alt var stengt ned i fjor, men noen av de som har fått jobb hos oss har strøket mange ganger på studiet tidligere. Så kom korona og de bestod. Den ene burde aldri vært sykepleier, grunnleggende faglige mangler og grove feil etter kort tid i arbeid. Derfor jeg blir skremt. Men mulig jeg overtenker dette. Anonymkode: 5ab7c...942
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet ikke helt jeg. Er ganske sjokka over hva som kom fra skolen i fjor. Aldri opplevd dette andre år, så har bare gjort meg noen tanker.. Vet ikke helt hvordan de gjorde det med eksamen og praksis når alt var stengt ned i fjor, men noen av de som har fått jobb hos oss har strøket mange ganger på studiet tidligere. Så kom korona og de bestod. Den ene burde aldri vært sykepleier, grunnleggende faglige mangler og grove feil etter kort tid i arbeid. Derfor jeg blir skremt. Men mulig jeg overtenker dette. Anonymkode: 5ab7c...942 Tenker at dette ikke har noe med corona å gjøre. De som ble uteksaminert ifjor hadde bare et par mnd igjen av studiet og det besto mest av bachelorskriving og det blir man ikke en bedre sykepleier av. Det er heller sykepleiere som er veiledere sin manglende modighet til å si fra/stryke uegnede studenter ila praksis som gjør at disse studentene sklir lett igjennom hele studiet uten å bli stoppet. Alle har et ansvar om å si fra og sende bekymringsmelding på studenter som ikke er gode nok. Imorgen kan det være din familie de skal ha ansvaret for. Anonymkode: 76dfe...bb5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå