Gå til innhold

Hvem lager de enkleste strikkeoppskriftene til en nybegynner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fks en enkel lue eller genser.

Synes du alle produsentene sine enkle oppskrifter er like lette å forstå eller er noen greiere enn andre? 

Har hørt mye positivt om Petite Knit og at de skal være perfekt for en nybegynner. Hva med Sandnes garn, Drops og Rauma? Samme hva man velger?

Anonymkode: 05d6f...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet med å følge videoer på youtube, det er mange som forklarer fremgangsmåte veldig bra.
Feks denne for sokker: https://www.youtube.com/watch?v=5YITrixrTMo 
Strikket også disse bare for å øve meg: https://www.youtube.com/watch?v=geGCuzVAJ8E&t=652s

Skal nå prøve meg på en genser fra Petite knit som skal være veldig lett, jeg har også hørt at de er perfekt for nybegynner. Men jeg tenkte det var greit å få strikkingen litt inn i hendene før jeg begynte å lese oppskifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut novice genser fra petite knit 😊 

Anonymkode: 6eb0d...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Petiteknit er den desidert beste på å skrive oppskrifter. Du slipper å tenke. Anbefaler å starte med novice sweater eller Lousiana sweater, de er enkle og relativt kjappe. Du finner og videoer på alt du trenger, kjøp garn i den lokale garnbutikken, da kan du fint stikke innom der om du trenger hjelp. En annen fordel er at det er mange som har strikket hennes oppskrifter, og også kan hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes oppskriftene til strikkezilla er veldig godt forklart. I tillegg har hun videoer liggende ute på nett hvor hun viser de ulike teknikkene hun bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i dale eller Sandnes. Anbefaler å styre unna Drops til du er mer øvet, har ikke strikket veldig mye fra dem, men har mer enn en gang funnet mønster med feil. Eller mønster som er veldig vanskelig å tyde.

Anonymkode: 68b4a...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...