Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser endel YouTube,  og spesielt mamma YouTuber. Og har kommet over flere kanaler hvor damene pumper og gir melka gjennom flaske til babyene men dem ammer ikke. 

Hvorfor? Jeg synes dette høres bare ut som det tar mye ekstra tid 

Anonymkode: 67de7...e5a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er disse fra usa? De har jo ett helt annet forhold til kropp der enn her. Vise bryst er vel sidestilt med blotting der..  

Anonymkode: e6952...997

• Liker 5
Skrevet

Min baby fikk aldri ordentlig sugetak, derfor pumpet jeg. Ja det var et jævla slit, men det var det beste for barnet. 

Kan være mange grunner.

Anonymkode: b3cf4...eb9

• Liker 11
Skrevet

Om de er amerikanere har de et helt annet syn på amming enn oss, de har ikke særlig lang permisjon og de har ikke ammefri sånn som vi får.

Anonymkode: a09d2...206

• Liker 5
Skrevet

Har en bekjent som ikke ammet fordi bryster er seksuelle og "tilhører" mannen. 

Anonymkode: 0e535...d9e

• Liker 2
Skrevet

Mener amerikanere har bare 3 uker med permisjon før de må tilbake til jobb/skole. Kan selvsagt variere fra stat til stat. Da må de nesten pumpe.

Jeg både pumper og ammer slik at far kan mate også ettersom jeg ikke har tatt permisjon fra studiene, så mannen har tatt hele permisjon til baby er 46 uker. Fungerer bra for oss.

Anonymkode: 35cbc...dd0

• Liker 3
Skrevet

Mitt premature barn var sugesvak og klarte ikke amme. Valgte å pumpe og gi på flaske for at han skulle få morsmelk fremfor erstatning. Det beste for barnet, men et slit for meg. Hadde såklart valgt amming hvis det var mulig.  

Anonymkode: fcea9...8a3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

wtf hahaha det er jo det motsatte. brystene er for å mate barnet ikke for mannen. unnskyld men trur din bekjent trenger å plukke opp en bok og lese seg litt opp om evolusjonen og hvor vi mennesker kommer fra.  

Anonymkode: d94a0...42f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mener amerikanere har bare 3 uker med permisjon før de må tilbake til jobb/skole. Kan selvsagt variere fra stat til stat. Da må de nesten pumpe.

Jeg både pumper og ammer slik at far kan mate også ettersom jeg ikke har tatt permisjon fra studiene, så mannen har tatt hele permisjon til baby er 46 uker. Fungerer bra for oss.

Anonymkode: 35cbc...dd0

46 uker? 

Anonymkode: d293b...86d

• Liker 1
Skrevet

Jeg pumpet i 8 måneder fordi mitt premature barn ikke fikk sugetak. 

Anonymkode: d78d8...2f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

46 uker? 

Anonymkode: d293b...86d

Lengden på den totale permisjonen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om de er amerikanere har de et helt annet syn på amming enn oss, de har ikke særlig lang permisjon og de har ikke ammefri sånn som vi får.

Anonymkode: a09d2...206

Stemmer nok, det er normalt med 6 uker permisjon før barnet begynner i barnehage. 

Skrevet

Pumpet pga baby som ikke fikk sugetak. Krevde enormt med tid i perioder, men fikk da ihvertfall melka.

Anonymkode: fe309...59e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pumpet pga baby som ikke fikk sugetak. Krevde enormt med tid i perioder, men fikk da ihvertfall melka.

Anonymkode: fe309...59e

Veldig forståelig. Om man ikke kan amme pga blant annet det, så er det kjempebra at man har mulighet til å pumpe sånn at barnet får morsmelk, som er et bedre alternativ enn MME! 

Anonymkode: 8c0ec...3bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😂

Anonymkode: 2d8a8...bfb

Skrevet

Det kan det være mange grunner til.

Jeg har måttet gjøre det både pga så forferdelig såre brystvorter at jeg ikke klarte at babyen gnog på dem, pga sugesvak baby som ble for sliten til å spise skikkelig og ikke la på seg, og med en baby som brukte nesten 2 timer ved hvert måltid - og da var det adskillig raskere å pumpe og gi flaske, selv med langsom flaskemating. 

Man gjør det som passer en selv og babyen best. Så lenge babyen får mat, har ingen noe med om det er via pupp eller flaske, eller om det er morsmelk eller mme.

Anonymkode: 5ec4a...772

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...