AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Hei, ble syk i forrige uke, tett nese. Ringte inn syk til sjefen da det er det som er ønskelig, selv om vi ikke mistenker Corona. Tok Corona test dagen etterpå som var negativ. over helgen så har jeg blitt mer syk, har blitt tett i halsen og generelt litt daffere. Sendte en melding til sjefen for å forhøre meg om hvordan jeg skulle forholde meg til at jeg fortsatt var syk, mens Corona testen var negativ. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem at jeg møtte opp på jobb dagen etterpå. Jeg skriver ikke her for å klage over at jeg må møte på jobb selv om jeg er syk, for det hadde jeg kommet til å gjort om det ikke hadde vært for corona. Men jeg jobber i et serviceyrke der jeg er i kontakt med veldig mange interne ansatte ila en dag. Og jeg syns faktisk det er ubehagelig å møte opp på jobb med tett nese, og med tett hals. Det er jo ikke skrevet i pannen min at jeg har testet negativt for corona. Hva tenkes det om dette? Anonymkode: 4a5f7...23f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Man må holde seg hjemme i større grad enn det man gjorde før om man har forkjølelsessymptomer. Det sjefen din glemmer er at andre blir smittet, så blir det nye runder med karantene, og unødvendig testing, og folk som blir borte fra jobb. Anonymkode: 3fc78...02b 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Ta en ny test, du kan ha testet for tidlig til å få utslag. Anonymkode: 35b4a...968 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Tenker at når ble sjuk i forrige uke og er blitt verre, så går du ikke på jobb både med tanke på egen og andre helse. Særlig ikke under en pandemi, der du har symptomer som vil utløse karantene for mange, enten du har covid-19 eller ikke. Anonymkode: 4a760...467 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Man må holde seg hjemme i større grad enn det man gjorde før om man har forkjølelsessymptomer. Det sjefen din glemmer er at andre blir smittet, så blir det nye runder med karantene, og unødvendig testing, og folk som blir borte fra jobb. Anonymkode: 3fc78...02b Dette mener jeg også. Derfor jeg også sendte melding til sjefen i går, sånn at han hadde mulighet til å fikse noen for å ta mine oppgaver. (jeg åpner og stenger) Jeg har jobbet selvstendig i flere år, i en stilling der det er litt kritisk at vi er to (det er bare meg pluss en annen som ikke er tilstede for øyeblikket) Med tanke på sykdom. Jeg har alltid hatt en reserve som jeg kan lene meg på i perioder der jeg kan ta fri, eller har andre ting som må gjøres i jobben min. Anonymkode: 4a5f7...23f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Man kan gå på jobb om man har restsymptomer, men blir man dårligere og ev. får feber så skal man være hjemme selv med negativ test. Ta en ny test i dag. Anonymkode: be558...824 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Verre form=holde seg hjemme Bedre form og negativ test (restsymptomer)=tilbake på jobb Anonymkode: 8d78f...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Du kan ha testet deg for tidlig, du bør være syk noen dager før test. Når du nå er blitt verre bør du ta ny test, og selvfølgelig holde deg hjemme fra jobb. Anonymkode: b1c58...c17
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, ble syk i forrige uke, tett nese. Ringte inn syk til sjefen da det er det som er ønskelig, selv om vi ikke mistenker Corona. Tok Corona test dagen etterpå som var negativ. over helgen så har jeg blitt mer syk, har blitt tett i halsen og generelt litt daffere. Sendte en melding til sjefen for å forhøre meg om hvordan jeg skulle forholde meg til at jeg fortsatt var syk, mens Corona testen var negativ. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem at jeg møtte opp på jobb dagen etterpå. Jeg skriver ikke her for å klage over at jeg må møte på jobb selv om jeg er syk, for det hadde jeg kommet til å gjort om det ikke hadde vært for corona. Men jeg jobber i et serviceyrke der jeg er i kontakt med veldig mange interne ansatte ila en dag. Og jeg syns faktisk det er ubehagelig å møte opp på jobb med tett nese, og med tett hals. Det er jo ikke skrevet i pannen min at jeg har testet negativt for corona. Hva tenkes det om dette? Anonymkode: 4a5f7...23f Du ringer da heller corontatelefonen og spør. Det er mulig med falsk negativ, så du skal jo holde deg hjemme med slike symptomer. Om jeg hadde møtt deg på jobb i den tilstanden, så hadde jeg antageligvis sendt klage til arbeidsplassen din. Anonymkode: 57837...375 1
cactus_ Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Retningslinjene tilsier vel også at dersom du får en forverring evt nye symptomer etter negativ covid-test, skal ny test tas. Og du er i karantene frem til den er negativ. Du skal jo helst ikke gå på jobb om formen er slik at du faktisk lurer på om det er lurt å gå..? Selv om det ikke er covid er det jo mest sannsynlig en annen type smitte som ikke er ønskelig på arbeidsplassen. god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå