AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Hei Trenger litt tips til bedre søvn for datteren min. Hun fyller snart fire. For ca to mnd siden har hun villet sove i egen seng, og vil ikke inn til oss om natten. Det skjer noen ganger, men ikke så ofte nå. Vi venter baby nå snart, så det passer jo egentlig ganske fint.. Men - hun kjefter/klager/krangler ganske høyt i søvne når hun sover alene, som oftest på lekekameraten sin. Dette nesten hver gsng hun har sovet alene det siste året. Hun virker jo uthvilt på morgenen, men jeg som mor våkner jo av hver minste lyd.. Og sover jeg med henne, sover hun rolig. Pappaen hennes får ikke lov, da blir det baluba. Kan ikke helt finne årsaken, annet enn at hun småkjefter litt på lekekameraten sin også på dagen. (de er like ille, og pleier mesteparten av tiden å ha det gøy sammen, men de er veldig komfortable) Veit noen hva jeg kan gjøre for å hjelpe datteren min til å roe seg litt på natten? Kjenner disse lydene kombinert med de hundre gangene jeg må opp for å tisse, gjør meg ikke uthvilt 🙃 Anonymkode: 425fd...91d
Gjest tranedatter Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Nå er det mulig jeg misforstår. Men høres ut som at du VIL barnet skal komme inn til dere på natten. Dette utfra ordlyden. "villet sove i egen seng", "vil ikke inn til oss om natten" Men drømmer er normalt. Jeg har også en stom drømmer livlig, dyna ligger på tvers på morgenen. H*n prater i søvne, lager masse lyd, spreller med armer og ben.' Så lenge barnet er uthvilt er det jo virkelig ikke noe problem! Høres jo nesten som at barnet sover bedre uten mor ved siden av, drømmer er viktig for bearbeidning. (alle faser er viktig, de har ulike funksjoner)
GammelKaktus Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Så lenge hun sover godt mens hun ligger å kjefter så er det jo bare deg dette plager . Er ikke så mye du lan gjøre med det, noen gnåler mer enn andre når de sover. Guttungen har en kamerat som ligger å har samtaler med seg selv om nettene, Han har vært sånn fra han var liten. 😅 Er ikke så mye man kan gjøre med det. 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Det er helt vanlig å prate i søvne. Mange voksne som gjør det også. Gjør det selv og har gjort det hele livet. Kan dere avtale å lukke døra inntil, ikke helt igjen, så du ikke våkner så lett? Mannen sier han av og til bråvåkner av at jeg setter meg opp i senga og roper, for i neste sekund legge meg ned og sove videre 😂 Anonymkode: 414db...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 tranedatter skrev (49 minutter siden): Nå er det mulig jeg misforstår. Men høres ut som at du VIL barnet skal komme inn til dere på natten. Dette utfra ordlyden. "villet sove i egen seng", "vil ikke inn til oss om natten" Men drømmer er normalt. Jeg har også en stom drømmer livlig, dyna ligger på tvers på morgenen. H*n prater i søvne, lager masse lyd, spreller med armer og ben.' Så lenge barnet er uthvilt er det jo virkelig ikke noe problem! Høres jo nesten som at barnet sover bedre uten mor ved siden av, drømmer er viktig for bearbeidning. (alle faser er viktig, de har ulike funksjoner) Nja, du har delvis rett. Det er kos med barnet ved siden av, men dette må hun styre og bestemme selv, selvom jeg savner å ha henne inntil😊 Så selvom en kommer med misnøye lyder, kan man sove godt altså? Anonymkode: 425fd...91d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 FrøkenMånestråle skrev (50 minutter siden): Så lenge hun sover godt mens hun ligger å kjefter så er det jo bare deg dette plager . Er ikke så mye du lan gjøre med det, noen gnåler mer enn andre når de sover. Guttungen har en kamerat som ligger å har samtaler med seg selv om nettene, Han har vært sånn fra han var liten. 😅 Er ikke så mye man kan gjøre med det. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er helt vanlig å prate i søvne. Mange voksne som gjør det også. Gjør det selv og har gjort det hele livet. Kan dere avtale å lukke døra inntil, ikke helt igjen, så du ikke våkner så lett? Mannen sier han av og til bråvåkner av at jeg setter meg opp i senga og roper, for i neste sekund legge meg ned og sove videre 😂 Anonymkode: 414db...aa8 Takk for svar dere begge:) Jeg er bare redd hun drømmer noe fælt og vil liksom hjelpe henne ut av det, men gjør jeg rett i å bare overse det frem til hun roper på meg eller gråter? Eller har tydelig mareritt? Så lenge hun sover godt og har det bra, så er jo det fint. Jeg er bare vant til stille soving hehe jeg sovner og våkner i samme stilling og holder visst helt munn i følge mannen og foreldrene mine 😅 Anonymkode: 425fd...91d
GammelKaktus Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar dere begge:) Jeg er bare redd hun drømmer noe fælt og vil liksom hjelpe henne ut av det, men gjør jeg rett i å bare overse det frem til hun roper på meg eller gråter? Eller har tydelig mareritt? Så lenge hun sover godt og har det bra, så er jo det fint. Jeg er bare vant til stille soving hehe jeg sovner og våkner i samme stilling og holder visst helt munn i følge mannen og foreldrene mine 😅 Anonymkode: 425fd...91d Så lenge hun ikke gråter, er lei og tydelig har mareritt så er jo ikke dette et problem. Nok av andre ting du kan stresse med enn dette tenker jeg. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 FrøkenMånestråle skrev (17 minutter siden): Så lenge hun ikke gråter, er lei og tydelig har mareritt så er jo ikke dette et problem. Nok av andre ting du kan stresse med enn dette tenker jeg. 😄 Nei er bare kjefting og regelsetting som på dagen 😅 "nei! Det er ikke lov!", "den er MIN!". og påfølgende oppgitthet 😂 Men d kan jo være at denne søvnfasen er mer behagelig for barnet enn når hun sover helt stille som hun gjør hos meg? Anonymkode: 425fd...91d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar dere begge:) Jeg er bare redd hun drømmer noe fælt og vil liksom hjelpe henne ut av det, men gjør jeg rett i å bare overse det frem til hun roper på meg eller gråter? Eller har tydelig mareritt? Så lenge hun sover godt og har det bra, så er jo det fint. Jeg er bare vant til stille soving hehe jeg sovner og våkner i samme stilling og holder visst helt munn i følge mannen og foreldrene mine 😅 Anonymkode: 425fd...91d Som regel drømmer barn det de opplever i løpet av dagen. Min er ofte sutrete i søvne, akkurat som på dagen. Hører han roper nei i søvne, høres fælt ut, men tidligere på dagen ropte han nei for at han ikke ville ha den genseren. Så det er jo bare slikt de drømmer. Anonymkode: 67606...6b9
Gjest tranedatter Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar dere begge:) Jeg er bare redd hun drømmer noe fælt og vil liksom hjelpe henne ut av det, men gjør jeg rett i å bare overse det frem til hun roper på meg eller gråter? Eller har tydelig mareritt? Så lenge hun sover godt og har det bra, så er jo det fint. Jeg er bare vant til stille soving hehe jeg sovner og våkner i samme stilling og holder visst helt munn i følge mannen og foreldrene mine 😅 Anonymkode: 425fd...91d Neida, det er jo bare "på liksom" i drømmene. Helt normalt! Om hun skulle våkne og behøve trøst, så er det noe annet. Men sover man så sover man. ps. jeg er også en av de som drømmer mye og livlig, prater, sukker, puster og gråter og holder på. Mannen stryker på meg forsiktig om det virker som at drømmen er alt for mye mareritt. Da kommer jeg litt ut av drømmen, men samtidig fortsetter sove i neste sekund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå