AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Mamma ble 29 år da hun fødte meg, og jeg var nr.3. Så gikk det 14 år og mamma fødte lillesøsteren min. Da hun var 43 år. Mamma fikk mye oppmerksomhet, og det var for det meste positiv. Jeg husker jeg var jo 14 år og syns det var så fint med en lillesøster. Koste mye med henne og alle vennene mine syns jeg var så heldig. Men da jeg var sånn 18 år var det en venninne som hveste til meg, "det er skikkelig egoistisk å få barn etter man er 40!!!!" og jeg prøvde å forsvare mamma og si at det går helt fint og hun var jo så ung. Jeg og søskene mine syns det var helt greit iallefall. Idag er vi snart 40, og venninna mi er gravid med sitt første barn... Hun sier at hun er så ung og det går så bra osv... Så til dere som tror 40 er så gammelt, så tar dere helt feil! Anonymkode: 0f703...4a2
Silva Pluvialis Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Vil påstå at det er sent å få første barn når man er 40 år, særlig om man skal ha flere barn senere. Det er jo mulig for mange, og det et ikke noe galt i det, men tidlig er det ikke. 14
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Det er ikke egoistisk syns jeg men man burde få barn minst ti år før det. Anonymkode: 3c3df...d91 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Man sier idiotiske ting når man er 18 år. Ville ikke holdt det imot henne. Men om det handla nettopp om moren din, så er det ganske frekt da! Anonymkode: 675d7...621 24
Fru Uperfekt Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Mamma ble 29 år da hun fødte meg, og jeg var nr.3. Så gikk det 14 år og mamma fødte lillesøsteren min. Da hun var 43 år. Mamma fikk mye oppmerksomhet, og det var for det meste positiv. Jeg husker jeg var jo 14 år og syns det var så fint med en lillesøster. Koste mye med henne og alle vennene mine syns jeg var så heldig. Men da jeg var sånn 18 år var det en venninne som hveste til meg, "det er skikkelig egoistisk å få barn etter man er 40!!!!" og jeg prøvde å forsvare mamma og si at det går helt fint og hun var jo så ung. Jeg og søskene mine syns det var helt greit iallefall. Idag er vi snart 40, og venninna mi er gravid med sitt første barn... Hun sier at hun er så ung og det går så bra osv... Så til dere som tror 40 er så gammelt, så tar dere helt feil! Anonymkode: 0f703...4a2 Vel til tross for at jeg har fått barn etter fylte 40, flere barn t.o.m så er det sent. Fikk #1 når jeg var 20 og det er langt mer ideelt i det lange løp. Hadde aldri fått #1 etter fylte 40 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 jeg er 38 og venter nr 3. Det er jo seint, men jeg føler meg da ikke gammel. Men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det seint. Anonymkode: cf63d...be1 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Det er 22 år siden din venninne sa dette og du henger deg fortsatt opp i det? Merkelig mener nå jeg. Du hadde nok noen egoistiske og fæle meninger du å som 18 åring. Anonymkode: 79461...673 28
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Jeg og mine venner sa og mente mye rart da vi var 18... Jeg hadde en periode i ungdomstiden der jeg var anarkist🤭. (Var jo ikke det, men jeg trodde det) Heldigvis forandrer man seg jo og skjønner mer av verden. Ville ikke hengt meg opp i noe noen sa da de var 18. Mulig hun bare sa det fordi hun var i dårlig humør og fant noe å ha en mening om. Anonymkode: 2961a...32b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Ting man sier som 18-åring kan ikke alltid tas på alvor. Man er ung og vet lite om livet. Hvor egoistisk det er å få barn som 40-åring kommer vel an på mer enn bare alder: helse, ressurser, om man har stabil økonomi og om man er i et godt forhold. I så fall er det vel så egoistisk å få barn i starten av 20-årene uten utdannelse og jobb, med røyken i kjeften, forsørget av NAV og med et rotete privatliv og en barnefar som ikke er tilstedeværende. Men jeg er enig i at mange burde startet med barn før 40. Stusser særlig på disse parene som er vært sammen i et tosifret antall år og har alt på stell med bolig og god økonomi. Og så skal de likevel vente til de er 40 før de skal prøve å få barn. Synes ikke særlig synd i slike når det viser seg at de ikke får barn. Om du møter drømmemannen først i en alder av 40 er det helt annerledes. Men fatter ikke de som bevisst bare utsetter og utsetter. Anonymkode: 52551...fad 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mamma ble 29 år da hun fødte meg, og jeg var nr.3. Så gikk det 14 år og mamma fødte lillesøsteren min. Da hun var 43 år. Mamma fikk mye oppmerksomhet, og det var for det meste positiv. Jeg husker jeg var jo 14 år og syns det var så fint med en lillesøster. Koste mye med henne og alle vennene mine syns jeg var så heldig. Men da jeg var sånn 18 år var det en venninne som hveste til meg, "det er skikkelig egoistisk å få barn etter man er 40!!!!" og jeg prøvde å forsvare mamma og si at det går helt fint og hun var jo så ung. Jeg og søskene mine syns det var helt greit iallefall. Idag er vi snart 40, og venninna mi er gravid med sitt første barn... Hun sier at hun er så ung og det går så bra osv... Så til dere som tror 40 er så gammelt, så tar dere helt feil! Anonymkode: 0f703...4a2 Du har hengt deg opp i noe hun sa for 22 år siden? som 18 åring? En alder ingen har fungerende hjerne i og tror alle over 25 er fosiler og snart døde? Anonymkode: 8816f...c67 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Jeg skjønner det dersom denne venninnen din stadig nevnte dette for deg da dere var 18. At det var så mye at det ble plagsomt. Da har man faktisk lov til å si "husker du da vi var 18, og du mente man var for gammel for å få barn når man var 40? " Anonymkode: f91e7...85c 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke egoistisk syns jeg men man burde få barn minst ti år før det. Anonymkode: 3c3df...d91 Minst 10 år? Jeg fikk mitt første, og eneste, barn da jeg var 23. Nå er jeg 35, og ville ikke hatt noe problem med å få mitt første barn nå. Dessuten er det mange som sliter med å få barn. Ei god venninne av meg har prøvd i mange år uten hell. Etter et opphold nå pga. sykdom, skal de snart begynne å prøve igjen. Det er mange ulike grunner til at folk får barn i 40-års alderen. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være egoistisk? Anonymkode: b71f7...204 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Jeg fikk mitt første barn da jeg var 42. Mitt andre da jeg var 44. Mannen er 3 år yngre enn meg. Det er uansett egoistisk å få barn. Hva om du er 30 år, overvektig med diabetes og uten utdannelse? Er det da mindre egoistisk å få barn enn å være over 40, med høy utdannelse og god helse? Tror ikke det. Alle lever unike liv og livet går sjelden helt på skinner. Anonymkode: 37168...0fc 13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk mitt første barn da jeg var 42. Mitt andre da jeg var 44. Mannen er 3 år yngre enn meg. Det er uansett egoistisk å få barn. Hva om du er 30 år, overvektig med diabetes og uten utdannelse? Er det da mindre egoistisk å få barn enn å være over 40, med høy utdannelse og god helse? Tror ikke det. Alle lever unike liv og livet går sjelden helt på skinner. Anonymkode: 37168...0fc Signerer denne! Så utrolig mye rart folk skal legge seg opp i, som alderen på mor 😂 Det er virkelig ikke alder som avgjør kvaliteten på omsorgsevnen. Forventet levealder her i Norge er høy. Min mamma ble foreldreløs da hun var 70. Jeg tror hun klarer seg.... Anonymkode: 0b223...f6f 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 Så ho sa det er egoistisk å få unge når ein er over 40 og no gjer ho det sjøl. It takes one to know one Anonymkode: bd3f8...41e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #17 Skrevet 1. februar 2021 Sånn er livet. Uforutsette ting skjer ❤ Anonymkode: cc8e8...a5b
Brunello Skrevet 1. februar 2021 #18 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg fikk mitt første barn da jeg var 42. Mitt andre da jeg var 44. Mannen er 3 år yngre enn meg. Det er uansett egoistisk å få barn. Hva om du er 30 år, overvektig med diabetes og uten utdannelse? Er det da mindre egoistisk å få barn enn å være over 40, med høy utdannelse og god helse? Tror ikke det. Alle lever unike liv og livet går sjelden helt på skinner. Anonymkode: 37168...0fc Da er vel begge deler egoistisk? At andres valg også er egoistisk, gjør ikke ditt valg mindre egoistisk.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #19 Skrevet 1. februar 2021 Tenker at en jente på 18 ikke tenker på den måten, så tror du bare finner det på 😊 De er ikke så modne og reflekterte Anonymkode: 7c887...53a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #20 Skrevet 1. februar 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Da er vel begge deler egoistisk? At andres valg også er egoistisk, gjør ikke ditt valg mindre egoistisk. Utdannelse har da ingenting med hvor god mor man er Anonymkode: 7c887...53a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå