Gå til innhold

Vil dette ha effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg gå ned i vekt av dette:

Frokost: To hjemmelagde knekkebrød med litt ekste majones, fiskepudding pg paprika

Lunsj: Yoghurt og gulrot

Middag: En normal porsjon av det vi lager

EvT mellommåltid/ kveld: samme som frokost.

Aktivitet: 1 time trilletur

pr idag spiser jeg dette pluss godteri når jeg ønsker samt to porsj middag og ingen gå tur.

Jeg er minst 40-50 kg overvektig. 

Anonymkode: 05a97...fa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å tilføye at jegmax drikker 2,5 dl (et glass) vann om dagen. 
tenkte å øke dette betraktelig.

Skrevet

Hva drikker du utover dette? Å kun drikke et glass vann om dagen er altfor lite.

Synes du selv at dette er gode matvalg? Jeg kommenterer til de ulike måltidene:

Frokosten: erstatt fiskepudding med mager ost, kjøtt eller makrell.

Lunsj: dersom du spiser yoghurt med smak ville jeg gått over til en yoplait uten sukker eller en naturell yoghurt eller kesam. Kesam har f eks en sukkerfri vaniljevariant som er mettende og god. Da kan man med fordel dele dette begeret i 2 måltider.

Middag: kutt ned på ris og potet. Spis mer grønt.

Å gå en time hver dag er absolutt bra for kropp og sjel. Men man må ikke lure seg selv å tro at man da kan spise mye godis og snacks hver dag fordi man har vært flink. Dette er ekstremt kaloririke matvarer og man forbrenner ikke vanvittig med kalorier på tur. 

Anonymkode: 2505d...da2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva drikker du utover dette? Å kun drikke et glass vann om dagen er altfor lite.

Synes du selv at dette er gode matvalg? Jeg kommenterer til de ulike måltidene:

Frokosten: erstatt fiskepudding med mager ost, kjøtt eller makrell.

Lunsj: dersom du spiser yoghurt med smak ville jeg gått over til en yoplait uten sukker eller en naturell yoghurt eller kesam. Kesam har f eks en sukkerfri vaniljevariant som er mettende og god. Da kan man med fordel dele dette begeret i 2 måltider.

Middag: kutt ned på ris og potet. Spis mer grønt.

Å gå en time hver dag er absolutt bra for kropp og sjel. Men man må ikke lure seg selv å tro at man da kan spise mye godis og snacks hver dag fordi man har vært flink. Dette er ekstremt kaloririke matvarer og man forbrenner ikke vanvittig med kalorier på tur. 

Anonymkode: 2505d...da2

Jeg har brukt å drikke pepsi max,men erstatter dette nå med vann. Har drukket 2 liter vann om dagen og nå i helden har jeg kost meg med 1 glass pepsi max lørdag og søndag (i stede for 1-2 flasker)

Jeg skal ikke lengre spise godterier ol i hverdagen. Kun litt på lørdager.

Yoghurten jeg spiser er per nå yoplait dobbel 0 med kirsebær.

• Liker 1
Skrevet

1. Hvor mange kalorier er det?

2. Hvor lenge kommer du til å holde deg til det?

Anonymkode: 32d63...576

Gjest padawan
Skrevet

Det ser greit ut men hva lager dere til middag? Gjør dere bevisste valg om å kutte karbohydrater der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har brukt å drikke pepsi max,men erstatter dette nå med vann. Har drukket 2 liter vann om dagen og nå i helden har jeg kost meg med 1 glass pepsi max lørdag og søndag (i stede for 1-2 flasker)

Jeg skal ikke lengre spise godterier ol i hverdagen. Kun litt på lørdager.

Yoghurten jeg spiser er per nå yoplait dobbel 0 med kirsebær.

Pepsi Max kan du vel drikke nesten det du vil av siden det er uten sukker. Dvs det tar på tennene, men det er vel ikke saken her. Ellers ser maten grei ut den. Jeg ville kanskje valgt lett-produkter som fekt lett-majones. Smaker omtrent som "Ekte majones".

Når det gjelder aktivitet så er det, som en annen sier her, godt å komme seg ut litt og du forbrenner litt mer enn å sitte hjemme, men det er først og fremst matinntaket som er det du må passe på.  Em times rusletur gir dessverre ikke så mye. En times hard gange hadde vært noe annet.

Anonymkode: 13107...f89

Skrevet

Det beste er å finne ut hvor mye du forbrenner pr dag, og legge deg ca 500 kalorier under dette. 

Mål og vei maten din i noen uker, så får du en viss kunnskap du tar med deg videre. Det er lett å tenke at kan skal spise en porsjon spaghetti, og det er innafor i kaloribudsjettet, men så vet man ikke at det som regnes som en porsjon pasta er veldig lite. Dermed spiser mann kanskje tre porsjoner, og er langt utenfor det man tror man spiser. 

Ved å måle og veie lærer du hvor mye en porsjon er, og hvor mye du kan spise av forskjellige matvarer. Du lærer også hva forskjellen på ekte majones og lettmajones er, og kan ta et bevisst valg på om det er noe du synes er verd de ekstra kaloriene. 

Anonymkode: d91b1...11f

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si, anbefaler at du teller kalorier i løpet av et par dager og finner ut hva dette utgjør.

Anonymkode: efeb1...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...