Gå til innhold

Hvordan være en god støtte? Familiemedlem til kjæreste blitt syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 år. Av ulike årsaker bor vi ikke sammen, det er rett og slett mest praktisk der vi er i livet nå at vi bor hver for oss.

Han har aldri vært tett med sin familie og har vel egentlig hatt et veldig, veldig dårlig forhold til dem. Minimalt med kontakt siden han flytta hjemmefra. Han er 45 nå, så det er jo en stund siden.

Nå har hans far blitt syk og det ser ut til at han har kort tid igjen. Han har reagert overraskende sterkt på dette og jeg tror han rett og slett er blitt skikkelig deprimert. Han har uttrykt at han ønsker å være alene fremover og jeg merker han blir irritert hvis jeg prøver å være der for han. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette? Er det noen som har vært i lignende situasjon som kan gi meg noen råd? 😔 

Jeg respekterer at han vil ha tid alene altså. Men jeg syntes det er vanskelig å vite hvor lite kontakt jeg skal ta og hvor grensen går..

Anonymkode: 59675...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ens forelder skal dø, er tungt. Kanskje enda mer om ting ikke var avklart. 

La han få bestemme takten i kontakt mellom dere. Istedet for å snakke om det, være der for ham osv, kan du prøve å være en oase der han får pause fra sorgen, feks til middag. 

Bruk tida på å styrke deg selv. I innspurten mot døden eller tida rundt begravelsen vil han kunne trenge deg. 

Anonymkode: 250eb...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...