Gå til innhold

Redd for å angre på at jeg ikke fikk flere barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På pauserommet før helga så snakket vi om barn, mine aller fleste kollegaer er damer i 50 årene. De fleste har to barn. Så sier de til meg "få flere barn mens du fortsatt er ung"  "jeg angrer på at jeg ikke fikk flere mens jeg kunne"  Tenker dere også sånn? dere som egentlig har lyst på flere men pga f. Eks økonomi/tid eller at mannen ikke vil ha flere. Jeg er sykt takknemlig over de to barna jeg har, men jeg ble litt betenkt etter praten i pausa. For jeg har hele tiden tenkt "har vi hatt større hus, bedre tid, de kan ikke dele rom osv"  hmm.. Bare noen tanker en tankefull søndag ❤️ 

Anonymkode: e51f0...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To = en til hver forelder å passe på. Tre er én for mye

Anonymkode: 82cfa...c1d

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden har jeg lest før.

I mine øyne er barn i seg selv en velsignelse. Har dere ønske, kapasitet og hjerterom - kjør på!

• Liker 9
Skrevet

Har hørt dette mange ganger. Statistikk jeg har lest sier at kvinner ønsker seg 3 barn, menn 1 eller 2.

Hilsen dame 34 år.

Anonymkode: 1a867...a21

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsket meg tre, men det ble med to, og det er jeg fornøyd med nå.

Anonymkode: 1028f...dfc

• Liker 1
Skrevet

Har selv 2 barn. Ønsket meg opprinnelig 4. Mannen syns det er nok med 2.

Anonymkode: 1a867...a21

Skrevet

Har en, ønsker meg av hele mitt hjerte en til. Må gjøre det ved assistert befruktning pga singel og over 40...teller på knappene om jeg klarer en til alene. Men ønsker så veldig et søsken og en til å elske. 

Anonymkode: 9e503...626

• Liker 2
Skrevet

Har 2, ønsker meg egentlig 1 til barn, men pga. alder, PCOS og at jeg er alene, virker det urealistisk... Blir nok med de to jeg har. 

Anonymkode: 48e9e...37a

• Liker 1
Skrevet

Har 4, ønsker nr 5. Tør ikke pga andres fordommer 🙄

Anonymkode: 44aed...f65

• Liker 3
Skrevet

Har 3. vurderer sterkt nr 4 nå 🥰 

Anonymkode: ce8ac...098

• Liker 2
Skrevet

Her har jeg 3. Vurderer en til.. elsker livet med barn! Både mamma og svigermor sier det samme som kollegaene dine.

Anonymkode: bc711...748

• Liker 1
Skrevet

Vi har to, vurderte en stund en til men slo det fra oss til tross for at alle ytre omstendigheter tillot et barn til. Er veldig glad i etterkant for den beslutningen. 

Skrevet

Gjør som du vil med antall barn, men hva er så farlig med å angre, egentlig? Valg tar vi hele livet, og av og til tar vi feil valg, men livet fortsetter uansett.

Anonymkode: c4ad7...7df

• Liker 5
Skrevet

Du vil aldri angre på de barna du får, men du kan angre på de barna de ikke får. 

Jeg har selv tre og er veldig takknemlig for det.  

Anonymkode: 7b58b...3be

• Liker 6
Skrevet

Jeg har én og er glad for at jeg ikke fikk flere barn. Jeg ønsket det ikke da og ønsker det ikke nå. Sønnen min er nå nesten voksen.

Anonymkode: 93cd0...7cd

• Liker 2
Skrevet

Man må nesten bare se hva som passer best for seg selv. Jeg hadde alltid sett for meg 2 barn, mannen min 4-5. Etterhvert ble det 4 barn på oss, og for oss har dette vært perfekt. Samtidig hadde vi nok følt det likt om vi hadde endt opp på 2, 3 eller 5 barn også😊 

• Liker 1
Skrevet

Her har jeg 2, og nå som en er voksen, og andre snart voksen, så tenker jeg det hadde vært fint med en til. Men da barna var små kunne jeg virkelig ikke tenke meg en til. Så tenker jo at 2 stk, var helt klart det rette for meg. Men nå er det jo ikke slitsomt, da er det jo lett å tenke man kunne klart flere.

Anonymkode: 993cb...486

Skrevet

Jeg er i 50-åra, og har to voksne barn.

Vi vurderte å få en tredje da minste var 2 år, men gikk bort fra det. Husker ikke helt hvorfor, det var ingen sterke grunner hverken for eller imot. Vi fant vel ut at det var nok med to. 

Har aldri angret på at jeg ikke fikk mer enn to, og det har vist seg på sikt at det er praktisk å ha kun to også. Både når det gjaldt hus (antall soverom), bil og ferier. Og tidsmessig når begge er i jobb, så fikk vi fulgt opp de to barna godt. Hadde vi hatt flere. måtte vi delt tid og ressurser på flere.

Det er i mitt hode bedre å kunne følge opp to barn godt, enn å følge opp 4 barn tilstrekkelig, eller bare akkurat nok. Det handler om både tid, økonomiske ressurser og hva man orker i hverdagen med full jobb. Noen har energi og økonomi til å følge opp 4-5 barn godt, men de har jo også bare 24 timer i døgnet til alt som skal gjøres. Men de klarer det. Det ville ikke jeg gjort, men der er vi forskjellige. For min/vår del var det passelig med to barn.

Begge barna har tatt god utdannelse og tjener godt nå. De har begge gode framtidsutsikter når det gjelder jobb og lønn. Begge har barn, de tok utdannelse før barn, men har fortsatt å ta utdannelse i tillegg til fast jobb. Så jeg ser at de er ressurssterke, og klarer seg veldig fint! Da har vi foreldre gjort jobben vår, vi har klart å oppfostre våre barn til å bli velfungerende voksne. Og ja, de har også et ryddig og rent hus, og følger opp barna sine. 

Vi har hatt litt over middels godt betalte jobber, og har kunnet hjelpe begge ved kjøp av bolig. Det hadde vi kanskje ikke kunnet om de hadde vært flere.

Også er det det at man vet hva man har, men ikke hva man får. Om man får et tredje barn som viser seg å ha diagnoser og ekstra behov, så går det jo utover de to andre barna man har, og også utover tid og ressurser for en selv. 

Så alt i alt, som 50-åring, så er jeg glad for de to barna jeg har, jeg har ikke ønsket meg flere. Og jeg er glad for at vi har kunnet følge dem opp i alt, og at de er friske, har god utdanning, og har en god framtid foran seg. Vi som foreldre har klart å legge til rette for det i løpet av barndom og ungdom, selv om vi ble skilt da de var små, og gjennom det har de klart seg veldig godt selv. 

Anonymkode: 6126e...b26

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke sånn at barn er samleobjekter. Dessuten bidrar hvert barn med mye forurensning og forbruk. Ta hensyn til jordkloden og begrens forplantningen til 1, maks 2 barn. Selvopptatte, dumme mennesker får 3 barn eller enda fler. Galskap og narsissisme.

Anonymkode: 1996d...38e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sånn at barn er samleobjekter. Dessuten bidrar hvert barn med mye forurensning og forbruk. Ta hensyn til jordkloden og begrens forplantningen til 1, maks 2 barn. Selvopptatte, dumme mennesker får 3 barn eller enda fler. Galskap og narsissisme.

Anonymkode: 1996d...38e

Enig. Har en å kommer aldri til å sette flere til verden. 

Anonymkode: 01614...faa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...