Gå til innhold

Dere som er uføre og har barn, har dere trang økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du råd til å spare, kjøpe gaver, aktiviteter mm? 

Anonymkode: 23672...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går fint. Bruker du pengene klokt over tid bør det gå bra for de fleste. Ikke så mye sparing, men det kan jeg jo heller ikke forvente å få betalt av staten. To barn som går på ‘vanlige’ idretter. Er jo masse billig utstyr å få kjøpt eller gratis å låne. 

Anonymkode: 0cdc7...b37

• Liker 3
Skrevet

Ja ja ja og ja

Anonymkode: 52350...3a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja. :) 

Anonymkode: 7b981...473

• Liker 1
Skrevet

Jeg har AAP og en ungdom. Har overgangsstønad, hjelpestønad, grunnstønad og barnetrygd, så ja. Har god økonomi heldigvis. Kan spare til dårligere tider. Og gjør det. Sparer til bolig. 

Anonymkode: 6a095...39b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har AAP og en ungdom. Har overgangsstønad, hjelpestønad, grunnstønad og barnetrygd, så ja. Har god økonomi heldigvis. Kan spare til dårligere tider. Og gjør det. Sparer til bolig. 

Anonymkode: 6a095...39b

Hvordan føles det da, å ikke kunne forsørge seg selv? 

Anonymkode: b2ce9...49f

• Liker 9
Skrevet

Jeg har aap nå, snart ufør trolig, to barn. 

Jeg fikk heldigvis mulighet til å jobbe og kjøpe bolig lenge innen helsen røk, og økonomisk har jeg det bra. Helsemessig er det verre. Det sparer man nok også en del kroner på... 

Anonymkode: c72c9...185

• Liker 1
Skrevet

Ja, har trang økonomi. Har ikke råd til sparing, men gaver, lommepenger, aktivitet og klær får vi til.

Anonymkode: 06050...2d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan føles det da, å ikke kunne forsørge seg selv? 

Det er fantastisk at vi er så heldig å leve i et samfunn som har råd  tar vare på folk som pga sykdom har mistet arbeidsevne 😃 

Anonymkode: c6768...385

• Liker 30
Skrevet

Ja, har ikke noen problemer med økonomien. Har en årsinntekt i buffer og kan betale ekstra på boliglånet i måneden. Barna får alt de trenger i det daglige.

Anonymkode: 5c37f...e84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jada.
Får utvidet barnetrygd og barnetillegg for to barn, og ung ufør. Sitter igjen med 27.000kr, inkl barnetrygd og bidrag.
Fått mulighet til å kjøpe bolig for 3 mill, så da blir det nok enda romsligere.
To barn i barneskolen. 

Anonymkode: e32ad...a7a

Skrevet

Jada.
Får utvidet barnetrygd og barnetillegg for to barn, og ung ufør. Sitter igjen med 27.000kr, inkl barnetrygd og bidrag.
Fått mulighet til å kjøpe bolig for 3 mill, så da blir det nok enda romsligere.
To barn i barneskolen. 

Fy faen! 27.000? Det er jo mye mer enn mange har i en 100% stilling. Ikke rart det florerer av "uføretrygdede" her til lands, når det lønner seg å gå hjemme og la staten fø på deg. 

• Liker 20
Skrevet

Fy faen! 27.000? Det er jo mye mer enn mange har i en 100% stilling. Ikke rart det florerer av "uføretrygdede" her til lands, når det lønner seg å gå hjemme og la staten fø på deg. 

Du bet altså på den. Trolleinnlegg, kalles det. Hvis ung ufør og bidrag er på 27000 kr må vedkommende ha en barnefar som har veldig mye penger og derfor betaler mye i bidrag. Kjenner en på ung ufør som har utbetalt vel 17000 kr. 

Anonymkode: 0513a...59b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det lønner seg ikke å være ufør. Her har hun jo mange ekstra stønader i tillegg til ufør, pluss barnebidrag. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

24.200kr ung ufør, 6.700kr barnetillegg, 3.100kr i barnetrygd og 2.000kr i bidrag. Før skatt. 

Skrevet

Det er ikke mye mer enn mange har i 100% stilling, når det er inkludert barnetrygd og barnebidrag. 

Nå følte jeg veldig for å si at jeg har inntekter på over 40000 kr mnd, selv om jeg ikke lenger kan jobbe. 

Det lønner seg nemlig også veldig å jobbe hardt før man blir syk. Samt ha uføreforsikring og arbeidsgiver som også hadde det. Samt ha jobbet så vel og lenge at man kanskje har hus med utleieenhet i innen man ble syk. 

Jeg har derfor inntekter på rundt 450000 kr i måneden. 

Jeg ville gjerne vært frisk istedenfor likevel. 

🤦‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg klarer meg fint. Nå jobbet jeg i 27 år, før jeg ble ufør. Og synes det er veldig fint å få ekstra stønader for barnet mitt, så han kan få alt han trenger. Verre den dagen han blir 18 år, da har jeg 16 000 totalt. Men derfor sparer jeg nå.

Anonymkode: f4f14...fe8

• Liker 2
Skrevet

Ble en ekstra 0 der. Så gildt er det ikke! 45 000 kr! 

• Liker 2
Skrevet

Klarer meg fint ja. Har maks ufør + spk + utvidet barnetrygd + bidrag. Etter skatt blir det totalt 37k utbetalt på ordinær måned. Men hadde langt mer da jeg var i jobb. 

Et barn. 

Pga dårlig helse blir det lite aktiviteter utenfor huset, så sparer litt der 😔

Anonymkode: 63290...116

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja. :) 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det er noe trøst, så jobber jeg 40 % ved siden av uføretrygden og ender på 22.000 kr (det er inkludert barnetrygden og bidrag) netto hver måned. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...