Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

De siste dagene har jeg hatt en brennende/sviende smerte oppe til høyre på magen, kanskje 10 cm over navlen. Særlig når jeg f.eks reiser meg fra sittende/liggende stilling. Er det "bare" magemusklene som er ødelagte, eller bør jeg være bekymret? I dag var det så vondt at jeg nesten gråt, det er en så sterk, sviende smerte at det nesten er ubeskrivelig. 

Anonymkode: 97dce...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør sjekkes ut. Ring jordmorkontoret? Har du andre symptomer på svangerskapsforgiftning?

Anonymkode: f365c...548

• Liker 1
Skrevet

Ring føden og snakk med dem. Dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning, så de kan gå gjennom evt. Andre symptomer/risikofaktorer med deg.

Skrevet

Jeg har noe lignende. Er i uke 35. Kjennes ut som musklene øverst i magen blir revet fra hverandre. En sterk sviende smerte. Har hatt det  i 3 uker. Og er litt mot høyre side hos meg også.

Jordmor sa det skyldes at baby stanger i ribbene øverst ved magen hele tiden. 

Om du får vite noe mer, har du mulighet til å oppdatere? 

Anonymkode: e167d...5e1

Skrevet

Har det selv. Fikk det med forjemann, og fikk det igjen nå egentlig lenge før livmoren ble så høyt oppe. Sist fikk jeg beskjed om at det var magemusklene. Det gjør ordentlig vondt til tider, spesielt hvis jeg har «gjort mye» den dagen, mye bøying og bevegelse, da er jeg nede for telling på kvelden .. Jeg nevnte det for jordmor igjen på forje kontroll, skal på en ekstra kontroll på fredag ifb med det for å måle magen og ta blodtrykk og ekstra urinprøve. 

Oppdater gjerne om du får noe svar på noe? ❤️

Anonymkode: 59bda...0c4

Skrevet

Hos meg var det baby som sparket meg i ribbeina konstant. Men kan også være tegn på noe mer alvorlig, så lurt å sjekke det med helsepersonell.

Anonymkode: 36d9a...6c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hos meg var det baby som sparket meg i ribbeina konstant. Men kan også være tegn på noe mer alvorlig, så lurt å sjekke det med helsepersonell.

Anonymkode: 36d9a...6c8

Samme her :) ble helt øm pga spark på samme sted konstant. 

Anonymkode: 0bf44...cc7

Skrevet

"Godt" å høre at flere har det sånn❤ Hadde det ikke med forrige barn, så ble så usikker.

Ringte jordmor i dag, og hun sa det samme som dere nederst her skriver - at det nok er baby som har en favorittplass å sparke eller magemusklene. Hun baserer det på at alle prøver har vært og er fine, så hun sa at hvis formen min endrer seg (hodepine, flimring, kvalme, hevelse i kroppen) så må jeg ta kontakt på nytt. 

Håper det gir seg, for det er skikkelig vondt til tider! God bedring til dere andre også😊

Anonymkode: 97dce...4db

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...