Gå til innhold

Tips til volum for fint, tynt og flatt hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes jo en metode for folk med krøllete hår, hva med de som har tynt flatt hår, er det noen metode eller triks og tips for dem?😀

Anonymkode: 63071...2a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kevin Murphy har veldig gode stylingprodukter. 
body builder mousse og anti gravity er et must for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref sin saltvannsspray er fantastisk til volum, der får man masse løft og godt hold :) og så hjelper det litt med en stor rundbørste syns jeg, det løfter også litt. Evt en sånn varmluftsbørste,  frisøren min foreslo det for meg så det skal jeg sjekke ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet rettetang og "velcro rollers"? Hvis jeg skal ha skikkelig volum og fylde, eller bounce som det heter på engelsk, så ruller jeg håret opp i velcro rollers etter at jeg har rettet ut hver del ut fra hodet. Så går jeg med dem i 15 til 20 minutter til håret har kjølet seg ned. Det fungerer best på halvlangt hår, men gir også litt volum til langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (4 timer siden):

Ref sin saltvannsspray er fantastisk til volum, der får man masse løft og godt hold :) og så hjelper det litt med en stor rundbørste syns jeg, det løfter også litt. Evt en sånn varmluftsbørste,  frisøren min foreslo det for meg så det skal jeg sjekke ut 

lillemy36 skrev (17 timer siden):

Følger denne for og si det sånn hehe... Men salt vanns spray? 

Fungerer saltvannspray på jort hår også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fungerer saltvannspray på jort hår også?

Kort*😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kreppetang innerst ved røttene.. Krøller resten med krøllstav om jeg gidder. Bruker saltvannspray, tørrshampoo og dust it, vasker det sjeldent oftere enn én gang i uken.

Har også tatt en del strukturomforming (permanent) for å få volum. Liker at.håret er litt slitt, blir ikke like fort fett og flatt da.

Har svennebrev som frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mange volumprodukter er at de gjør håret kjempestivt.  Det er ikke særlig heldig for nordisk tynt hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Problemet med mange volumprodukter er at de gjør håret kjempestivt.  Det er ikke særlig heldig for nordisk tynt hår. 

Det er fordi det er mye protein i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kort*😅

Ja, jeg har ikke så veldig langt hår og det funker på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er fordi det er mye protein i dem. 

Ok, men man får ikke stivt hår til å se mere volumiøst ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (7 timer siden):

Ok, men man får ikke stivt hår til å se mere volumiøst ut.

Nei de puttet det nok i fordi det sies at håret vokser og blir sterkere av protein. Også har de vel ikke så god peiling på at det kan bli for mye for mange hår også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårskum er jo også bra til å skape mye volum. Jeg har brukt det fra Define i perioder, men andre har jo også skum, .feks Bjørn Axen - de produktene liker jeg godt  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Sebastian Potion Lite! Det er en spray som beskytter håret og gir glatt hår mye mer volum. Jeg bruker skum før å løfte innerst, det blir for fett med Potion 9, men i resten av håret er den fantastisk! Mitt glatte rette hår ser mye tjukkere ut! 

Anonymkode: 3cea4...9da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sånn føner med rundbørste på, eller varmlulftsbørste eller hva det here, det gir helt fantastisk volum når du har teknikken inne! Håret blir nærmest latterlig stort, men det legger seg jo litt ila dagen så bare å kjøre på. Evt også store ruller i håret og føne til, men det er mye kjappere og blir bedre med en sånn føner med børste synes jeg.

Om du ikke vil investere i ny føner, så føn håret opp-ned og i motsatt retning av der det skal ligge. Bruk en rundbørste for å gre håret opp og føne under røttene og så ruller du håret på børsten og føner litt rundt. Det går jo ikke an å forklare dette med ord, gå på youtube og se på teknikk. 

Paul Mitchell har en god root spray som er kjempegod. Osis dust it og sånt er jo også veldig god til å løfte fra røttene, men synes det blir seigt og klissete. Root spray er bedre! Iallfall når man føner håret etter vask, og så kan man kjøre dust it sånn dag to for å puffe det opp igjen.

Ellers så er jo saltvannspray og tørrsjampo bra til å lage tekstur og volum og løfte håret litt. Og mousse kan skape fylde. 

Slitt og tørt hår blir ofte litt mer voluminøst enn blankt og glatt. Ikke dermed sagt at målet er et stort, flokete kråkereir, men vær veldig forsiktig med balsamer, oljer, hårkremer, glanssprayer, leave in balsam, varmebeskyttende spray etc. Velg en varmebeskyttende som ikke er så oljete, og om du trenger litt leave in/kremer/serum så prøv å bare ha det i tuppene.

Anonymkode: 951e0...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...