Gå til innhold

Badekar - spørsmål om størrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi pusser opp badet og jeg har vært gjennom utallige badekarmodeller. Det er et smalt rom, så ikke så mye plass i bredden.

Jeg har funnet et badekar som er 165 cm langt og 75 cm bredt. Passer fint plassen vi har, men jeg er litt bekymret om det er for lite i størrelse?

Er det noen som har badekar som dette i størrelse? Er det for lite med 45 cm bredde inne og 110 cm lengde inne på badekarets gulv?

Anonymkode: b2a43...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke spørsmålet? Badekaret er 165 cm langt og du lurer på om 110 cm på gulvet er for lite? altså svaret er jo ja?

Ellers kan jeg si at det ikke er en fordel at badekarene er for lange , da må man bare bruke krefter på å ikke skli nedi. Bedre med et litt kort et -avhengig av hvor høy dere selv er da.

Anonymkode: 08c25...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhumm, du mener om målene på gulvplassen ved siden av badekaret er tilstrekkelig? vet ikke, mål opp badekaret på gulvet og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke spørsmålet? Badekaret er 165 cm langt og du lurer på om 110 cm på gulvet er for lite? altså svaret er jo ja?

Ellers kan jeg si at det ikke er en fordel at badekarene er for lange , da må man bare bruke krefter på å ikke skli nedi. Bedre med et litt kort et -avhengig av hvor høy dere selv er da.

Badekarets lengde er 165 cm, men selve badekaretgulvet inne i badekaret er bare 110. Der hvor du sitter er bare 110 cm langt og 45 cm bredt. Vi er litt over 170 begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt badekar fremfor langt badekar. Det er hva jeg foretrekker. Har hatt en lang rekke badekar i ulike størrelser og de høye/dype er best. 

Anonymkode: be8eb...be6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

uhumm, du mener om målene på gulvplassen ved siden av badekaret er tilstrekkelig? vet ikke, mål opp badekaret på gulvet og se?

Beklager om jeg ikke forklarte det tydelig. Jeg mener bredden inne i badekaret, gulvdelen inne i badekaret, der man sitter og står når man bruker badekaret :)  :) Det er 110 cm langt og 45 cm bredt. Det virker litt for lite eller er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Badekarets lengde er 165 cm, men selve badekaretgulvet inne i badekaret er bare 110. Der hvor du sitter er bare 110 cm langt og 45 cm bredt. Vi er litt over 170 begge to. 

Tror ikke rumpa mi hadde fått plass egentlig? 45cm er jo veldig lite.

Anonymkode: ec5f7...cad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil ikke kunne strekke dere ut, men det forventer dere vel ikke heller - så da vil det nok ha minst like mye å si hvor dypt det er.

Anonymkode: f2d56...734

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har et badekar som er 160cm langt og 80cm bred. Jeg er 176cm. Koser meg gløgg med lange timer med spa i karet. 
Før vi satte inn badekaret så brukte jeg maskeringsteip på gulvet for å få en feelingen på rommet. 
Men en annen tanke, må dere velge dusj eller badekar? Personlig da ville jeg nok godt for dusj og heller kjøpt badebalje for voksne☺️

Anonymkode: ffd65...914

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere vil ikke kunne strekke dere ut, men det forventer dere vel ikke heller - så da vil det nok ha minst like mye å si hvor dypt det er.

Anonymkode: f2d56...734

Nei, jeg bryr meg ikke om dybde. Det er ment mest for barna og eventuelt at vi, foreldre, tar oss et bad en gang i blant. Men de målene der skremte meg litt, så ville høre med folk om det er vanlig størrelse 😄 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Vi har et badekar som er 160cm langt og 80cm bred. Jeg er 176cm. Koser meg gløgg med lange timer med spa i karet. 
Før vi satte inn badekaret så brukte jeg maskeringsteip på gulvet for å få en feelingen på rommet. 
Men en annen tanke, må dere velge dusj eller badekar? Personlig da ville jeg nok godt for dusj og heller kjøpt badebalje for voksne☺️

Anonymkode: ffd65...914

Bra tips, takk! Vi har flott dusj på det andre badet, så ønsker oss badekar på badet som pusses opp. I utgangspunktet mest for barna, men også for oss :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

eller kjøpt badebalje for voksne☺️

De badebaljene er faktisk ikke dumme. Plassbesparende, men overraskende behagelige å bade i. 

Anonymkode: be8eb...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor brei er du over ræva da? 🙈

Vårt er ca. 45 i bunnen og skrår utover opp (klassisk løvefotbadekar).

For oss er det nok plass, normalt slanke, men for en overvektig kan det nok bli litt smalt nederst. Barna har veldig god plass.

For meg er det viktigere at badekaret er dypt enn langt. Foretrekker å ligge med bøy i bena og liker å ha vannet opp til halsen når jeg ligger slik.

Anonymkode: 9cb29...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor brei er du over ræva da? 🙈

Vårt er ca. 45 i bunnen og skrår utover opp (klassisk løvefotbadekar).

For oss er det nok plass, normalt slanke, men for en overvektig kan det nok bli litt smalt nederst. Barna har veldig god plass.

For meg er det viktigere at badekaret er dypt enn langt. Foretrekker å ligge med bøy i bena og liker å ha vannet opp til halsen når jeg ligger slik.

Anonymkode: 9cb29...050

Vi er gjennomsnittlige i vekt, så da burde det vel passe? 😄 😄 

Som skrevet over er badekaret ment mest for barna og mindre for oss, voksne. Men vil ha muligheten å sitte der uten å være for trangt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...