Gå til innhold

Kan han som er utro likevel elske sin kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forelsket i en mann som er i et forhold. Han er utro mot denne kvinnen med meg.  Jeg vet at det finnes et eget sted i helvete for personer som meg, så det trenger dere ikke bruke tid på å fortellle meg her. Dessuten så er det et helvete å være forelsket i en man ikke får. Han utnytter meg nok, og jeg klarer ikke sette grenser for all kontakt er bedre enn ingenkontakt.

Jeg har ikke intrykk av at det er noen krise i forholdet eller at de er på vei til å gjøre det slutt. Tvert om ser det ut til å bli mer seriøst. De bor sammen, eier boligen sammen, og er inkludert i hverandre sine familier. Han er sikkert utro fordi han kan. Han har meg lett tilgjengelig, jeg er med på det meste, og det ligger en spenning i det. Jeg tror ikke jeg kunne vært utro selv dersom jeg virkelig elsket den jeg var sammen med ( jeg er singel så jeg er ikke utro altså). Det jeg lurer på er om han som er utro virkelig kan elske kjæresten sin dypt og hellig når han gjør noe slikt mot henne? Kan det være at han ikke er istand til å virkelig elske noen?

Anonymkode: f1577...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som er utro eller bevisst står i med noen som er det tror jeg ikke kan ikke elske andre enn seg selv. Da er man såpass narsissistisk anlagt at det er ganske alvorlig.

Anonymkode: 7c8b7...cdf

• Liker 22
Skrevet

Jeg dømmer aldri kvinner som deg. Hvorfor? Du er singel og fri. Det er han som er utro. 

Anonymkode: c1304...0f2

• Liker 21
Skrevet

Jeg tror ikke sånne folk er i stand til å elske, nei.

Anonymkode: ae52b...6f0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk som er utro eller bevisst står i med noen som er det tror jeg ikke kan ikke elske andre enn seg selv. Da er man såpass narsissistisk anlagt at det er ganske alvorlig.

TS her, dersom det er meg du sikter til, så er jeg veldig langt ifra å elske meg selv. Jeg lar han behandle meg dårlig og kaster bort livet mitt på han, selv om det er flere single snille menn som har villet ha akkurat meg. De har jeg aldri fårr følelser for selv om jeg virkelig prøvde, og av respekt for de så avsluttet jeg det.  Det er bare han jeg har følelser for og vil ha, selv om all fornuft sier at det er idioti. Jeg falt for han da han var singel, og vårt seksulle forhold startet som single.

Gjest AnonymBurker
Skrevet

Du må skille sex og følelser. Kan hende han har gode følelser for dama, men trenger å lette litt på trykket, og det er der du kommer inn i bildet :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det jeg lurer på er om han som er utro virkelig kan elske kjæresten sin dypt og hellig når han gjør noe slikt mot henne? Kan det være at han ikke er istand til å virkelig elske noen?

Jepp, ingen problem. Svært mange menn kan skille mellom «spennende sex  og relasjon som gir egenverdi» og «langvarig forhold som inneholder emosjonelle verdier som betyr mer»

faktum at dette er en ukjent fenomen,bør skremme mange!

• Liker 6
Skrevet

Ja, det tror jeg absolutt. 

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg lurer på er om han som er utro virkelig kan elske kjæresten sin dypt og hellig når han gjør noe slikt mot henne?

Jeg tror absolutt det er mulig. Hvor vanlig det er har jeg ingen formening om.

Skrevet

TS her, dersom det er meg du sikter til, så er jeg veldig langt ifra å elske meg selv. Jeg lar han behandle meg dårlig og kaster bort livet mitt på han, selv om det er flere single snille menn som har villet ha akkurat meg. De har jeg aldri fårr følelser for selv om jeg virkelig prøvde, og av respekt for de så avsluttet jeg det.  Det er bare han jeg har følelser for og vil ha, selv om all fornuft sier at det er idioti. Jeg falt for han da han var singel, og vårt seksulle forhold startet som single.

Herregud, så trist. Du har overlevd på smuler mens han treffer en annen og etablerer seg med henne. Dette kommer til å ødelegge livet ditt! 

Anonymkode: ae52b...6f0

• Liker 4
Skrevet
Druid skrev (1 time siden):

Jepp, ingen problem. Svært mange menn kan skille mellom «spennende sex  og relasjon som gir egenverdi» og «langvarig forhold som inneholder emosjonelle verdier som betyr mer»

Veldig mange kan skille mellom de to typene sex, men spørsmålet er jo hvordan han kan lure ei han elsker (ikke ts).

Anonymkode: a1278...cb7

Skrevet

Han kan ha sterke følelser for kjæresten sin, men han respekterer ikke en han jevnlig lyver for. 

Anonymkode: a1278...cb7

• Liker 9
Skrevet

De fleste her inne vil nok si nei, men jeg vet 100% at det er fullt mulig! Det er også fullt mulig han ikke gjør det. 

Anonymkode: f8acf...8f1

• Liker 3
Skrevet

Kjærlighet og monogami går ikke nødvendigvis hånd i hånd. 

• Liker 2
Skrevet

Da er det jammen meg mange narsissister blant oss...

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (21 minutter siden):

Kjærlighet og monogami går ikke nødvendigvis hånd i hånd. 

Nei, men kjærlighet og løgn og svik går dårlig overens.

Anonymkode: a464a...583

• Liker 4
Skrevet

Man kan mene og si at man elsker kjæresten, men så lenge man svikter en man elsker ser jeg ikke kjærligheten i forholdet. Kjærlighet i min verden er ren og ærlig. Når løgner og svik blir en del av det mener jeg er lite kjærlig... vil man ikke være monogam? Greit, slå opp og knull i vei. Ikke noe galt i det. 

Anonymkode: efc92...fd7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er forelsket i en mann som er i et forhold. Han er utro mot denne kvinnen med meg.  Jeg vet at det finnes et eget sted i helvete for personer som meg, så det trenger dere ikke bruke tid på å fortellle meg her. Dessuten så er det et helvete å være forelsket i en man ikke får. Han utnytter meg nok, og jeg klarer ikke sette grenser for all kontakt er bedre enn ingenkontakt.

Jeg har ikke intrykk av at det er noen krise i forholdet eller at de er på vei til å gjøre det slutt. Tvert om ser det ut til å bli mer seriøst. De bor sammen, eier boligen sammen, og er inkludert i hverandre sine familier. Han er sikkert utro fordi han kan. Han har meg lett tilgjengelig, jeg er med på det meste, og det ligger en spenning i det. Jeg tror ikke jeg kunne vært utro selv dersom jeg virkelig elsket den jeg var sammen med ( jeg er singel så jeg er ikke utro altså). Det jeg lurer på er om han som er utro virkelig kan elske kjæresten sin dypt og hellig når han gjør noe slikt mot henne? Kan det være at han ikke er istand til å virkelig elske noen?

Det som er positivt oppe i denne elendigheten du er en del av, er at du gjør gode og kloke observasjoner. Du tenker. Det er lovende for fremtiden din, og det tror jeg vil gjøre at du etter hvert klarer å løsrive deg fra dette mennesket.

Du er fullt klar over at han bare utnytter deg, han får i pose og sekk, og lever familielivet med kona. Han er en type som er villig til å risikere alt for å rote rundt, og det forteller både deg og meg hva slags menneske han er. Ja, du er skyldig, du også, men du tar i det minste selvkritikk og er bevisst på hva som skjer rundt deg.

Jobb deg ut av dette. Blokker ham fullstendig ut av livet ditt. Gå videre. Det er fryktelig vondt i starten, men du vil bli stolt av deg selv og valget ditt. Du finner en annen, en som velger deg, en du slipper å møte i smug.

Anonymkode: 9e3ac...e4c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som å lese om seg selv. Hadde ett forhold til en gift mann i 1,5 år. Kona fant ut, likevel fortsatte han med meg. Jeg har aldri vært glad i meg selv, når skikkelige menn har vist meg interesse, så har jeg snudd meg vekk, som om jeg ikke fortjener en bra mann. Har alltid valgt menn som ikke er bra for meg. Uansett, denne mannen skulle gå fra kona, «hadde det ikke så bra» osv osv. Kona fant ut igjen, da valgte han henne. Nå i over ett år har han likevel kontaktet meg, men ett sted i mellom her fant jeg selvrespekten min og lært å bli glad i meg selv (intens jobbing) hvor hans sporadiske kontakt ikke akkurat har gjort det så mye lettere. Nå som jeg ser tilbake, så ser jeg jo hvor syk denne mannen er selv, og han burde absolutt få noe hjelp. Han har vært utro gjennom hele ekteskapet sitt (fortalte meg det) og likevel var det en mann jeg hadde lyst på? Forstå det den som kan. Jeg tror mennesker som bevist, gjentagende er utro, sliter med å elske både andre og seg selv. Det er noe galt, noe som ikke er som det skal. Er du glad i partneren din, så skal du ikke klare å såre vedkommende på en sånn måte, jeg tror ikke personer som er gjentagende utro over tid, egentlig er glad i partneren sin. Jeg tror de holder sammen av praktiske årsaker. Det er så mye lettere å bli der man er, be om tilgivelse og når støvet har lagt seg, fortsette som før. Jeg tror også at de som tilgir utro partner, både en og to ganger, kommer til å tilgi en tredje gang og en fjerde.. dette vet den utro, så da kan de jo bare holde på. 

Det lureste du kan gjøre for deg selv, selvom det er et helvete, er å kutte all kontakt med denne mannen. Jobb med deg selv, bli glad i deg selv, da vil ikke slike menn være litt interessante engang. Jeg tror du til slutt bare vil føle en voldsom avsmak. Det gjør jeg i dag.

Anonymkode: b6b02...b9d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror at i noen tilfeller så kan man det. F.eks hvis man er utro fordi man har gått over lang lang tid uten å få sex og kjemien i forholdet skranter og man har prøvd alt for å få det til å fungere igjen fordi man elsker partneren høyt. Man er derfor utro for å kunne ha et sexliv, nærhet og kjærlighet og samtidig slippe å gå ifra partneren man elsker i håp om at det skal bedre seg. 

Hvis forholdet er bra og "alt" fungerer som det skal  og man allikevel er utro så er man bare et forferdelig dårlig menneske som ikke kan elske noen. Ganske sikker på det. 

Anonymkode: a69ec...e6b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...