AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Hei, Jeg kjenner mange "private investorer" som har brent seg på ting som aksjer i SAS og Norwegian, o.l. Jeg ville bare si at dette med aksjer er en god del porsjon flaks. Aksjer, dersom de ikke betaler utbytte, har i seg selv ingen verdi. Slik som ett hus så er det en byrde frem til det omsettes, og da selges det kun for det folk er villige til å betale for det. Antallet folk som forsøker seg på: Opprette konto for å handle aksjer Investere i aksjer basert på tips fra venner, internett, o.l. Sier det er OK å putte masse penger inn i ting man ikke forstår seg på Låner penger for å investere i aksjer HOLD DEG UNNA! Det skremmer meg... Dere kommer til å tape penger med mindre man har utrolig med flaks. Selv profesjonelle forvaltere sliter med å tjene penger kontinuerlig, og de har studert finans grundig. Ikke invester penger du ikke har råd til å tape. Ikke lån penger eller gamble med dine sparepenger. Hvis du gjør det så tenk gjennom det 1000 ganger først. Det er flere folk som har tapt enorme summer, og den der "walstreetbets" greia på reddit var opprinnelig mange som la ut poster om hvor latterlig mye de hadde tapt på aksjer, opsjoner, o.l. Folk som tar høy risiko er ofte folk som har gambling-avhengighet. Folk som har mistet hus, bil, jobb, og noen som vurderer å ta livet sitt... Anonymkode: 9fc21...c12 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Man satser vel ikke mer enn det man har råd til å tape. Det som satser mer tar en risk og de får betale for det. Jeg begynte med aksjer rett etter Norge stengte første gangen og har tjent mye på det. Kanskje småpenger for noen, men mye for meg. Anonymkode: 3fdbf...64d 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Kjøper du aksjer i stabile bedrifter som har en fremtid er det ikke noe problem, mesteparten av tiden. Man burde selvsagt spre det ut i ulike selskaper. Day trading, derimot, er noe de fleste mislykkes med. Samme med å investere i risikable bedrifter som man tror kan bli store "en dag". Har hatt aksjer lenge og bare gått i grønt på lang sikt. Men så velger jeg stabile selskap og driver med langtidssparing. Anonymkode: d9dfc...d99 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Det ble gjort en stor studie på aksjekjøp med aper og investorer med god utdanning. Investorene skulle hver for seg sette sammen en portofølje med div aksjer. Apene skulle peke på bilder av logoer som representerte de forskjellige selskapene og på den måte velge seg ut aksjer. Hvem gjorde de beste investeringene? Apene gjorde det definitivt best. Så så lenge du har råd og tape det du bruker er det ikke risikabelt i det hele tatt. Litt som å spille lotto hver uke, enten så går det, eller så går det ikke. Anonymkode: 811a4...470 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ble gjort en stor studie på aksjekjøp med aper og investorer med god utdanning. Investorene skulle hver for seg sette sammen en portofølje med div aksjer. Apene skulle peke på bilder av logoer som representerte de forskjellige selskapene og på den måte velge seg ut aksjer. Hvem gjorde de beste investeringene? Apene gjorde det definitivt best. Så så lenge du har råd og tape det du bruker er det ikke risikabelt i det hele tatt. Litt som å spille lotto hver uke, enten så går det, eller så går det ikke. Anonymkode: 811a4...470 I motsetning til lotto har nok aksjer en større vinnersjanse. Anonymkode: 9fc21...c12
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I motsetning til lotto har nok aksjer en større vinnersjanse. Anonymkode: 9fc21...c12 Jo det har du nok rett i. Anonymkode: 811a4...470
Gjest AnonymBurker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Altså når bestemor begynner å snakke om å investere i aksjer da er det på tide å revurdere investering
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBurker skrev (10 minutter siden): Altså når bestemor begynner å snakke om å investere i aksjer da er det på tide å revurdere investering Nei det er selvsagt bare bestefar som skal få investerer i aksjer Anonymkode: 811a4...470 3
Sylveon Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kjøper du aksjer i stabile bedrifter som har en fremtid er det ikke noe problem, mesteparten av tiden. Man burde selvsagt spre det ut i ulike selskaper. Day trading, derimot, er noe de fleste mislykkes med. Samme med å investere i risikable bedrifter som man tror kan bli store "en dag". Har hatt aksjer lenge og bare gått i grønt på lang sikt. Men så velger jeg stabile selskap og driver med langtidssparing. Anonymkode: d9dfc...d99 Samme her
Gjest AnonymBurker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er selvsagt bare bestefar som skal få investerer i aksjer Anonymkode: 811a4...470 Way to miss the point
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 En ting jeg har langt merke til i det siste (ikke nødvendigvis på KG) er at det er en del som vil "invistere" 5.000-10.000 kr i Norwegian-aksjer, i den tro at de bidrar til å redde selskapet og dermed redder egent mulighet til å fly billig i fremtiden... Anonymkode: a5031...923 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Skjønner ikke stresset. Med gearing kan man tape 10 ganger, men henter det inn igjen på 1 gevinst. Anonymkode: d611c...d13
Knirke Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 Hvorfor bryr du deg så mye om hva andre gjør med sine penger? Man blir akkurat like gambling-avhengig av å kjøpe aksjer som man blir alkoholiker av å kjøpe en 6-pack.
PetterKanin Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En ting jeg har langt merke til i det siste (ikke nødvendigvis på KG) er at det er en del som vil "invistere" 5.000-10.000 kr i Norwegian-aksjer, i den tro at de bidrar til å redde selskapet og dermed redder egent mulighet til å fly billig i fremtiden... Anonymkode: a5031...923 Litt mangelfull forståelse av aksjemarkedet😂 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 Det er jo er korona-fenomen at mange kjøper nå. Jeg har null peiling, men har kjøpt og solgt en del fordi jeg regnte med at de ville gå opp, og har tjent en del. Kjøper ikke mer enn jeg kan tape. Til sommeren kommer nok aksjemarkedet til å stige igjen. Anonymkode: 4ce71...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 Skyld på Ø. Olsen og kompani. Når de har satt renten på dette nivå, hva annet skal folk gjøre? Anonymkode: 81eb1...def
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #17 Skrevet 1. februar 2021 Synes det er veldig hyggelig med en ny hobby. Har ikke satset mer enn jeg kan tape. Har blanding av bingo-aksjer, stødige firma og ting jeg har tro på i fremtiden. Er fortsatt grønn, og har tro på at mange går opp etter korona. Anonymkode: 93303...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå