AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Jeg skal registreres med foreldreansvaret alene, dette er enighet med barnefar. Hvordan gjøres dette? Må han signere på noe på sykehuset eller holder det at vi sier ifra på føden at barnet skal registreres med kun mor? Hva med folkeregisteret? Må vi sende inn eget skjema der? Anonymkode: 9474e...eae
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Sykehuset har da ikke noe med dette å gjøre. Han må uansett skrive under på at han er far, det kommer dere ikke utenom. Anonymkode: 85e6d...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sykehuset har da ikke noe med dette å gjøre. Han må uansett skrive under på at han er far, det kommer dere ikke utenom. Anonymkode: 85e6d...3f8 Men hva slags skjema og hvem skal ha det? Anonymkode: 9474e...eae
Fru Uperfekt Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sykehuset har da ikke noe med dette å gjøre. Han må uansett skrive under på at han er far, det kommer dere ikke utenom. Anonymkode: 85e6d...3f8 Han må ikke men han kan
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/foreldreskap/foreldreansvar/id749199/ Anonymkode: ce5ca...4d3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 1 hour ago, Fru Uperfekt said: Han må ikke men han kan Jo, er far kjent må det føres opp. Anonymkode: 6cb67...710 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/foreldreskap/foreldreansvar/id749199/ Anonymkode: ce5ca...4d3 Tusen takk for hjelpen. Anonymkode: 9474e...eae
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Han må ikke men han kan Noe annet er strengt tatt ikke lovlig. Anonymkode: 85e6d...3f8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skal registreres med foreldreansvaret alene, dette er enighet med barnefar. Hvordan gjøres dette? Må han signere på noe på sykehuset eller holder det at vi sier ifra på føden at barnet skal registreres med kun mor? Hva med folkeregisteret? Må vi sende inn eget skjema der? Anonymkode: 9474e...eae Hvis far blir med på fødselen, så vil han bli registrert allerede på sykehuset. Hvorfor skal du ikke ha han som foreldreansvar? Du vet du ikke har krav på en eneste krone i barnebidrag da? Anonymkode: 9ad31...c24
Fiffig Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis far blir med på fødselen, så vil han bli registrert allerede på sykehuset. Hvorfor skal du ikke ha han som foreldreansvar? Du vet du ikke har krav på en eneste krone i barnebidrag da? Anonymkode: 9ad31...c24 Dette er jo ikke sant. Du tenker kanskje på om far ikke er registrert som far? I alle fall kjenner jeg flere som har fullt foreldreansvar, men fortsatt mottar barnebidrag fra den andre forelderen.
Fru Uperfekt Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noe annet er strengt tatt ikke lovlig. Anonymkode: 85e6d...3f8 Det er lov, men han kan bli avkrevd farskapstest om mor går til nav/retten og krever det..
Fru Uperfekt Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis far blir med på fødselen, så vil han bli registrert allerede på sykehuset. Hvorfor skal du ikke ha han som foreldreansvar? Du vet du ikke har krav på en eneste krone i barnebidrag da? Anonymkode: 9ad31...c24 Han blir ikke automatisk registrert som far. Min sønn måtte følge en venninne frem til bf rakk frem til sykehuset og overtok, min sønn ble ikke registrert som far og hadde heller ikke blitt det om han hadde måtte være med helt til barnet ble født.
Fru Uperfekt Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo, er far kjent må det føres opp. Anonymkode: 6cb67...710 Nei må ikke det, gitt
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Fru Uperfekt skrev (4 timer siden): Han blir ikke automatisk registrert som far. Min sønn måtte følge en venninne frem til bf rakk frem til sykehuset og overtok, min sønn ble ikke registrert som far og hadde heller ikke blitt det om han hadde måtte være med helt til barnet ble født. Kun de som er gift blir automatisk registrert som far. Ellers må far selv signere, men det skjer ofte før selve fødselen, feks ved et navkontor eller på kontroll. Anonymkode: 74ad1...9ea
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 Fru Uperfekt skrev (4 timer siden): Nei må ikke det, gitt Etter loven skal man, men man kan selvsagt si man ikke vet. Anonymkode: 74ad1...9ea
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 Jordmor fant frem skjema til oss, bistod med utfylling og innsending. Sykehusene skal ikke lenger ha som oppgave å registrere far. Nå er jeg og bf sammen og han skal ha foreldreansvar, men regner med jordmor kan hjelpe deg uansett. Anonymkode: 03dcd...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #17 Skrevet 2. februar 2021 Du må oppgi han som far, i 2020 gjorde vi dette på sykehuset etter baby var født. Men noen gjør det også på en av kontrollene hos jordmor. Men du kan registrere at du som har hovedansvaret. Det kan du i allefall gjøre når du velger navnet på babyen. Men nå er jeg sammen med barnefar til ungene mine, og aldri vært igjennom dette. Men snakk eventuelt med jordmor om dette. Du skal oppgi barnefar, fordi du har rett på barnebidrag fra pappaen, men også fordi barnet har rett på å vite hvem pappan er. Derfor skal detvæee tungtveiende årsaker til for at det ikke skal føres opp. Men noen vet jo faktisk ikke pga et ons eller lignende også. Anonymkode: 87cd3...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå