AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Kjøkkenet ble pusset opp i 2018 og vi kjøpte huset i 2019. Å bytte fronter etc er ikke aktuelt, men fargen som er valgt er grell. Mørkegrå av noe slag fra Drømmekjøkken, avrundede kanter. Det er liksom ingen ting som går med den. Benkeplaten er også grell, ruglete overflate, svart liksomstein med hvit/gråe detaljer i... Jeg vil male frontene, men samboer vil ikke ha svart eller hvit. Hvilke farger står vi igjen med, som går til det meste? Vi skal ikke bo her for alltid, så det må være "enkelt" men noe vi kan leve med. Storstuen er malt i Antique Green, spisestuen skal males i en beige farge av noe slag. Ellers liker vi eik, trefarger, sort eller hvitt i møblene etc. Anonymkode: d9f2c...d91
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Blått eller bonderødt kjøkken er klassisk og tidløst. Anonymkode: bc81a...daa 2
Maleficenta Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøkkenet ble pusset opp i 2018 og vi kjøpte huset i 2019. Å bytte fronter etc er ikke aktuelt, men fargen som er valgt er grell. Mørkegrå av noe slag fra Drømmekjøkken, avrundede kanter. Det er liksom ingen ting som går med den. Benkeplaten er også grell, ruglete overflate, svart liksomstein med hvit/gråe detaljer i... Jeg vil male frontene, men samboer vil ikke ha svart eller hvit. Hvilke farger står vi igjen med, som går til det meste? Vi skal ikke bo her for alltid, så det må være "enkelt" men noe vi kan leve med. Storstuen er malt i Antique Green, spisestuen skal males i en beige farge av noe slag. Ellers liker vi eik, trefarger, sort eller hvitt i møblene etc. Anonymkode: d9f2c...d91 Go crazy og kjør grønt? Tuller ikke. Det er faktisk fint Endret 31. januar 2021 av Maleficenta 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Maleficenta skrev (7 minutter siden): Go crazy og kjør grønt? Tuller ikke. Det er faktisk fint Men er litt redd det blir mye grønt. Grønn stue, gangen rudnt hjørnet og ned en trapp er grønn.. 😅 Men tanken er god, jeg liker grønt. Kanskje en lysere grønnfarge da? AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blått eller bonderødt kjøkken er klassisk og tidløst. Anonymkode: bc81a...daa Blågrønt, eller blått som heller mot grått kunne funket. Bonderødt kan jeg ikke se for meg at noen anser som tidløs 🐡 Anonymkode: d9f2c...d91 2
Sophonax Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 På Jotun sine nettsider kan gi dere få tips basert på farger dere ellers har i huset, nyanser på farger dere liker som kan passe sammen osv. Det er også relevant hvilken farge det er på lister, tak og vegger. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Ikke mal med rulle! Det blir ikke pent, du bør spray male. Og du bør bruke lakk over. Om ikke vil du få riper av ingenting og malingen vil også flasse etter kort tid. Hvordan maling skal du bruke? Anonymkode: 5caf5...7b7 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Blått kjøkken er veldig fint til grønt. Anonymkode: ec44e...d67
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Så kult at du ikke vil male hvit eller svart! Jeg tenker slikt, når man kjøper et kjøkken, ja, man er jo bundet til få farger som er tilgengelige. Men når man uansett vil male et kjøkken, du har jo frihet til å velge hva som helst, så er litt rart å velge hvit eller svart. Men er kjøkkenfrontene profilerte? Min mening, hvis kjøkken er med profilerte fronter, men "bondestil" er ikke din stil og du ønsker at det fremstår mer moderne, så er mørker farger bedre på nettopp profilerte fronter. Men hvis frontene er slette, da kan du i grunn velge helt fritt. Alle bildene er fra Pinterest, der jeg søkte på "kitchen dark green", "kitchen navy", osv. Liker du noe av dette? Anonymkode: bceb1...6f7 3
Crema Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Lyse mintnyanser slik som på bildet ovenfor syns jeg er råfint! Grønne nyanser og, det kan være fint å ha hele hjemmet ton-i-ton.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 Har grønne vegger og matt grønt kjøkken. Så ville gått for grønt😄 Anonymkode: 279a6...2b6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 Vi malte kjøkkenet grønt med rull og er fornøyde. Velg den fargen du liker da vel! Forarbeidet som kreves er litt voldsomt dog. Anonymkode: 84f3f...2a6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Vi har mye grønne og blå vegger, og har nylig malt kjøkkenet en dyp sjokoladebrun. Hvit «marmor» benkeplate (kontaktplast), og antikk messing håndtak. Jeg elsker det 😍 Fargen ble blandet spesielt til oss på Fargerike etter en konsultasjon, så har dessverre ikke noe navn å gi deg. Anonymkode: 2a26b...25b
MarenogAron Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Er benkeplaten veldig ru? Hvis det går an å legge kontsktplast på den, så vil jeg absolutt anbefale det! Finnes f.eks mange fine å velge mellom på Lindas dekor. Vi valgte en eikefarge der til kjøkkenbenken vår for et par år siden. Kjempefornøyd 👍 Lett å holde rent også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå