exictence Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Selv om jeg er frisk, psykisk og fysisk sterk, ingen symptomer på corona, kan jeg likevel smitte noen andre? Min venn fikk influensalignende sykdom i går, og har de siste dagene før det følt seg slapp. Vi hadde nærkontakt for 7 dager siden. Åååå, jeg er så redd for at jeg er årsaken siden vi hadde nærkontakt. Vet at det er like mye hans feil. Men kan det være tilfelle at det er fra meg?
buksa di Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Tviler på det. Men ja du kan gjort det-men det er veldig liten sjanse for. Endret 31. januar 2021 av buksa di 1
kvinne35+ Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Siden du lurer så kanskje du bare skal teste deg for å være sikker? 2
Hr Solbakken Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Ta det med ro. Så lenge vennen har grei helse så går dette bra. Dette var jo aldri noe issue før når den sedvanlige influensasesongen satt ut halve landets befolkning i en uke. 4
KvinneguidenBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 exictence skrev (12 minutter siden): Selv om jeg er frisk, psykisk og fysisk sterk, ingen symptomer på corona, kan jeg likevel smitte noen andre? Min venn fikk influensalignende sykdom i går, og har de siste dagene før det følt seg slapp. Vi hadde nærkontakt for 7 dager siden. Åååå, jeg er så redd for at jeg er årsaken siden vi hadde nærkontakt. Vet at det er like mye hans feil. Men kan det være tilfelle at det er fra meg? Ja, det kan det være. Test deg. 1
nomore82 Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Test deg for å være sikker. En av utfordringene men denne dritten er at man kan være asymptomatisk i store deler av sykdomsforløpet. 1
Ukjent. Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Dette er et trist eksempel på hvor ødeleggende denne håndteringen er på folk. Virus smitter, og kan smitte uten symptomer. Du skal ikke føle skyld fordi noen du kjenner har blitt syk. Vedkommende kan da likeså godt ha blitt smittet av noen andre. Om du nå tester positivt kan det likeså godt være at du ble smittet av vedkommende som er syk, og ikke motsatt. Aldri tidligere har man omtalt vanlige folk som skyldig i å spre virus. Dette er bare trist. 4
exictence Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2021 nomore82 skrev (1 time siden): Test deg for å være sikker. En av utfordringene men denne dritten er at man kan være asymptomatisk i store deler av sykdomsforløpet. Ukjent. skrev (16 minutter siden): Dette er et trist eksempel på hvor ødeleggende denne håndteringen er på folk. Virus smitter, og kan smitte uten symptomer. Du skal ikke føle skyld fordi noen du kjenner har blitt syk. Vedkommende kan da likeså godt ha blitt smittet av noen andre. Om du nå tester positivt kan det likeså godt være at du ble smittet av vedkommende som er syk, og ikke motsatt. Aldri tidligere har man omtalt vanlige folk som skyldig i å spre virus. Dette er bare trist. Han som er blitt syk sier det er influensa. Jeg håper det. Jeg tror ikke jeg tester positiv, men skal teste meg. 2
KvinneguidenBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 exictence skrev (2 minutter siden): Han som er blitt syk sier det er influensa. Jeg håper det. Jeg tror ikke jeg tester positiv, men skal teste meg. Flott 👍
Lilylune Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Ukjent. skrev (18 minutter siden): Dette er et trist eksempel på hvor ødeleggende denne håndteringen er på folk. Virus smitter, og kan smitte uten symptomer. Du skal ikke føle skyld fordi noen du kjenner har blitt syk. Vedkommende kan da likeså godt ha blitt smittet av noen andre. Om du nå tester positivt kan det likeså godt være at du ble smittet av vedkommende som er syk, og ikke motsatt. Aldri tidligere har man omtalt vanlige folk som skyldig i å spre virus. Dette er bare trist. Helt enig med dette. Man skal ikke føle skyld her, viruset er sleipt og kan smitte uten symptomer. Så lenge du ikke flyr rundt med symptomer og er med vilje uforsiktig så er det ikke din feil. 1
Gjest Sprettballen Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 (endret) exictence skrev (12 timer siden): Selv om jeg er frisk, psykisk og fysisk sterk, ingen symptomer på corona, kan jeg likevel smitte noen andre? Min venn fikk influensalignende sykdom i går, og har de siste dagene før det følt seg slapp. Vi hadde nærkontakt for 7 dager siden. Åååå, jeg er så redd for at jeg er årsaken siden vi hadde nærkontakt. Vet at det er like mye hans feil. Men kan det være tilfelle at det er fra meg? Det kan godt være at du er eller var en asymptomatisk smittebærer, eller det kan være en annen som har smittet vennen din. Vi står midt i en pandemi, og smitte spres, slik er det bare. Det eneste vi kan gjøre er å gjøre vårt beste for å unngå å smitte mange dersom vi er så uheldige å være smittet selv. Spoiler Når jeg er ute i offentligheten, eller sammen med andre som ikke er faste nærkontakter, tenker jeg alltid at jeg kan være smittet, og ikke vil smitte andre. Samtidig tenker jeg at alle andre er smittet, og at jeg ikke vil bli smittet av dem. Det er det beste jeg kan gjøre. Hvis jeg blir smittet, eller smitter andre til tross for dette, har jeg i alle fall gjort mitt beste, og det er godt nok Endret 1. februar 2021 av Sprettballen
Brud84 Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 2 hours ago, exictence said: Han som er blitt syk sier det er influensa. Jeg håper det. Jeg tror ikke jeg tester positiv, men skal teste meg. Det er ikke noe influensa i landet nå, så enten er han forkjølet eller så har han korona! Det eneste som kan finne ut av det, er en test. Du skal uansett ikke ha dårlig samvittighet! Dette er sånn virus er, og man kan jo ikke holde seg hjemme 1 år hvis man ikke er syk/har symptomer. Da går man på jobb, møter venner innen for reglene osv. Og alle som tråkker over dørstokken hjemme, vet at de utsetter seg for en viss risikko for smitte...
zemer Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Ukjent. skrev (3 timer siden): Dette er et trist eksempel på hvor ødeleggende denne håndteringen er på folk. Virus smitter, og kan smitte uten symptomer. Du skal ikke føle skyld fordi noen du kjenner har blitt syk. Vedkommende kan da likeså godt ha blitt smittet av noen andre. Om du nå tester positivt kan det likeså godt være at du ble smittet av vedkommende som er syk, og ikke motsatt. Aldri tidligere har man omtalt vanlige folk som skyldig i å spre virus. Dette er bare trist. Ei på jobb har korona har ikke symptomer. Hvorfor er mange da satt i karantene ?
Anbefalte innlegg