AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Del Skrevet 31. januar 2021 Hva funket for deg da du gikk ned i vekt? Anonymkode: fc13f...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg har aldri gått ned i vekt, men jeg har derimot alltid vært slank. For meg funker det å spise ordentlig mat og bli mett, å ikke spise mellom måltidene (2-3 måltider per dag), aldri spise lettprodukter, og omtrent aldri drikke annet enn vann og svart kaffe. Anonymkode: 58c9b...53f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Dessuten, jeg har aldri hatt en trang til å spise sjokolade, potetgull, eller lignende. Jeg ser at mange her er opptatt av å fortsatt kunne spise sånt, selv når de ønsker å gå ned i vekt, og da er min respons: hvorfor i all verden? Det er jo usunt og bidrar med null bra til kroppen, så det er jo det aller siste man burde være opptatt av å kunne spise. Da jeg vokste opp på 70-tallet, var sånt sjelden vare, og det synes jeg det fremdeles burde være. Og om man har en ubendig trang til sånt søppel, burde man først og fremst være opptatt av hvordan man kan kvitte seg med denne helt irrasjonelle og skadelige trangen, snarere enn å være opptatt av hvordan man kan få den inkorporert i et slankeregime. Anonymkode: 58c9b...53f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 31. januar 2021 #4 Del Skrevet 31. januar 2021 Her var det veldig god effekt i å halvere porsjoner og kutte sukker (ikke det som er i maten). Og være superstreng og håpe på at det jeg leste var rett - at det ville bli bedre etter hvert 😁 ble det, livet er på mange måter veldig forandret. Mat er like lettvint som før, men smaker bedre, for den konkurrerer ikke med snacks og søtt, som jeg spiste mye av før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 31. januar 2021 #5 Del Skrevet 31. januar 2021 Disiplin. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Del Skrevet 31. januar 2021 Periodisk faste. Anonymkode: a89dc...539 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Del Skrevet 31. januar 2021 Kutte sukker totalt, velge sunnere alternativer, ikke småspise mellom måltider, mindre porsjoner. Drikke masse Pepsi Max😅 Det funka for meg. Gikk fra 85 kg til 60 kg på 6 måneder😊 Anonymkode: 2fb06...bc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kutte sukker totalt, velge sunnere alternativer, ikke småspise mellom måltider, mindre porsjoner. Drikke masse Pepsi Max😅 Det funka for meg. Gikk fra 85 kg til 60 kg på 6 måneder😊 Anonymkode: 2fb06...bc1 Glemte.. Trente ingenting første 3 måneder, gikk turer siste 3. Anonymkode: 2fb06...bc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Del Skrevet 31. januar 2021 Periodisk faste og kutte karbohydrater. Slutte å være redd for rødt kjøtt, egg og mettet fett. Anonymkode: 509c8...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Del Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dessuten, jeg har aldri hatt en trang til å spise sjokolade, potetgull, eller lignende. Så fint for deg da! Du tenker at dette var et godt tips til TS? «Jeg har ikke lyst på godteri, så det har aldri vært et problem for meg»? For et navlebeskuende fokus. Anonymkode: 6ceeb...43e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Del Skrevet 1. februar 2021 Planlegging, planlegger gjerne dagen før hva jeg skal spise. Dette gjør at jeg ikke trenger å stole på viljestyrken, som er spesielt dårlig på kvelden når jeg er trøtt, men bare spiser det jeg har planlagt. Slutte å spise mel og mat med tilsatt sukker, og spise nok grønnsaker, proteiner og fett. For meg gjorde dette at søtsuget forsvant i løpet av 1-2 uker (kan muligens være individuelt?) Sleit tidligere med binge eating, det frister ikke i det hele tatt lenger. Var overrasket over hvor bra og opplagt jeg følte meg etter kun kort tid på dette kostholdet. Det i seg selv gjør det lettere å følge. Anonymkode: 726ce...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 1. februar 2021 #12 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg gjør fire ting som fungerer bra. Jeg skal kun ned noen få kilo, og har hele tiden vært normalvektig. Kiloene sitter godt, men det har løsnet i det siste. 1. Periodisk faste. Spiser fra ca 11 til ca 19, noen ganger 11-16. Kommer an på hvor mett jeg er etter middag. Det viktige med periodisk faste er å spise sunt når du spiser, og ikke tro at du kan la vær å tenke på hva du får i deg. 2. Jeg spiser til jeg ikke er sulten mer, ikke til jeg er stappmett. Det er en stor forskjell. Skulle jeg spist meg stappmett kunne jeg lett ha hatt dobbel porsjon middag daglig. Jeg holder meg til én porsjon. 3. Periodisk faste har gjort blodsukkeret mitt mer stabilt, men det tok 3-4 uker før jeg merket det. Nå har jeg ikke lyst på sukker lengre. Jeg spiste ingen sjokolade i helga, for jeg hadde ikke lyst på. Mannen hadde sjokolade rett foran nesa på meg, men jeg ble ikke fristet 4. Jeg spiser ikke av vane. Det betyr at bare fordi det er helt MÅ jeg ikke ha godteri. Jeg tar gjerne en neve chips eller noe annet om mannen har noe, fordi det står fremme, men jeg skal kjenne etter om jeg virkelig har lyst på. Hvis ja tar jeg litt, hvis nei står jeg over. Ved å gjøre dette går jeg nå jevnt og rolig ned uten å telle kalorier. Det er ikke noe for meg, men jeg har gjort det et par uker her og der bare for å sjekke hva jeg får i meg. Men jeg foretrekker å følge klokka og ikke spise fordi det forventes av meg (lørdagsgodt), men fordi jeg har lyst på. Og jeg har mye sjeldnere lyst på nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Del Skrevet 1. februar 2021 Har ikke gått ned mye enda, men skal mange kilo ned. Føler for første gang at det ikke er så vanskelig med denne endringen likevel. Så mine beste tips (som fungerer for meg) 1. knekkebrød i stedet for brød - har ikke cravings eller særlig sult mellom måltidene og det hjelper veldig. Slipper å tenke på mat hele tiden. 2. spise 3 gode måltider istedet for flere små. 3. 1 Time tur hver dag - frisk luft er bra for psyken merker jeg. Og kroppen klager heller ikke.. 3. drikke mer vann. Anonymkode: feb30...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Del Skrevet 1. februar 2021 Å ikke se på det som "vektnedgang" men heller livsstilendring. Og med det, finne ut hva det var i min nåværende livsstil som gjorde at jeg la på meg / opprettholdt høy vekt. Og finne ting som gjør det enkelt, slik at det ikke er nødvendig med selvdisiplin (som alltid feiler før eller senere). For meg betydde det først og fremst å være bevisst på porsjonsstørrelser, samt småspising når jeg er rastløs, stressa eller kjeder meg. De fleste oppskrifter vi lager er fire porsjoner; vi er to voksne og nå sparer vi alltid halvparten til lunsj neste dag, og spiser dermed kun én porsjon til middag. (Om jeg skulle være sulten etter en porsjon kan jeg alltids spise kveldsmat senere, men om jeg ikke er bevisst på dette spiser jeg gjerne mye mer enn jeg trenger rett og slett fordi det er godt.) Når det gjelder småspising så prøver jeg å være obs på hvorfor jeg plutselig kjenner trang til å spise, og prøve å møte det behovet på en annen måte. Eller ta et glass vann, en kopp te, eller rett og slett en pastill/tyggis, som ofte er nok til å distrahere hjernen. Og så har jeg veldig lite godteri/snacks i hus, og det som fins ligger så høyt i skapet at jeg må hente en stol for å nå opp. Da er det ute av syne, og jeg rekker å tenke meg om en gang til om jeg virkelig vil ha. Så jeg ville begynt der - hva er det som er din utfordring med tanke på mat - og finne tips&triks som hjelper deg med det. Anonymkode: e7d48...8f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Del Skrevet 1. februar 2021 Hei det som funket bra for meg i denne utfordrende måned er en diett jeg har startet på som heter keto diett, det har faktisk hjulpet med å gå ned 12kg på 3 måneder. Jeg kan sette inn linken for den dietten så kan dere også sjekke ut denne dietten! https://customketodietquiz.gr8.com/ Anonymkode: 160b3...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg gikk ned fra 80 til 64, men det var i løpet av to år. Hadde et aktivt yrke med minst 10 000 steg daglig, men ofte nærmere 20 000, en del tungt arbeid og en del løfting. Spiste helt vanlig (men faktisk to middager daglig, en i kantina på jobb i lunsjen og en hjemme), og godteri stort sett kun i helgene. Anonymkode: 64c92...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #17 Del Skrevet 1. februar 2021 - Spise nok mat til frokost, lunsj og middag. Slik at jeg ikke gikk på «smeller» med overspising på kvelden eller spising mellom måltider. - Finne meg kalorifattige, men mettende og næringsrike måltider jeg virkelig liker! Da er det også enklere å ikke legge på seg igjen senere. - Holde meg til vann og svart kaffe som drikke. - Til middag er alltid halve tallerkenen grønnsaker, den andre halve fordeles likt mellom fisk/kjøtt og potet/ris/pasta. Anonymkode: 1f71c...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #18 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg planlegger både måltidene og treningen, og gjennomfører. Ingenting går på lyst eller dagsform, planen skal gjennomføres. Anonymkode: b9a67...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 21.07): Dessuten, jeg har aldri hatt en trang til å spise sjokolade, potetgull, eller lignende. Jeg ser at mange her er opptatt av å fortsatt kunne spise sånt, selv når de ønsker å gå ned i vekt, og da er min respons: hvorfor i all verden? Det er jo usunt og bidrar med null bra til kroppen, så det er jo det aller siste man burde være opptatt av å kunne spise. Da jeg vokste opp på 70-tallet, var sånt sjelden vare, og det synes jeg det fremdeles burde være. Og om man har en ubendig trang til sånt søppel, burde man først og fremst være opptatt av hvordan man kan kvitte seg med denne helt irrasjonelle og skadelige trangen, snarere enn å være opptatt av hvordan man kan få den inkorporert i et slankeregime. Anonymkode: 58c9b...53f hvorfor svarer du egentlig i tråden når du ikke har gått ned i vekt, og bare har nedlatende lesserwissen å komme med? Anonymkode: 62916...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 5. februar 2021 #20 Del Skrevet 5. februar 2021 - Som allerede nevnt: planlegging. Jeg legger inn (så godt det går) måltidene i app (bruker Basic lifesum nå, brukt vektklubben i årevis inntil nylig). Forholder meg kun til det jeg har lagt inn, da slipper jeg "matmaset" i hodet. - jeg spiser som regel det samme til alle måltider utenom middag. Dette også for å redusere maset og suget etter mat og vite hva jeg putter i meg. For tiden spiser jeg to knekkebrød (med ganske høyt kal innhold) med peanøttsmør til lunsj og frokost. Middag spiser jeg det samme som resten av familien, bare passer mengden. -jeg nekter meg ingenting, spesielt i selskap spiser jeg det jeg blir servert for å klare å leve med dette. - koronatiden har vært genialt for slanking, da alt sosialt er så innskrenket at sjansen for å sitte foran voldsomme fristelser er minimale. - proteinbarer er omdiskutert, men jeg spiser det fordi det ikke gir meg det sukkerkicket som fører til overspising. Varmer jeg den litt og spiser med skje, smaker den som kake 😁 - har alltid med banan eller mellombar i vesken om sulten kommer på farten. Ofte kl 14 på jobb... - jeg går 10 000 steg for dagen uansett. Ned 21 kg siden mars 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå