Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det råttent gjort av meg å bruke kontantstøtten til å betale ned på boliglånet? 

Anonymkode: 68979...f4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råttent mot hvem?

Anonymkode: d81de...c22

• Liker 2
Skrevet

Du gjør da vel hva du vil med kontantstøtten?

Anonymkode: 88a3b...8a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Råttent mot hvem?

Anonymkode: d81de...c22

Barnet. Kontantstøtten skal i teorien gå til hold og opplevelser for barnet når det ikke går i barnehage.

Skrevet

Det er jo for å kompensere for manglende inntekt, så bruk dem til det du ville brukt lønnen på, feks mat eller lån. 

• Liker 1
Skrevet

Det kan være lurt å betale ned gjeld, men hvis du ikke har en buffer anbefaler jeg å spare pengene sånn at du skaffer deg bugffer.

• Du kan få avdragsfrihet dersom du belåner mindre enn 65%
  • Buffer er lurt for "tøffe tider"

Anonymkode: 92058...1b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være lurt å betale ned gjeld, men hvis du ikke har en buffer anbefaler jeg å spare pengene sånn at du skaffer deg bugffer.

• Du kan få avdragsfrihet dersom du belåner mindre enn 65%
  • Buffer er lurt for "tøffe tider"

Anonymkode: 92058...1b0

Jeg har allerede en årsinntekt i buffer.

Skrevet

Nei det er vel skoleeksempel på hvordan de skal brukes? Hvem har sagt dette? Far? 

Anonymkode: 8e242...2d0

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at barnet uansett får mat, klær og forhåpentligvis det det ellers måtte trenge. 

Det er da helt likegyldig om pengene som går til barnet kommer akkurat fra kontantstøtten eller ikke, og samme med hvor pengene til boliglån kommer fra. 

Skrevet

Jeg brukte ikke kontantstøtten på opplevelser, jeg brukte den på mat og regninger. Som er vanlig. 

Anonymkode: cd920...4ff

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Barnet. Kontantstøtten skal i teorien gå til hold og opplevelser for barnet når det ikke går i barnehage.

Hva slags opplevelser trenger en ettåring som krever at du må bruke hele kontantstøtten på det? 

Skrevet

Den skal da ikke gå til opplevelser for barnet!? Den skal gå til livsopphold/ barnepass eller løpende utgifter fordi du ikke kan jobbe fullt når barnet ikke har barnehageplass. 

Anonymkode: fa782...e1d

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det skal den ikke. Den skal kompensere for manglende inntekt når man er hjemme med barnet.

Anonymkode: 70b31...7bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...