AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Del Skrevet 31. januar 2021 Har en volvo v70 2002 bensiner, fremdreven bil. Men jeg føler jeg bruker veldig mye .. Jeg har bare hatt lappen i et år, men jeg kjører ganske hardt. Noen ganger er jeg alt for hard på akselerasjonen, noen ganger så drar jeg på butikken sånn 5 ganger om dagen. Jeg bruker bilen mest til og kjøre fra og til jobb, ca 3.6 km vær vei. Om jeg har en full tank, og bare kjører til jobb vær dag og handler en gang i uken, og prøver minimalt og bruke bilen uten om det. Kan jeg klare å holde en hel tank ut en måned? Anonymkode: a9454...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 31. januar 2021 #2 Del Skrevet 31. januar 2021 Rolig kjøring bruker minst. Med bare 3,6km til jobb får du den heller ikke gjennomvarm, og forbruket er på topp. En tank på èn mnd, kanskje. Det må du bare finne ut av selv. Blir som å spørre om hvor langt et tau er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Bruk gasspedalen forsiktig. Skriv handleliste, 5 ganger om dagen på butikken? Er ikke så mange ganger inne i løpet av en uke engang. Hvor stor er tanken? Hva er det faktiske forbruket? Regn på det, så får du svar. Nullstill tripptelleren neste gang du fyller. Også ser du gangen deretter du fyller hvor mye bilen har forbrukt. Anonymkode: 590d7...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Del Skrevet 31. januar 2021 2 minutter siden, tdm900 said: Rolig kjøring bruker minst. Med bare 3,6km til jobb får du den heller ikke gjennomvarm, og forbruket er på topp. En tank på èn mnd, kanskje. Det må du bare finne ut av selv. Blir som å spørre om hvor langt et tau er. Eg vet det egentlig bare er ren gjetting, men hva om jeg kjører 5 min ekstra bare for og få den varm, blir dette å gjøre noe forskjell? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bruk gasspedalen forsiktig. Skriv handleliste, 5 ganger om dagen på butikken? Er ikke så mange ganger inne i løpet av en uke engang. Hvor stor er tanken? Hva er det faktiske forbruket? Regn på det, så får du svar. Nullstill tripptelleren neste gang du fyller. Også ser du gangen deretter du fyller hvor mye bilen har forbrukt. Anonymkode: 590d7...eff Tanken er på over 70 liter, eller rundt der. Usikker på det faktiske forbruket da jeg ikke har kjørecomputer. Anonymkode: a9454...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eg vet det egentlig bare er ren gjetting, men hva om jeg kjører 5 min ekstra bare for og få den varm, blir dette å gjøre noe forskjell? Tanken er på over 70 liter, eller rundt der. Usikker på det faktiske forbruket da jeg ikke har kjørecomputer. Anonymkode: a9454...cdb Motoren bør være varm før du begynner å kjøre, hvis du er hard på gassen med kald motor så bruker den mye bensin samt at det sliter noe voldsomt på motoren. Trenger ikke kjørecomputer, du fyller tanken full, så deler du liter på antall kilometer til neste påfylling Anonymkode: 29b11...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Del Skrevet 31. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Motoren bør være varm før du begynner å kjøre, hvis du er hard på gassen med kald motor så bruker den mye bensin samt at det sliter noe voldsomt på motoren. Trenger ikke kjørecomputer, du fyller tanken full, så deler du liter på antall kilometer til neste påfylling Anonymkode: 29b11...8f9 hva om jeg gjør dette: Før jeg drar så lar jeg bilen stå på i kanskje 5-10 minutter før jeg begynner å kjøre? Anonymkode: a9454...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. februar 2021 #7 Del Skrevet 1. februar 2021 Motorvarmer. Ikke så gledelig for miljøet at bilen står på tomgang hele tiden. Vær lett på gasspedalen. Da reduserer du forbruket med 50%, du sparer motoren for mye slitasje, og som en liten bonus slipper du fartsbot og andre uhell. Når det gjelder forbruk trenger du ingen kjørecomputer. Du tar å nullstiller tripteller neste gang du fyller bensin. Så kjører du rundt. Neste gang du fyller bensin (la oss si 45,6 liter), ser du hvor langt du har kjørt på triptelleren. Finn frem telefonen og del antall liter på antall kilometer du har kjørt. Og vipps, så har du reelt forbruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Del Skrevet 1. februar 2021 Høres ut som du burde bytte til elbil. De er både billigere i bruk og mye morsommere å kjøre om du liker å dra på litt Anonymkode: f7e49...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg kjører til og fra jobb (4 km hver vei), kjører til trening og butikk ca hver dag en gang pr dag og kanskje en langtur i mnd. Bruker i underkant av en tank i måneden. Kjører med lavest mulig gir. Anonymkode: a373c...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Del Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjører til og fra jobb (4 km hver vei), kjører til trening og butikk ca hver dag en gang pr dag og kanskje en langtur i mnd. Bruker i underkant av en tank i måneden. Kjører med lavest mulig gir. Anonymkode: a373c...93a Ups. Hehe, høyest mulig gir naturligvis. Altså lavest mulig omdreininger. Anonymkode: a373c...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg har tre biler, en liten bensinbil, en svær stasbil som bruker literen på mila, og en gammel Leaf. 3,6 km til jobb hadde jeg, ærlig talt, gått til fots, syklet eller sparket. Skjønner ikke bruken av kjøretøy da. Men en gammel Leaf får du for 50k, den skal fikse den utfordringen der. Stasbilen bruker en mil på å bli varm, selv om den kun er sommerkjørt i varmt vær. Lillebilen har en 1,2 liters motor som bruker vel 7 km på å bli varm nå om vinteren. Først da er det snakk om å gå over 2500 omdreininger. Det høres ut som om du gjør alt mulig for å slite ihjel den gamle Volvoen din. Fem ganger på butikken om dagen tør jeg nesten ikke å kommentere. Jeg er vel så ofte på butikken ila. en måneds tid... Anonymkode: c9cc7...c15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå