Gå til innhold

Behandlet som en dritt og blir "dritten" når forholdet var over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var 13 år eldre enn meg over noen år. Mannen traff jeg på jobb. Forholdet var preget av psykisk mishandling. Mannen var godt over 40 år, men festing var det eneste som sto i hodet på han når helgen kom. Jeg ble aldri prioritert og jeg måtte lage avtaler med han frem i tid for at han skulle være sammen med meg noen få av de helgene han hadde barnefri. 

Dersom jeg var med på fest var han sykelig sjalu. Alt han gjorde og sa til meg da var så grusomt at jeg i dag ikke kan fatte at jeg kunne være sammen med noe slikt. En gang slo han meg. Også i edru tilstand kunne han si de styggeste ting ut av ingenting. Et eksempel er at han så et gammelt feriebilde av min ex på et kamera jeg hadde liggende. Da ble han så sint at han slengte kamera i bakken så det ble ødelagt.

Han sendte sex-meldinger til andre damer flere ganger, han avtalte å møte andre damer (jeg vet ikke om det skjedde, men mest sannsynlig), i utlandet på ferie kjeftet han på meg fordi jeg var i veien når han ville prate med prostituerte.... Det skjedde så mye, og jeg kan nesten kaste opp av å tenke på hvordan det var og hvorfor jeg ble værende. Helt uforståelig.

Jeg kom meg endelig vekk fra han til slutt, men mannen sendte meg meldinger nesten daglig om at han ville ha meg tilbake, han sa at han skulle skyte en eventuell ny kjæreste av meg, samtidig som han fortalte om alle damene han holdt på med. 

Etter hvert begynte jeg å date en ny. En SNILL, ordentlig og godhjertet mann. Også denne gangen var det en jeg ble kjent med på jobb. (Han var forholdsvis ny på jobb). Selvsagt var ikke dette ideelt. Å falle for en til på jobb settes vel litt spørsmålstegn ved, men etter mye frem og tilbake kom jeg frem til at jeg ikke bare kunne la det gå. Hvorfor skulle jeg la være for å skåne min psykopatiske ex? Ikke ville han merke noe til oss på jobb heller. Jeg har ikke noe med noen av de å gjøre på jobb.

Pga. sinne hans i forhold til hvis jeg fikk ny kjæreste og oppførselen hans, så var det selvsagt ikke slik at jeg fortalte han om dette nye forholdet mitt. Jeg utsatte det, var redd for å si det, tenkte at han ikke fortjente det.

Men så får han selvsagt vite det gjennom andre. Han sendte da rasende meldinger og spurte meg om det stemte, truet og sa de styggeste ting. Jeg svarte han ikke med det samme. Jeg synes ikke ha fortjente svar og å vite hva som skjedde i livet mitt sånn som han oppførte seg. 

Han fikk til slutt bekreftet at det var slik, og den samme dagen slettet hans to tenåringsdøtre som jeg hadde hatt et godt forhold til meg fra sosiale medier, hans mor, hans søster med samboer, venner av han slettet meg også. Han har vel sagt at jeg har gått bak ryggen hans som om jeg har vært utro eller noe. 

Så nå er jeg den slemme, den som bør skamme meg, heksa...

Dette skjedde for en tid tilbake, men jeg klarer ikke å legge det bak meg. Jeg sliter fremdeles etter alt jeg gikk gjennom med han, og jeg synes det er så ubehagelig og urettferdig alt sammen. Jeg møtte på den ene datteren hans for en stund siden og hun hilste ikke på meg en gang. Lurer på hva de tror... Jeg har jo egentlig ikke gjort noe galt.

Hva tenker dere om dette? Hvordan heve seg over det?

Anonymkode: 7c17f...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du ikke bør ha noe som helst kontakt med han eller familien hans, ikke når forholdet var så destruktivt. Hvis det er nødvendig å skifte jobb for å komme seg helt unna så synes jeg du skal gå for det. Dette er ikke sunt.

Og truslene synes jeg du skal politianmelde.

• Liker 7
Skrevet

Andres løgner kommer man ikke forbi. En mann som din eks, som er sjarmerende, slem og lyver, er en farlig miks. 

Stakkars døtre, som nok fortsatt manipuleres av denne mannen. Han har nesten garantert sagt stygge ting om deg, eller minimum tror han på egne løgner om at du svikta ham osv. På en måte er det fint at du ikke kan lures tilbake til ham via dem. Kontakt med dem utgjør faktisk en stor fare for deg  

Lev livet til beste for deg selv og de rundt deg. Noe mer kan du ikke gjøre. 

Anonymkode: 306e6...96b

• Liker 1
Skrevet

Du vet jo sannheten? Hvis det kommer frem på jobb så forteller du hvordan det egentlig ligger an og viser sms/forteller det du har fortalt her. De i hans familie skal du bare la fare. Ikke bry deg med dem. 

Anonymkode: 92e07...f25

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor blokkerte du han ikke når det ble slutt? For en jævlig fyr. Sånne bør man droppe med en gang. Du har jo ikke noe behov for å ha familien hans på sosiale medier nå uansett. Gå videre med livet ditt! Han er ikke verdt en halv kalori å bruke på å tenke på en gang! 

Anonymkode: 1b0da...f9d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vet jo sannheten? Hvis det kommer frem på jobb så forteller du hvordan det egentlig ligger an og viser sms/forteller det du har fortalt her. De i hans familie skal du bare la fare. Ikke bry deg med dem. 

Anonymkode: 92e07...f25

Mange på jobb vet alt heldigvis. Flere kolleger fikk sett han i "aksjon" på en jobbfest på slutten av forholdet. De fikk sjokk. Og jeg har siden blitt fortalt flere sjokkerende historier om mannen (fra kolleger) som jeg ikke visste fra før.

Ja jeg må nok bare la det fare, men klarer ikke la vær å plages med at de skjønne døtrene hans, og spesielt hun ene som "forgudet" meg, tror ekle og feile ting om meg. Vi bor på en liten plass, og de forteller vel hans versjon til venninner osv. 

Men ja, jeg vet sannheten, så jeg må bare prøve å la det være. Fy, så jeg forakter den mannen :( 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

... klarer ikke la vær å plages med at de skjønne døtrene hans, og spesielt hun ene som "forgudet" meg, tror ekle og feile ting om meg. Vi bor på en liten plass, og de forteller vel hans versjon til venninner osv. 

Sia det er en liten plass, går det vel motsatte rykter òg. 

Kanskje de etterhvert får høre dem.

Anonymkode: 306e6...96b

• Liker 1
Skrevet

Om han truer deg i fremtiden så anmelder du han.

Ellers slett og blokker og null kontakt med hans familie. 

Anonymkode: cb53d...564

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har hatt god kontakt med familien, synes jeg du skal skrive en e-post eller et brev til hver enkelt, der du forteller din side av dette. Da vil de se hva som egentlig har skjedd, og kan gjøre opp sin egen mening ut fra dette.

Selvsagt kan det hende at de får bruddstykker fortalt ute på byen/bygda som kan nyansere noe av historien de har fått fra mannen din, men jeg synes det virker mer ryddig om du selv skriver ned alt som har foregått.

Hvis de fortsatt går rett forbi deg og kun velger å tro på det han sier, da er de ikke noe å samle på. Men da vet du at de har fått din versjon.

Anonymkode: 3fbd6...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...