AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Kunne tenke meg en liten bestevenn og vurdere kanskje en liten dvergdachs. Har gått gjennom mange forskjellige typer på forsikringsberegneren til agria, og dachs er en av de med lavest betaling. Er det veldig friske hunder siden betalingen ligger i nedre sjikt? Hvordan er det å ha dvergdachs? Hvor mye koster innkjøp av en dvergdachs? Anonymkode: a1e51...69a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Familien til venninne har vanlig stor en. Den er veldig snill, gneldrer som et helvete, kan ikke gå løs, er veldig ulydig og gjør det den får beskjed om ca.50% av gangene de ber han om noe. De har hatt mange dachser, så er heller ikke erfaring det går på. Alt i alt er ikke jeg så objektiv da jeg misliker bikkja ganske sterkt, men den er snill da. Og ganske leken og happy go lucky. Anonymkode: 55b64...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Dachs er en morsom, aktiv liten hund, men har nok av instinkter og ikke nødvendigvis den letteste å trene. Anonymkode: 9a082...3c0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Familien til venninne har vanlig stor en. Den er veldig snill, gneldrer som et helvete, kan ikke gå løs, er veldig ulydig og gjør det den får beskjed om ca.50% av gangene de ber han om noe. De har hatt mange dachser, så er heller ikke erfaring det går på. Alt i alt er ikke jeg så objektiv da jeg misliker bikkja ganske sterkt, men den er snill da. Og ganske leken og happy go lucky. Anonymkode: 55b64...b5c AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dachs er en morsom, aktiv liten hund, men har nok av instinkter og ikke nødvendigvis den letteste å trene. Anonymkode: 9a082...3c0 Leter opp en annen hunderase😅😂 Fant en artikkel som beskriver mye av det samme du opplever med hunden AB_b5c. Tenkte det var greit å høre med andre likevel, men virker ikke som rasen for meg. Trenger en stille hund som hører etter. Anonymkode: a1e51...69a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Synes ikke dachser er noe vanskeligere å trene enn andre hunder. Om de bjeffer mye eller ikke handler også om hvordan du sosialiserer og trener, på samme måte som med andre raser. Anonymkode: f1161...ae1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke dachser er noe vanskeligere å trene enn andre hunder. Om de bjeffer mye eller ikke handler også om hvordan du sosialiserer og trener, på samme måte som med andre raser. Anonymkode: f1161...ae1 Ja selvfølgelig. Men så er det jo forskjeller i de forskjellige rasene også da, på instinkter. Jeg har lest at dachs har mye jaktinnstinkter, og at de er en veldig egen rase. Jeg trenger ikke en hund som kan så mange «triks», bare det grunnleggende. Men siden jeg bor i blokk så må det være en huns som ikke bjeffer på hver minste lille lyd. Ønsker en sofagris-hund, som også er god å gå tur med. Må lese mer om rasen. Anonymkode: a1e51...69a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja selvfølgelig. Men så er det jo forskjeller i de forskjellige rasene også da, på instinkter. Jeg har lest at dachs har mye jaktinnstinkter, og at de er en veldig egen rase. Jeg trenger ikke en hund som kan så mange «triks», bare det grunnleggende. Men siden jeg bor i blokk så må det være en huns som ikke bjeffer på hver minste lille lyd. Ønsker en sofagris-hund, som også er god å gå tur med. Må lese mer om rasen. Anonymkode: a1e51...69a Dachs har jaktinstinkter, som veldig mange andre raser. Går du får en langhåret dvergdachs er stort sett jaktinstinktene avlet bort, slik at det vil være lite igjen. Det spørs helt på hva oppdretter har som fokus. Har vokst opp med dvergdachs, og vil si hun bjeffet mindre enn de to hundene jeg har i hus nå (to stk av rasen papillon, som heller ikke bjeffer mer enn når det ringer på døra). Dachsen bjeffer når det ringer på, og når hun må ut, i vår familie. Her har oppdragelse mest å si, etter min erfaring. Har hatt henne på besøk i blokk i laaaange perioder (typ mange måneder), aldri fått problemer med det. Verken dachs, eller særlig mange andre hunder, vil være sofagriser. De fleste hunder trenger aktivisering, både i form av gode gåturer og annen stimuli. Dachs er sta, de har en egen personlighet. Det må man like, om man skal ha et eksemplar av rasen. Det betyr ikke at man ikke kan lære dem noe, men man må ville det litt, og ha litt tålmodighet og list Anonymkode: 8bb6b...65b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå