Gå til innhold

Kontaktsøkende steforelder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kan man kontakte stebarnet mens det er hos den andre forelderen? Er det en norm på dette? 

Hva er greit/hva er for mye? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Anonymkode: 3542b...872

Skrevet

Barna er 10 & 12

Skrevet

Regner med barna har egne telefoner, så da er det vel bare å ringe eller tekste barnet når det føles naturlig? Kommer an på hvilket forhold man har til stebarnet.

Anonymkode: dfa59...e1c

• Liker 1
Skrevet

Barna har egne tlfer, ja. Det jeg lurer på er hva som er normal kontakt for en steforelder å ha med et barn mens det er hos den andre forelderen? Er det vanlig/greit å sende en sms den uka, er det greit å sende 5 sms den uka?

Hva er normen for bioforeldre å ha av kontakt med barna den uka barnet er hos den andre? 

• Liker 1
Skrevet
Mustafari skrev (Akkurat nå):

Barna har egne tlfer, ja. Det jeg lurer på er hva som er normal kontakt for en steforelder å ha med et barn mens det er hos den andre forelderen? Er det vanlig/greit å sende en sms den uka, er det greit å sende 5 sms den uka?

Hva er normen for bioforeldre å ha av kontakt med barna den uka barnet er hos den andre? 

Det tror jeg er veldig individuelt. Jeg snakker med barna mine på tlf 3-4 ganger i uka, hører hvordan de har det, sier god natt osv. ellers sender vi melding eller snap nesten daglig. 

Med stebarna har jeg mindre kontakt når de er hos mor. Går mest i snap da vi har en felles gruppe for familien. Ellers en tekstmelding, litt sporadisk.

Anonymkode: dfa59...e1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen kontakt med stebarnet utover en snap avogtil.. det er jo far som er forelderen her, jeg føler ikke noe ansvar for å ha kontakt med barnet når hen er hos sin mor 

Skrevet

Vi bor ikke sammen. Men stedatteren min ringer meg flere ganger i uken når hun er hos mammaen. Jeg lar henne styre kontakten, mest av respekt for mammen. Jeg Tar kontakt om det er noe spesielt 

Anonymkode: 9ad00...2ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...