AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Del Skrevet 31. januar 2021 Hei! Jeg er snart ny katte eier for første gang, og lurer på et praktisk spørsmål ang flått og katt. Jeg er vandt til hund, og med en hund kan man beorde den til å ligge på rygg eller hvordan man vil imot en godbit. Med det har jeg aldri hatt noe problem med å fjerne flott på hund. Om flotten sitter på et veldig vanskelig sted, har jeg tatt med hunden til dyrlegen og de har tatt flotten der. Hunder er også veldig mye mer vandt til å kjøre bil (siden man skal på besøk til andre eller kjøre et sted man kan gå på en fin tur). Alle hunder jeg har hatt har elsket å sitte på i bil. Men hvordan blir dette med en katt? Katten ruller ikke akkurat rundt på kommando mot en godbit 🤣 Det er vell også veldig mer stressende for en katt å bli satt i et kattebur da logisk sett ikke blir tatt med på bilturer like ofte som hunder... Hvordan fjerner du flott fra din katt? Føler det blir feil og holde katten fast også, men hva skal man gjøre?? 😕 flotten må jo vekk... hvordan gjør man dette? Jeg er forresten enslig og må lære meg dette selv uten hjelp av noen. Ønsker tips av dere som har katt hvordan dette gjøres! Anonymkode: 4559c...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Del Skrevet 31. januar 2021 Hvis du bor på et område med mye flått så må du rett og slett lære katten til å bli håndtert på den måten. Let etter flått selv om det er midt på vinteren. Masse skryt og godbiter. Hjelper så klart om katten er av den kosete typen 😅 som regel går det seg til. Moren min har en katt som ser på det som rene massasjen når hu får den daglige sjekken 😂 Anonymkode: 03306...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Fjerne flått fra katt er faktisk veldig enkelt. Jeg bruker det som heter o’tom, de som ser ut som små brekkjern. Viser den til katten som har flått, så tar jeg å holder katten eller så legger katten seg ned. Og så fjerner jeg flåtten. Jeg har til og med fjernet flått helt inne på tårekanalene til katt på den måten. Anonymkode: f370e...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fjerne flått fra katt er faktisk veldig enkelt. Jeg bruker det som heter o’tom, de som ser ut som små brekkjern. Viser den til katten som har flått, så tar jeg å holder katten eller så legger katten seg ned. Og så fjerner jeg flåtten. Jeg har til og med fjernet flått helt inne på tårekanalene til katt på den måten. Anonymkode: f370e...42e Den er veldig fin å ha ja! Anonymkode: 03306...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Del Skrevet 31. januar 2021 Bruk flått middel først og fremst så slipper katten flått. Hvis katten alikevel får det pleier vi å være 2 der en holder fast og den andre bruker pinsett of fjerner. Er ikke så gøy, men det må til. Bil tur har aldri vært noe problem. Vi var veldig bevisst på å lære henne å kjøre bil tillig, så vi tok noen små turer her og der som kattunge. Og nå kan hun være med i mange timmer. Hender bare det kommer noen klage lyder da hun kjeder seg 😅 Anonymkode: 87841...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Del Skrevet 1. februar 2021 For det første så får han reseptbelagt flottmiddel som funker kjempe bra. Og hvis katten faktisk får flått så holder jeg han som regel, også fjerner samboeren min flåtten. Anonymkode: ea24e...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå