AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Og det er ganske irriterende. Jeg er ufør og har fått startlån. Lånet er kun på 700.000 så det er VELDIG begrenset for hvor jeg kan bo. Nå skal jeg snart på visning i en belastet blokk. Jeg får ikke kjøpt noe annet sted enn i belastede blokker og det har jeg innfunnet meg med, men familien min derimot som i tillegg er litt fine på det, blander seg. De syntes det er helt grusomt og er sjokka over hvor jeg skal på visning. De spør meg om jeg ikke kan klage til Husbanken for å få litt høyere lån, men jeg vet jo at det ikke funker sånn og at jeg bare må være fornøyd. Jeg er minstesats og har ingen gjeld. Skriver dette fordi flere har spurt om jeg har høy gjeld når jeg sier hva jeg har fått låne. Merker hele bolig letingen blir så negativ når de blander seg sånn. Anonymkode: 0366b...c62
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Kan ikke de hjelpe til litt da? Altså de reagerer nok ikke for å være slem. Men for at de gjerne vil du skal bo best mulig. Samtidig skjønner jeg det er frustrerende for deg. Har du sagt noe til dem om hvordan du føler det? Håper det ordner seg 💖 Anonymkode: c1231...c0d 5
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Bare du kommer deg inn på boligmarkedet så er det en god start. Du trenger jo ikke bo der for evig? Når jeg var ferdig å studere fikk jeg et lån på 500 000. Kjøpte en liten leilighet i en seksmannbolig i et belastet strøk. Bodde der i 4 år og pusset opp. Traff jo et par narkomande her og der, men de var hyggelige og harmløse. Solgte til slutt for 1 090 000, og kjøpte meg drømmeleiligheten i et bedre nabolag. Man får ikke alt det man vil ha med en gang. Men hvis man jobber hardt så går det til slutt! 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Hvor i landet er dette? Anonymkode: ec1d3...479
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor i landet er dette? Anonymkode: ec1d3...479 Skien. Anonymkode: 0366b...c62
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan ikke de hjelpe til litt da? Altså de reagerer nok ikke for å være slem. Men for at de gjerne vil du skal bo best mulig. Samtidig skjønner jeg det er frustrerende for deg. Har du sagt noe til dem om hvordan du føler det? Håper det ordner seg 💖 Anonymkode: c1231...c0d De har dessverre ikke mulighet til det. Vil bare at de skal være mer positive og ikke klage over at jeg skal bo blant narkomane. Jeg er lite uansett pga sykdom så kommer jo til å holde meg inne. Takk Ts Anonymkode: 0366b...c62 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Kan ikke slektningene hjelpe deg økonomisk, hvis de er så opptatt av hvor du skal bo da?😉 Hvis ikke det er noe alternativ, så får du fortelle dem at dette klarer du bra selv - for det virker det jo som du gjør veldig bra. Lykke til med kjøp! Anonymkode: b1120...629 5
Gjest theTitanic Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Syntes det er flott at du er realistisk til hva du kan få og innfinne deg med det, og dermed ganske ubetenksomt av familien din å klage. Det er åpenbart at det ikke er perfekte ting i så lav prisklasse. Regner med denne leiligheten er bedre enn INGEN leilighet som nok er alternativet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Er det totale huslånet på 700.000 eller er det startlånet? Anonymkode: d9fa6...dd0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Si det til dem da hvordan du føler det. At du er glad for at du endelig har muligheten til å kjøpe deg en leilighet. Ja, du vet det er et belastet sted, det visste du fra før og det har du hørt fra dem flere ganger. Hadde du hatt mulighet til å velge fra høyeste hylle så hadde du ikke valgt å bo der, men du må være realistisk og gjøre det beste ut av det for du har ingen andre alternativer når inntekten din er slik den er og ingen kan hjelpe deg. Til tross for dette er du spent på boligkjøp, ser på det som en god ting og gleder deg og da er det trist når alt de gjør er å rakke ned på det. Da er det fint om de vær så snill kan slutte med det. Anonymkode: 2ae2a...7c4 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skien. Anonymkode: 0366b...c62 Jeg har fått kommunalt lån i Porsgrunn, og jeg fikk nok til å kjøpe enebolig. Ikke ufør, men jeg hadde dårlig inntekt, og veldig lav inntekt. Kommunen får nye summer å dele ut hvert årsskifte. Jeg hadde satt opp et møte for å høre om det er mulig å låne litt til. Kan du kanskje få tillegg for EK, ha med en kausjonist e.l, og dermed få mer i lån? Det er ikke mye du får kjøpt i Skien for 700 k, desverre. Anonymkode: 76bfa...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 Mye som har gått fra meg av boliger pga familie som mener jeg ikke må finne på å kjøpe det eller der. 😭 Anonymkode: b13f4...a80
lillevill Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mye som har gått fra meg av boliger pga familie som mener jeg ikke må finne på å kjøpe det eller der. 😭 Anonymkode: b13f4...a80 Men må de holde hånda di til banken da? eller knebler dem deg i budrunden? 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det totale huslånet på 700.000 eller er det startlånet? Anonymkode: d9fa6...dd0 Totale med tilskudd. Ts Anonymkode: 0366b...c62
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått kommunalt lån i Porsgrunn, og jeg fikk nok til å kjøpe enebolig. Ikke ufør, men jeg hadde dårlig inntekt, og veldig lav inntekt. Kommunen får nye summer å dele ut hvert årsskifte. Jeg hadde satt opp et møte for å høre om det er mulig å låne litt til. Kan du kanskje få tillegg for EK, ha med en kausjonist e.l, og dermed få mer i lån? Det er ikke mye du får kjøpt i Skien for 700 k, desverre. Anonymkode: 76bfa...5c0 Husbanken i Porsgrunn? Kan jeg spørre hvor mye du fikk? Ja, ved å se på Finn.no så ser du hvilke muligheter jeg har, det er ikke mye. Skal se på leilighet til uka, men den er 25.000 over hva jeg har, så får prøve å by under og håpe jeg ikke har noen konkurrenter. Ts Anonymkode: 0366b...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå