AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Hei. Jeg har funnet meg en marokkansk fyr (ja vi deler samme verdier osv..). Han snakker blant annet svensk etter å ha bodd i Sverige en stund og jeg har lært meg arabisk, så kommunikasjon er ingen problem. Han er nå i Spania og venter på å få oppholdstillatelse der. Sier han kan komme til Norge når coronaen roer seg, men han er ikke helt sikker på hvordan vi kan gjøre det med å bo sammen osv. Hvor kan jeg ringe og få råd? Skal kjøpe meg leilighet snart så alt er på en måte klart. Anonymkode: 44c4a...bb6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Hva mener du hvordan dere kan gjøre det med å bo sammen? Dere kan jo bare bo sammen om dere ønsker det? Så lenge han har fått oppholdstillatelse i Norge, eller evt. er her på visum, så kan han jo bo der han vil? Om du eier en leilighet så trenger jo ikke han eie den med deg, han kan jo f.eks. være med på å betale på felles kostnader osv. Anonymkode: 33d6b...252 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du hvordan dere kan gjøre det med å bo sammen? Dere kan jo bare bo sammen om dere ønsker det? Så lenge han har fått oppholdstillatelse i Norge, eller evt. er her på visum, så kan han jo bo der han vil? Om du eier en leilighet så trenger jo ikke han eie den med deg, han kan jo f.eks. være med på å betale på felles kostnader osv. Anonymkode: 33d6b...252 Nei problemet er at han ikke har oppholdstillatelse her. Og det er vel begrenset hvor lenge man kan være her på visum? Må vi gifte oss? Og det er vel ganske strenge regler for å gifte seg med noen uten oppholdstillatelse også. Anonymkode: 44c4a...bb6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Han må vel få seg en jobb i Norge for å få oppholdstillatelse. Eller så må du gifte deg med han 😍 Anonymkode: f35d8...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Så lenge han har oppholdsrom i schengen blir det som å date en fra et Schengen-land. Men han bør vel få seg jobb i Norge om dere skal bo sammen her? Anonymkode: 7a224...295 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han må vel få seg en jobb i Norge for å få oppholdstillatelse. Eller så må du gifte deg med han 😍 Anonymkode: f35d8...b1e Må man ikke få opphold før man får seg jobb? Er det noe sted jeg kan ringe og spørre? ☺️ Anonymkode: 44c4a...bb6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Dere bør sikkert begynne med å besøke hverandre og kjenne litt på det Anonymkode: f35d8...b1e 15
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Kan dere ikke bo i Marokko da og hvorfor har han søkt om oppholdstillatelse i Spania hvis han tidligere har bodd i Sverige?, har han blitt utvist fra Sverige?. Anonymkode: 41ae3...80b 15
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge han har oppholdsrom i schengen blir det som å date en fra et Schengen-land. Men han bør vel få seg jobb i Norge om dere skal bo sammen her? Anonymkode: 7a224...295 Han kan vel ikke jobbe uten oppholdstillatelse..? Anonymkode: 44c4a...bb6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må man ikke få opphold før man får seg jobb? Er det noe sted jeg kan ringe og spørre? ☺️ Anonymkode: 44c4a...bb6 Tror ikke du bare kan komme og bosette deg i Norge uten jobb eller ektefelle Anonymkode: f35d8...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan dere ikke bo i Marokko da og hvorfor har han søkt om oppholdstillatelse i Spania hvis han tidligere har bodd i Sverige?, har han blitt utvist fra Sverige?. Anonymkode: 41ae3...80b Tror han har blitt utvist fra Sverige ja. Marokko er veldig fattig og han dro derfra for å skaffe seg er bedre liv. Og har ikke sett familien sin på 6 år. Jeg ønsker heller ikke å bo der. Anonymkode: 44c4a...bb6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan vel ikke jobbe uten oppholdstillatelse..? Anonymkode: 44c4a...bb6 Arbeidsvisum får du i første omgang Anonymkode: f35d8...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei problemet er at han ikke har oppholdstillatelse her. Og det er vel begrenset hvor lenge man kan være her på visum? Må vi gifte oss? Og det er vel ganske strenge regler for å gifte seg med noen uten oppholdstillatelse også. Anonymkode: 44c4a...bb6 Om han ikke har generell oppholdelse i Schengen, kan han være i Norge på turistvisa max 3 mnd. Du kan gifte deg med noen som et hvilket som helst land. Enten i Spania eller i Norge. Men det lureste er nok å søke 6 mnd forlovelsevisum (om du har jobb og leilighet), gifte seg og deretter familieforening til Norge. Før Corona kunne han søkt arbeidsvisum, men det er nok vanskelig nå. Hør med foreninga Grenseløs Kjærlighet, de kan alle reglene Anonymkode: 7a224...295 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 Hvis du ikke har googlet selv så værsågod: https://www.udi.no/skal-soke/ Anonymkode: f35d8...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 Har han bodd lenge i Sverige og har opphold i Spania ser jeg ikke helt problemet. Jeg ville ALDRI ha "importert" en marokkansk mann direkte fra Marokko. Jeg kjenner for godt til det spillet, og hvordan det går. For det er som regel kun et spill for å få opphold, som selv familien er med på, og dessuten må det år til før de trives i Norge, og de blir veldig utrivelige mens de sliter med å tilpasse seg livet her. Veldig mange klarer det heller ikke, og finner trøst i diverse avhengigheter, fra rus til spill. Jeg er selv gift med marokkansk mann, så jeg sier ikke dette fordi jeg er rasistisk. Jeg er kone nr 2, og første kone fikk dritten ved alt. Han var godt tilvendt Norge da jeg møtte ham. Anonymkode: 26f2b...4ca 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror han har blitt utvist fra Sverige ja. Anonymkode: 44c4a...bb6 Ikke bra. UD vil kunne påstå at han bruker deg for å komme til Norge. Anonymkode: 7a224...295 12
Sleeping_beauty Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 Du kan jo ringe til UDI eller finne informasjon på sidene deres. 3
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 Hvordan har du truffet han da? Og kjenner du han godt? Ville heller reist på en to-ukers ferie sammen først, og bli skikkelig godt kjent, før du begynner å "importere han". Når man er veldig betatt i starten, blir man litt blind. Er han religiøs? Har han temperament? Hvordan ser han på arbeidsfordelingen i et forhold? Hvordan vil han oppdra eventuelle barn, og stiller dere likt der? 10
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror han har blitt utvist fra Sverige ja. Marokko er veldig fattig og han dro derfra for å skaffe seg er bedre liv. Og har ikke sett familien sin på 6 år. Jeg ønsker heller ikke å bo der. Anonymkode: 44c4a...bb6 Du tror han ble utvist fra Sverige? Ringer det ikke noen varselbjeller nå?? Anonymkode: c2fd1...367 32
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 Du får fri over nettet og søke familiegjenforening. Dette gjør mange. Husk å dokumenter på facebook slik at UDI tror det er reelt. Anonymkode: af849...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå